Gå til innhold

Fornøyd med valgresultatet?


olavh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva resultatene er, men jeg kan være rimelig sikker på at AP fortsatt sitter og rævkjører meningmann i kommunen min. Det ligger så dypt i folkesjela å stemme AP her at jeg blir litt skremt. Det grenser til hjernevasking, særlig når det er så usunt for kommunen.

 

Jaja, vi prøver igjen om fire år (neste kommunevalg).

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva resultatene er, men jeg kan være rimelig sikker på at AP fortsatt sitter og rævkjører meningmann i kommunen min. Det ligger så dypt i folkesjela å stemme AP her at jeg blir litt skremt. Det grenser til hjernevasking, særlig når det er så usunt for kommunen.

 

Jaja, vi prøver igjen om fire år (neste kommunevalg).

9470834[/snapback]

 

Can hardly agree more.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva resultatene er, men jeg kan være rimelig sikker på at AP fortsatt sitter og rævkjører meningmann i kommunen min. Det ligger så dypt i folkesjela å stemme AP her at jeg blir litt skremt. Det grenser til hjernevasking, særlig når det er så usunt for kommunen.

 

Jaja, vi prøver igjen om fire år (neste kommunevalg).

9470834[/snapback]

Her sitter også AP(e) og rævkjører oss, og de vil fremdeles sitte og gjøre det den kommende perioden...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det blir ihvertfall en katastrofal forverring i 100% feil retning for min del.

 

Fremover nå så får man kristen fundamentalisme fra KrF blandet med den brune værhanen Frp og jappenes Høyre.

Det blir en bedre tid for de kristne innvandringshatende millionærene, mens det blir verre for alle andre.

 

Må si at vi fortjener det fuckede samfunnet vi har...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842
Jeg vet ikke hva resultatene er, men jeg kan være rimelig sikker på at AP fortsatt sitter og rævkjører meningmann i kommunen min. Det ligger så dypt i folkesjela å stemme AP her at jeg blir litt skremt. Det grenser til hjernevasking, særlig når det er så usunt for kommunen.

 

Jaja, vi prøver igjen om fire år (neste kommunevalg).

9470834[/snapback]

Noe av det samme i min kommune, der alle bøndene i mener at landbrukssubsidier er "løkka i livet", resultatet blir en haug av stemmer til Senterpartiet... På landsbasis er jeg derimot godt fornøyd; Høyre er Norges nest største parti.

Lenke til kommentar

FRP, Venstre og Høyre gikk frem her i Bergen, så det var bra. Litt synd at KRF er på vippen og at Venstre utelukker FRP samarbeid, men ikke samarbeid med de rød-grønne.

 

Været er sjeldent blått her i Bergen, men heldigvis gjelder ikke dette politikken. Rødt og grønt passer bedre i utmarka og ikke i Bergen sitt bystyre :)

Lenke til kommentar

Jeg er skremt over at FRP har så stor oppsluttning i kommunen vår..idiotiforslag som dette skremmer meg hvor kortekt FRP her lokalt er.

SP/SV og Ap har 18 av kommunestyrets 36 representanter

Dog, det ser ut til at sammarbeidet mellom SV og AP kommer til å forsette, dog det igjenstår forsatt å se hva politikerene finner ut av.

 

 

Parti  Røyster  Prosent  Endring  Mandat

 

A    1 271  32,9 % Arbeidarpartiet: 32,9 prosent    +7,5  12  +3

SV  279  7,2 %  Sosialistisk Venstreparti: 7,2 prosent  -9,2  3  -3

SP  367  9,5 %  Senterpartiet: 9,5 prosent  -1,5  3  -1

KRF  139  3,6 %  Kristeleg Folkeparti: 3,6 prosent  -0,7  1  0

V  58  1,5 %  Venstre: 1,5 prosent  -0,6  0  -1

H  820  21,2 %  Høgre: 21,2 prosent  -2,4  7  -1

FRP  757  19,6 %  Framstegspartiet: 19,6 prosent  +6,1  7  +2

RV  173  4,5 %  Raud Valallianse: 4,5 prosent  +0,8  2  +1

Faktisk er det kun Sortland som ligger under landsgjennomsnittet på 56,2% valgdeltakelse. Det er uansett en forbedring, og på rett side av 50%-grensen, som av Sortland-ordfører Svein Roar Jacobsen tidligere er karakterisert som en faregrense, hva folketstyrets legitimitet angår.

 

      Oppmøte 2007        Oppmøte 2003

Bø:        68,6 %        (62,8%)

Andøy:        57,6%        (59,2%)

Øksnes:        62,9%        (58,2%)

Hadsel:        58,1%        (54,4%)

Sortland:        51,7%        (48,5%)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...