Sander92 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hello, jeg hadde et problem med pc'en... så jeg sendte pc'en til anovo norge a/s, var fabrikanten som sa jeg skulle sende den der, fabrikanten er fujitsu siemens, en bærbar amilo xi 1546/1547... Problemet var at pc'en ikke gikk på i dt hele tatt, jeg hadde batteri og stømledning i, når jeg trykka på på knappen var den på i 6 sec, uten at noe annet en lyset over på knappen lyste, så var skjermen helt svart og dau... etter 6 sec slo den seg av, så gikk den på igjen, sånn kunne den holde på i døyn helt til jeg tok ut batteri og stømmn... men bare lurte på om et nytt Mainboard kansje vill fikse dette Lenke til kommentar
Caze Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Er problemet tilbake etter at det tidligere ble reparert, eller hva er det du egentlig spør om? Lenke til kommentar
Sander92 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 en kveld bare gikk den av, uten og gå på igjen... lurte på om dette har noe med mainboard og gjøre Lenke til kommentar
Caze Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det KAN ha noe med hovedkortet å gjøre men det er ingen som kan si det sikkert uten å ha feilsøkt den først. Uansett bør du reklamere på den, dersom PC'en ikke er eldre enn 5 år. Ikke prøv å åpne den selv. Da mister du reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
Sander92 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 hvor ligger bioen då? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Du må nok skrive norsk for at vi skal forstå deg. Lenke til kommentar
Sander92 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Bios, stedet du går inn før windows starter opp, hjernen til datamaskinen... f12 mens pc'en starter opp, før windows blir sotte igang Lenke til kommentar
Caze Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Aha. Så spørsmålet ditt var "Hvor ligger BIOS da"? BIOS/CMOS ligger i en chip på hovedkortet. For å komme inn i BIOS trykker man f.eks. DEL, F2, F10, F12 - alt avhengig av hvordan produsenten har laget det -d et står beskrevet i brukerveiledningen som følger med datamaskinen hvilken tast det er på din datamaskin. Hvis du ikke finner brukerveiledningen, kan du hente den på produsentens hjemmesider. EDIT: Du har jo allerede (minst) en tråd om problemet ditt med denne maskinen da: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=821644&hl= Endret 11. september 2007 av Caze Lenke til kommentar
Sander92 Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Aha. Så spørsmålet ditt var "Hvor ligger BIOS da"? BIOS/CMOS ligger i en chip på hovedkortet. For å komme inn i BIOS trykker man f.eks. DEL, F2, F10, F12 - alt avhengig av hvordan produsenten har laget det -d et står beskrevet i brukerveiledningen som følger med datamaskinen hvilken tast det er på din datamaskin. Hvis du ikke finner brukerveiledningen, kan du hente den på produsentens hjemmesider. EDIT: Du har jo allerede (minst) en tråd om problemet ditt med denne maskinen da: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=821644&hl= 9475498[/snapback] Ingen svarte noen gang mer på posten, og den er litt gammel, og da visste jeg ikke hvor jeg skulle sende den inn eller noe... men stedet jeg sender den inn har ivertfall bestillt nytt mainboard... vet ikke om dette vil hjelpe, men håper det... trenger pcen om en 3 ukers tid så O.o Lenke til kommentar
Caze Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Ok. Så PC'en din er faktisk på reparasjon nå... Lenke til kommentar
Sander92 Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 ja, og jeg spurte om mainboard kunne være problemet Lenke til kommentar
Caze Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Ja. Og det svarte jeg deg på igår kl. 14.27. Det KAN ha noe med hovedkortet å gjøre men det er ingen som kan si det sikkert uten å ha feilsøkt den først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå