Duqe Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det gjelder et MSI hovedkort, kjørte msi update live og oppdaterte biosen inne windows plutselig fikk jeg en error under oppdateringen og maskinen restartet, etter det så piper den bare og jeg får ingen skjermbilde, har prøvd å resete bios men da vil ingenting reagere. Hva skal jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Piper den fremdeles etter resatt bios? Evt. var det trolig en maskinvarekonflikt allerede før flash. Blir fristet til å spørre om maskina var ustabil i utgangspunktet, og om det var grunnen til at du flashet? Hvis du har en floppystasjon og et annet hovedkort/maskin med lik bios-brikke (ikke nødvendigvis samme brikkesett), så kan du prøve hot swap - Jeg har ikke prøvd, men andre på forumet her har gjort det og gitt tilbakemelding om vellykket resultat. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Piper den fremdeles etter resatt bios? Evt. var det trolig en maskinvarekonflikt allerede før flash. Blir fristet til å spørre om maskina var ustabil i utgangspunktet, og om det var grunnen til at du flashet? Hvis du har en floppystasjon og et annet hovedkort/maskin med lik bios-brikke (ikke nødvendigvis samme brikkesett), så kan du prøve hot swap - Jeg har ikke prøvd, men andre på forumet her har gjort det og gitt tilbakemelding om vellykket resultat. 9471112[/snapback] Pcen fungerte greit tidligere ville bare oppatere slikt at den støttet flere cpu, btw den piper ikke etter bios reset den vil rett og slett ikke starte med pin på reset. BTW hva er hot swap, kan det utføres når det ikke kommer bilde på pcen? Endret 11. september 2007 av Duqe Lenke til kommentar
Toad Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Du skal ikke starte den med jumperen på reset, du skal bare la den stå der litt (10sec burde holde) , så sette den tilbake Endret 11. september 2007 av Chr1ster Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Tror e vente med strømmen på i ca 6-7sek før jeg satte tilbake jumperen og skrudde på pcen igjen, men peip forstatt og fremdeles ingen bilde. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Tror e vente med strømmen på i ca 6-7sek før jeg satte tilbake jumperen og skrudde på pcen igjen, men peip forstatt og fremdeles ingen bilde. 9476105[/snapback] Bytt plass på jumperen, skru på maskinen med jumperen på den plassen du byttet til, skru av datamaskinen etter sånn 5-6 sekunder mens den prøver å boote, flytt jumper tilbake til normal plassering. Prøv det. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Ingenting virker, må nok sende den inn som garantisak i med det er oppdatering med update live som fulgte med på en cd. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) sett i et gammelt PCI skjermkort og se om du får bilde... Tipper også at MSI har lagt ut info om hva du skal gjøre hvis bios update har gått galt. Hvis ikke, send dem en mail. Det skal gå an å få rettet opp det hvs du har litt flaks. Endret 12. september 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 sett i et gammelt PCI skjermkort og se om du får bilde...Tipper også at MSI har lagt ut info om hva du skal gjøre hvis bios update har gått galt. Hvis ikke, send dem en mail. Det skal gå an å få rettet opp det hvs du har litt flaks. 9479051[/snapback] Fikk returnr av psdata og nå sendt inn til dem for sjekking, orker ikke mere feilsøking imed det heller ikke er min pc. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Sansyneligvis har BIOS oppdateringa feilet, noe som gjør BIOS korrupt og da kan hovedkortet stort sett kastes. Dog det er garanti/reklamasjonssak i mine øyne. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
OldDuke Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Sansyneligvis har BIOS oppdateringa feilet, noe som gjør BIOS korrupt og da kan hovedkortet stort sett kastes. Dog det er garanti/reklamasjonssak i mine øyne. Trenger vel ikke kaste hovedkortet, blir som å kaste bilen om register reima er gåen! Dem bytter vel bare bios brikken kan jeg tenke meg! Endret 13. september 2007 av OldDuke Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Trenger vel ikke kaste hovedkortet, blir som å kaste bilen om register reima er gåen! Dem bytter vel bare bios brikken kan jeg tenke meg! 9484952[/snapback] Nå er ofte BIOS chippen fastmontert, på mange kort er de umulige å bytte uten å ødelegge selve kortet, så den sammenlikninga di er helt feil. En registerreim er grei og bytte pga den kan byttes, men BIOS chip er ikke beregnet på å byttes. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
OldDuke Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Trenger vel ikke kaste hovedkortet, blir som å kaste bilen om register reima er gåen! Dem bytter vel bare bios brikken kan jeg tenke meg! 9484952[/snapback] Nå er ofte BIOS chippen fastmontert, på mange kort er de umulige å bytte uten å ødelegge selve kortet, så den sammenlikninga di er helt feil. En registerreim er grei og bytte pga den kan byttes, men BIOS chip er ikke beregnet på å byttes. ~ Mortis360 9484966[/snapback] Har jeg aldri vært borti, de fleste hovedkort har en bios brikke som er utbyttbar!! Trur du er helt på viddene der kamerat! Nå kan jeg jo ikke svare for hjemmesnekkra hovedkort fra en bakgate i Hong Kong, men har du ASUS, ABIT, MSI, LanParty etc så har de utbyttbare bioser!! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 mm, BIOS brikker er utskiftbar. Så dem må skifte brikken, så brenne inn ny BIOS i hovedkortet (om de har utstyr). Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Kortet koster ikke mere 350kr, antar at jeg får nytt som da er rimeligere for dem. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) *redigert* mumlemumle.... noe om å bite seg selv i leggen... mumlemumle Endret 16. september 2007 av JKJK Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Er ikke omtrent alle PC-er sikret med "Crashfree BIOS" osv da? Trodde det bare var å kjøre en recovery hvis det skjedde noe bøll med hovedkort CD-en e.l? BTW: Mortis360 = Eid Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Det er det STØRSTE TULLET jeg noen gang har hørt! Makan til bullshit! Skaff deg kunnskap, mann! Det er også sjelden man MÅ bytte brikken. Jeg har reddet både hovedkort, isdn-telefoner og skjermkort fra korrupt bios flash. Har også byttet biosbirkke på hovedkort og telefoner (JA, BYTTET JA... UTEN Å SÅ MYE SOM Å TA I LODDEBOLTEN). Slutt å være så jævla skråsikker når du ikke har den skjønneste anelse om hva du snakker om! Nå er du veldig skråsikker men du tar nok feil. Di fleste HK av nyere dato (gammelt HK på di bildene dine,1998?) har den loddet fast. Det er slutt på tiden med løse bios brikker. Et eksempel fra MSI et med løs bios og et uten Endret 16. september 2007 av taz Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det er det STØRSTE TULLET jeg noen gang har hørt! Makan til bullshit! Skaff deg kunnskap, mann!9499098[/snapback] Da var da voldsomt til oppstyr . Høres ut som om du helst vil slå i hjel karen :!: Som det ble sagt over har de færreste nye hovedkort mulighet til å ta ut chipen enkelt. Da må du i så fall fram med loddebolt... Det er selvsagt ofte mulig å flashe om igjen dersom det går galt, slik at man slipper å fysisk bytte chipen. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 LOL! vel, jeg bøyer meg i støvet.... And btw.. jeg _skulle_ til å slå'n ihjæl. Sorry Men hvorfor har de gått over til "hard-bios"? Og når skjedde det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå