ludobadger Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hei. Jeg ser at Venstre tradisjonen tro ikke vil ha noe med FRP å gjøre. Dette kan jeg forstå, se på forskjellene i miljøpolitikk feks. Det jeg har vanskeligere for å forstå er hvorfor Venstre absolutt ikke vil ha noe med AP å gjøre. Jeg ser jo at det er forskjeller her også men det virker på meg som om avstanden mellom AP og Venstre er adskillig mindre enn avstanden V->FRP. Uten å gjøre dette til nok en "parti x vs parti y" tråd så lurte jeg på om noen kunne forklare meg sånn nogenlunde objektivt hvorfor Venstre virker så lite interessert i et samarbeid mot venstre? Takk Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Venstre er et sosialliberalt parti, med en tykk strek under liberalt. Det er et klart skille mellom en slik politikk og en sosialdemokratisk, selv om den reelle avstanden synes liten. Og man skal huske på at i flere av de sakene Venstre har felles med venstresiden (miljøspørsmål for eksempel) er Arbeiderpartiet for "konservative" å regne. Kraftsosialismen sitter hardt i Aps røtter. Avstanden er kanskje ikke så stor som til FrP, men den er minst like fundamental, og det er opplagt ikke likegyldig for deres velgere hvor de snur kappen. Det var jeg da også nede og fortalte dem i klare ordelag på Torgalmenningen etter at gruppelederen her i Bergen sa at om Høyre velger FrP så kan Venstre godt velge AP. Geir Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ja da gjenstår det bare å se om ord blir handling og at de snur ryggen til Høyre om Høyre søker støtte hos FRP Blir det ikke litt vanskelig for Sponheim å snu ryggen til dem som "kjøpte" han stemmer under valget for 2 år siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå