VikinGz Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Tenkte jeg skulle tipse folk om forsjellen mellom gratis pakken til RiksTV og Canal Digital sin på parabol. Canal Digital Denne er så og si tilgjengelig over hele Landet. Den er dessvere noe utsatt for vær og vind, men dette er ikke så stort problem med enkelte lette løsninger vi har i dag Dekoderen du får er ett av de biligste du får på markedet, og har sjeldent/aldri noe digital utganger, verken for lyd eller bilde) Ved å Velge Canal Digital sin Norgespakke betaler du 0kr/mnd Men du har en årsavgift på dette på 600/800kr (husker ikke helt) Du må også betale etableringgebyr (kampanjer kommer stadig igjen) +Viss du bor i nærheten av en godkjent installatør for canal digital får du pakken ferdig montert for 0kr (koster opprinelig 1000kr) og du slipper å gjøre det selv =) Her får du med: NRK, NRK2, NRK3, TV2, TV2 Zebra, TV2 Nyheter, TVNorge, TVNorge Fem + nrk sine radiokanaler,p4 og kanal24 (alle lokalsendinger fra nrk sin del i vertfall) RiksTV sin gratis pakke: Den er kun tilgjengelig enkelte steder i landet. Men vill komme for fult ut neste år. Her får du tuneren din for 1000kr og denne har hdmi utgang og er klar for den dagen man begynner å sende tvkanaler i hd. Her får du NRK, NRK2, NRK3 + radiokanaler og andre nrk kanaler etter hvert som de kommer. (samt lokalsendinger) Her har du TV2 gratis ut 2009, men da er det STOPP! Da må du faktisk punge ut for å se TV2 Du Trenger her ikke annet enn å koble i din gamle UHF antenne =) (på begge pakkene må du betale lisens) Så da er det opp til deg som bruker å betale 600/800kr året for å få tilgang til tv2(etter 2009), viss ikke kan du bruke din gamle antenne i 6 til 12mnd etter overgangen til digital bakkenett. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Årsavgiften til Norgespakken er 0 kr. Kortavgiften er på 1400 kr. Den er høyere enn om du skulle ha hatt vanlig abbonement. Når det gjelder parabolmottakere så er både Viasat og CD sine mottakere crappy. Her anbefales det å kjøpe en skikkelig mottaker som dreambox f.eks. En dm 500 s med plass til en kortleser (og en ekstra seriell- leser bak) koster ikke allverdens og er faktisk en ulv i fåreklær. DM 600 PVR er også ganske spennende synes jeg. Dreambox er heller ikke så vansklig som mange skal ha det til. Bare sett opp boksen med f.eks. peter pan image så er den oppe og går på en halvtime. Eneste som kan være herk med parabol er innstillingene, spesielt hvist man ikke har gjort det selv. Slik at en installatør kan være en god ting. Hvis man likevel vil installere selv så anbefales en satelittfinder. Koster ikke allverden og gjør det enklere å grovsøke. Fram til 2009 ville jeg nok ha anbefalt Riks- Tv hvis man har UHF fra før. Etter det er det egentlig opp til hva man har behov for. Lenke til kommentar
TV Eksperten Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Selv sparer jeg godt med penger på å bytte fra Canal Digital til Riks-TV. Kjøpte akkurat helt nye QLED TV er både i hovedstue og kjellerstue. Med super TV ble jeg kritisk til bildene fra Canal Digital. Det var dessuten veldig mye feil på hardware fra Canal Digital og som alle vet er ikke satelitt noe særlig bra i dårlig vær. Jeg kontaktet kundeservice hos Canal Digital først men de var totalt inkompetente så etter å ha prøvd alle muligheter (OBS jeg hadde signalstyrke på 99-100 prosent og perfekt coax forbindelse med parabol(LNB) så valgte jeg å bytte til Riks TV. Jeg valgte å peke mot nest beste Riks TV sender for å kunne montere antenne helt skult (nok en fordel) og har nå supert bilde. Det er krystallklart både hjemme og på hytta. Dessuten sparer jeg 100 kroner per måned. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har byttet før (hadde vært kunde der i 15 år...). Kan helt klart anbefale alle å velge Riks TV foran Canal Digital. Lenke til kommentar
Løvehjerte Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 11 år gammel post? Du får forøvrig best bilder fra Canal Digital satelitt. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Jeg har hatt Canal Digital siden 1998 og Viasat siden 2002. Har også hatt tilgang til RiksTV i en periode. Det er best bilde, flest HD kanaler, og flest kanaler med DD 5.1 lyd på parabol. Jeg har kun brukt proff installatør til å sette opp parabol, noe man får helt gratis når man flytter. Alle tunere fra CD og Viasat har HDMI med DD 2.0 og 5.1 lyd samt PCM. Også optisk utgang. Bildet på RiksTV av NRK og TV 2er greit, men ikke noe mer. Lenge siden jeg har sett noe annet enn NRK... En gang parabol, alltid parabol. Viasat sin nyeste dekoder kan ta i mot 4K, og har lenge kost meg med Champions League og Formel 1 i 4K. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå