Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fasadeplater mellom rom!

Anbefalte innlegg

Hei,

pusser opp ett hus jeg overtok fra en "handyman" som i de fleste tilfeller har gjort mye "egne løsninger" (latmannsarbeid) , og siden jeg er en irriterende pedant fører dette til mye småflikking, retting av tidligere arbeid.

I ett påbygg (grovt sett ett rom) fant jeg bak panelet noen tykke plater som bare må være fasadeplater(rett meg gjerne hvis det heter noe annet, jeg mener platene man har rett under kledningen), og gjennom ett hull i disse platene finner jeg glava på den andre siden. Jeg har fryktelig lyst til å dra ned disse platene og feste gipsplater isteden (de må jo være festet i noe, så stendere skal ikke være noe problem og det forekommer meg at dette blir en enkel og hurtig jobb. ) Kona derimot er dypt bekymret og mener at disse av en eller annen grunn ikke bør fjernes.

Er det bare å kjøre på og ta dem vekk?

(Og er det et idiotspørmål, le høyt og lenge før dere forsøker å svare meg seriøst)

Jonas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

pusser opp ett hus jeg overtok fra en "handyman" som i de fleste tilfeller har gjort mye "egne løsninger" (latmannsarbeid) , og siden jeg er en irriterende pedant fører dette til mye småflikking, retting av tidligere arbeid.

I ett påbygg (grovt sett ett rom) fant jeg bak panelet noen tykke plater som bare må være fasadeplater(rett meg gjerne hvis det heter noe annet, jeg mener platene man har rett under kledningen), og gjennom ett hull i disse platene finner jeg glava på den andre siden. Jeg har fryktelig lyst til å dra ned disse platene og feste gipsplater isteden (de må jo være festet i noe, så stendere skal ikke være noe problem og det forekommer meg at dette blir en enkel og hurtig jobb. ) Kona derimot er dypt bekymret og mener at disse av en eller annen grunn ikke bør fjernes.

Er det bare å kjøre på og ta dem vekk?

(Og er det et idiotspørmål, le høyt og lenge før dere forsøker å svare meg seriøst)

Jonas

9471420[/snapback]

mulig det huntonit halvharde plater, lysere en asfaltplater som man bruker utvendig. Er bare å rive i vei, men er du på en yttervegg så vær forsiktig m fuktsperra, eller bytt den om den er perforert.

Lenke til kommentar

mulig det huntonit halvharde plater, lysere en asfaltplater som man bruker utvendig. Er bare å rive i vei, men er du på en yttervegg så vær forsiktig m fuktsperra, eller bytt den om den er perforert.

9472709[/snapback]

Takk for respons. Platene heter Trenit Vindtett (jeg har forsøkt å google dette uten hell) og er altså på innervegg, mellom nybygget og det "gamle huset".

Jeg skulle pusse opp nybygget, og tok først ned innvendig panel, bak dette fant jeg utvendig panel, og så disse platene bak der igjen. Mot ytterveggene ser alt bra ut med skoleriktige stendere og glava, dekket av møysommelig og riktig plassert plast.

Endret av jonas37
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...