Revolution Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Jeg mountet en dvd og begjynte og se på futurama da så jeg at det var vannrette "streker" når ting bevegde seg. Hjelp ? Kan det ha noe med at skjermen oppdateres feil eller noe ? Den gjør ikke det med andre filmer... Endret 11. september 2007 av Revolution Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Codec feil, prøv og sjekk med VLC, www.videolan.org Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Jeg brukte vlc for og spille det av og media player...Trenger jeg nye codecs til VLC ?? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 du kan bestemme, gå inn i VLC og sett den over tl OpenGL. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Jeg fant ikke helt den openGL innstillingen Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Se om du finner en instilling for deinterlacing i VLC. Bruker ikke den spilleren selv så jeg vet ikke hvor man kan finne det, men det finnes vel enten lett tilgjengelig når man høyreklikker i video-området, eller så er det vel gjemt en plass i innstillingene. Høres jo ut som om det rett og slett er interlaced innhold du ser på syns jeg. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Det er det jeg og tror, men det fungerer jo fint på vanlig dvd (samme greien brent og spillt på dvd spiller) Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hvis videofilene ble kodet til DVD-format kan det jo være at enkoderen tok seg av det, evt. blir det deinterlaced av DVD-spilleren. Det slår meg uansett som en god ide å sjekke at deinterlacing faktisk er påslått i VLC Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Den var ikke på tok den på og det ble bedre ! Men det er mange typer og velge mellom, hvilken skal jeg ta Blend,Bob,Discard,linear,mean,x... Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Aner ikke, det er vel bare å velge den som ser best ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå