Gå til innhold

Fornøyd med valgresultatet?


olavh

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på hvordan det går.. Ei ny Bygdeliste fikk nesten 35% av stemmene, vet ikke helt hvor politikken dems tar veien. Den nye ordføreren har ingen erfaring fra politikken fra før, det tyder ikke bra. At AP gikk ned 19% er jo vel og bra, da de har rævkjørt kommunen i mange år nå.

Det som bekymrer meg er at de blå partiene kun ligger på 20% samlet. Sosialdemokratiet sitter fastgrodd i folk, ekstremt mange av de jeg har snakka med stemmer det "fordi alle andre gjør det", "fordi mor og far gjør det", eller liknende. Rett og slett skremmende utvikling.

9490186[/snapback]

 

Er vel ikke mere skremmende det enn at nøyaktig det samme skjer på høyresiden i politikken :whistle::whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel ikke mere skremmende det enn at nøyaktig det samme skjer på høyresiden i politikken  :whistle:  :whistle:

9492141[/snapback]

 

Det har jeg mindre inntrykk av. Faktisk flere jeg vet om med foreldre på høyresiden som sitter og stemmer radikalt (rødt) og gjerne er aktive i AUF/SU og.

9492150[/snapback]

 

Tja min far stemte AP i alle år,vi er 11 søsken og bare 2 av oss stemmer på sosialistiske partier,jeg er den ene i år,men har ved flere anledninger stemt borgerlig. Dette viser bare at det er alt etter hvem som ser :)

Lenke til kommentar

Det er også alt etter hva slags politikk partiene fører, vil du ikke si deg enig? Stemmer du Ap kun for å stemme Ap, eller stemmer du Ap fordi det er der du står nærmest i dine meninger?

 

Så la oss si at Venstre teoretisk sett begynte å føre en politikk lik den Ap fører i dag, ville du gått over til Venstre?

Lenke til kommentar
Det er også alt etter hva slags politikk partiene fører, vil du ikke si deg enig? Stemmer du Ap kun for å stemme Ap, eller stemmer du Ap fordi det er der du står nærmest i dine meninger?

 

Så la oss si at Venstre teoretisk sett begynte å føre en politikk lik den Ap fører i dag, ville du gått over til Venstre?

9497143[/snapback]

 

For meg handler det om hvilket parti eller rettere sagt hvilken politikk et parti har og hvordan denne politikken passer til meg og mine behov.

Nettop derfor er jeg en av dem som gjennom årene har vært innom hele sakalaen fra FRP til AP .

Jeg er like trofast til et parti er som katta de er når hun lover deg å ikke drikke opp fløten menst du er ute :cool:

Lenke til kommentar
Asker er like blått som alltid  :roll: Høyre fikk 19 mandater

9497843[/snapback]

Mhmm. På skolen jeg går på er så og si alle Høyretilhengere. Det plager meg ikke stort, bortsett fra at det blir litt lite variasjon i politiske diskusjoner, og at det virker som om det er en stor del av dem som bare følger strømmen og liker Høyre fordi alle andre gjør det.

 

Koste meg litt da jeg så at SV kun fikk 4,5% av stemmene her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...