morgan_kane Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 kan du skolens it ansvarlige på noen måter finne ut om jeg laster ned noe på skolenettverket? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Ja. Edit. Dette har forresten ikke en dritt med windows å gjøre, ergo er det helt feilpostet. Endret 11. september 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
emva Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 for å skremme deg litt kan skolens administrator finne ut omtrent alt man har gjort på skolenettet og internett (og vite at det er deg), men om de gidder det er en annen sak. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Du kan jo for så vidt sette opp et secure shell, eller en openvpn løsning slik at admin ikke finner ut av hva du driver med. Er en del av oss, inklusive meg selv, som bruker dette på skolen hver dag. Fungerer ganske greit. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Du kan jo for så vidt sette opp et secure shell, eller en openvpn løsning slik at admin ikke finner ut av hva du driver med. Er en del av oss, inklusive meg selv, som bruker dette på skolen hver dag. Fungerer ganske greit. 9471436[/snapback] kan du forklare litt bedre Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Dette er en veldig god nettressurs. Itillegg kan du ta en titt på http://en.wikipedia.org/wiki/SSH samt http://en.wikipedia.org/wiki/OpenVPN. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 for å skremme deg litt kan skolens administrator finne ut omtrent alt man har gjort på skolenettet og internett (og vite at det er deg), men om de gidder det er en annen sak. 9471419[/snapback] *kremt* Proxies du kan låne min www.yourforum.110mb.com/skole Lenke til kommentar
emva Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 *kremt* Proxies du kan låne min www.yourforum.110mb.com/skole den kan jo en sysadmin ta lett ved å sperre tilgang til siden, man kan også ha lister over kjente addresser... en ssh med VPN kan også bli "tatt" ved å ikke tillate VPN ut av huset. (da snakker vi selvsagt om pakkenivå) en sysadmin kan ha logger over hvem som går til hvilken adresse oftest, sett det i sammenheng med størrelsen på overføringene og du tar den siden du linket til... MEN, dette er så usansynlig at en skole har, hvis du finner en norsk skole som har alt dette skal jeg finne meg en bedre avatar da er den eneste muligheten at du har et trådløst nettverk utenfor skolen (her kan man også diskutere litt) Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 før bodde jeg rett over skoleveien, så satt opp egen ruter:P satt på sterk kryptering ,bytta passord hver uke og tok penger for å gi dem adgang for en ukes tid hehe Heldigvis ha vi ingen tech monkeys på skolen som siter å overvåker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå