kemper Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Ganske grønn på dette området, har akkurat formatert harddisk, og prøver å installere nettverksdriver, men får ikke dette helt til.. Var innom en post hvor det var et liknende problem, og jeg lastet ned en fil som het noe sånt som "Marvell_v626.zip", men jeg trenger hjelp til hvordan jeg installerer og får dette til å fungere.. edit: tror jeg har klart å installere driveren, men hvordan går jeg nå frem for å koble meg til internett? er leieboer som har internett hvor jeg bare skal kunne putte tp-kabelen i "veggen" og automatisk få internett... muligens noe klønete forklart.. edit2: virker også som om alt jeg laster ned av drivere til dette kortet bare kommer i mapper kalt "disk1", "disk2" osv.. edit3: lastet ned driveren fra asus sin hjemmeside, prøver å starte opp de to programfilene som ligger i "disk1" folderen og får da følgende feilmeldinger: Den ene heter "preinstl", når jeg prøver å åpne den står det: "Please turn off you Computer, install the NIC, then start your computer" Den andre som heter pci_data står det noe slikt på: "Process Call Failure! THIS PROCESS EXPECTS TWO COMMAND LINE PARAMETERS! Both the BusNumber and DeviceNumber of the PCI device in question" Håper noen kan hjelpe... Endret 11. september 2007 av kemper Lenke til kommentar
kemper Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Har også installert noe som heter SATARaid, men aner ikke hva dette gjør for noe? lå under drivere for dette hovedkortet på hjemmesiden for asus.. Lenke til kommentar
wolfen2 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Gå på F.eks www.guru3d.com og hent ned nvidia chipset drivere. se etter nForce_5.10 eller nForce 1_2 Remix.v2.51. Da får du alle drivere foruten Marvell nettverkskortet sin driver, men den laster du ned fra marvel.com og den heter Marvell_v628 Sataraid driveren kommer automatisk med i nforce chipsettet. Lenke til kommentar
kemper Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Er nå løst.. gjør det forresten noe om jeg fjerner SATARaid? Lenke til kommentar
wolfen2 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Nei, den kan fjernes men jeg anbefaler det ikke siden enkelte komponenter går igjennom eller er innom den på sin tur rundt i systemet. MEN kan og legge til at jeg har hatt det av på min maskin, men husker ikke hva det var som kranglet pga det. Det gjør jo ikke noe at den er innstallert, det er kun driveren til serial ata kontrolleren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå