Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mainboard på bærbar pc?

Anbefalte innlegg

Hello, jeg hadde et problem med pc'en... så jeg sendte pc'en til anovo norge a/s, var fabrikanten som sa jeg skulle sende den der, fabrikanten er fujitsu siemens, en bærbar amilo xi 1546/1547... Problemet var at pc'en ikke gikk på i dt hele tatt, jeg hadde batteri og stømledning i, når jeg trykka på på knappen var den på i 6 sec, uten at noe annet en lyset over på knappen lyste, så var skjermen helt svart og dau... etter 6 sec slo den seg av, så gikk den på igjen, sånn kunne den holde på i døyn helt til jeg tok ut batteri og stømmn... men bare lurte på om et nytt Mainboard kansje vill fikse dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha. Så spørsmålet ditt var "Hvor ligger BIOS da"?

BIOS/CMOS ligger i en chip på hovedkortet. For å komme inn i BIOS trykker man f.eks. DEL, F2, F10, F12 - alt avhengig av hvordan produsenten har laget det -d et står beskrevet i brukerveiledningen som følger med datamaskinen hvilken tast det er på din datamaskin. Hvis du ikke finner brukerveiledningen, kan du hente den på produsentens hjemmesider.

EDIT: Du har jo allerede (minst) en tråd om problemet ditt med denne maskinen da:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=821644&hl=

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Aha. Så spørsmålet ditt var "Hvor ligger BIOS da"?

BIOS/CMOS ligger i en chip på hovedkortet. For å komme inn i BIOS trykker man f.eks. DEL, F2, F10, F12 - alt avhengig av hvordan produsenten har laget det -d et står beskrevet i brukerveiledningen som følger med datamaskinen hvilken tast det er på din datamaskin. Hvis du ikke finner brukerveiledningen, kan du hente den på produsentens hjemmesider.

EDIT: Du har jo allerede (minst) en tråd om problemet ditt med denne maskinen da:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=821644&hl=

9475498[/snapback]

Ingen svarte noen gang mer på posten, og den er litt gammel, og da visste jeg ikke hvor jeg skulle sende den inn eller noe... men stedet jeg sender den inn har ivertfall bestillt nytt mainboard... vet ikke om dette vil hjelpe, men håper det... trenger pcen om en 3 ukers tid så O.o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...