Gå til innhold

Kaputt etter biosupdate feil

Duqe

Anbefalte innlegg

Det gjelder et MSI hovedkort, kjørte msi update live og oppdaterte biosen inne windows plutselig fikk jeg en error under oppdateringen og maskinen restartet, etter det så piper den bare og jeg får ingen skjermbilde, har prøvd å resete bios men da vil ingenting reagere. Hva skal jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Piper den fremdeles etter resatt bios? Evt. var det trolig en maskinvarekonflikt allerede før flash. Blir fristet til å spørre om maskina var ustabil i utgangspunktet, og om det var grunnen til at du flashet?

Hvis du har en floppystasjon og et annet hovedkort/maskin med lik bios-brikke (ikke nødvendigvis samme brikkesett), så kan du prøve hot swap - Jeg har ikke prøvd, men andre på forumet her har gjort det og gitt tilbakemelding om vellykket resultat.

Lenke til kommentar
Piper den fremdeles etter resatt bios? Evt. var det trolig en maskinvarekonflikt allerede før flash. Blir fristet til å spørre om maskina var ustabil i utgangspunktet, og om det var grunnen til at du flashet?

Hvis du har en floppystasjon og et annet hovedkort/maskin med lik bios-brikke (ikke nødvendigvis samme brikkesett), så kan du prøve hot swap - Jeg har ikke prøvd, men andre på forumet her har gjort det og gitt tilbakemelding om vellykket resultat.

9471112[/snapback]

Pcen fungerte greit tidligere ville bare oppatere slikt at den støttet flere cpu, btw den piper ikke etter bios reset den vil rett og slett ikke starte med pin på reset.

BTW hva er hot swap, kan det utføres når det ikke kommer bilde på pcen?

Endret av Duqe
Lenke til kommentar
Tror e vente med strømmen på i ca 6-7sek før jeg satte tilbake jumperen og skrudde på pcen igjen, men peip forstatt og fremdeles ingen bilde.

9476105[/snapback]

Bytt plass på jumperen, skru på maskinen med jumperen på den plassen du byttet til, skru av datamaskinen etter sånn 5-6 sekunder mens den prøver å boote, flytt jumper tilbake til normal plassering. Prøv det.

Lenke til kommentar

sett i et gammelt PCI skjermkort og se om du får bilde...

Tipper også at MSI har lagt ut info om hva du skal gjøre hvis bios update har gått galt. Hvis ikke, send dem en mail. Det skal gå an å få rettet opp det hvs du har litt flaks.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
sett i et gammelt PCI skjermkort og se om du får bilde...

Tipper også at MSI har lagt ut info om hva du skal gjøre hvis bios update har gått galt. Hvis ikke, send dem en mail. Det skal gå an å få rettet opp det hvs du har litt flaks.

9479051[/snapback]

Fikk returnr av psdata og nå sendt inn til dem for sjekking, orker ikke mere feilsøking imed det heller ikke er min pc.

Lenke til kommentar
Sansyneligvis har BIOS oppdateringa feilet, noe som gjør BIOS korrupt og da kan hovedkortet stort sett kastes. Dog det er garanti/reklamasjonssak i mine øyne.

Trenger vel ikke kaste hovedkortet, blir som å kaste bilen om register reima er gåen!

Dem bytter vel bare bios brikken kan jeg tenke meg!

Endret av OldDuke
Lenke til kommentar
Trenger vel ikke kaste hovedkortet, blir som å kaste bilen om register reima er gåen!

9484952[/snapback]

Nå er ofte BIOS chippen fastmontert, på mange kort er de umulige å bytte uten å ødelegge selve kortet, så den sammenlikninga di er helt feil. En registerreim er grei og bytte pga den kan byttes, men BIOS chip er ikke beregnet på å byttes.

~ Mortis360

Lenke til kommentar

9484952[/snapback]

Nå er ofte BIOS chippen fastmontert, på mange kort er de umulige å bytte uten å ødelegge selve kortet, så den sammenlikninga di er helt feil. En registerreim er grei og bytte pga den kan byttes, men BIOS chip er ikke beregnet på å byttes.

~ Mortis360

9484966[/snapback]

Har jeg aldri vært borti, de fleste hovedkort har en bios brikke som er utbyttbar!! Trur du er helt på viddene der kamerat!

Nå kan jeg jo ikke svare for hjemmesnekkra hovedkort fra en bakgate i Hong Kong, men har du ASUS, ABIT, MSI, LanParty etc så har de utbyttbare bioser!!

Lenke til kommentar
Det er det STØRSTE TULLET jeg noen gang har hørt! Makan til bullshit! Skaff deg kunnskap, mann!

Det er også sjelden man MÅ bytte brikken. Jeg har reddet både hovedkort, isdn-telefoner og skjermkort fra korrupt bios flash. Har også byttet biosbirkke på hovedkort og telefoner (JA, BYTTET JA... UTEN Å SÅ MYE SOM Å TA I LODDEBOLTEN).

Slutt å være så jævla skråsikker når du ikke har den skjønneste anelse om hva du snakker om!

Nå er du veldig skråsikker men du tar nok feil.

Di fleste HK av nyere dato (gammelt HK på di bildene dine,1998?) har den loddet fast.

Det er slutt på tiden med løse bios brikker.

Et eksempel fra MSI et med løs bios og et uten

prod_f25c5b82a02d33636c4cd9e2e67075f4.jpg

prod_8c3b887863c6e7aa5de1f9076fcbca55.jpg

Endret av taz
Lenke til kommentar
Det er det STØRSTE TULLET jeg noen gang har hørt! Makan til bullshit! Skaff deg kunnskap, mann!

9499098[/snapback]

Da var da voldsomt til oppstyr :ermm: . Høres ut som om du helst vil slå i hjel karen :!:

Som det ble sagt over har de færreste nye hovedkort mulighet til å ta ut chipen enkelt. Da må du i så fall fram med loddebolt... Det er selvsagt ofte mulig å flashe om igjen dersom det går galt, slik at man slipper å fysisk bytte chipen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...