Gå til innhold

Venstre: Hvorfor ikke samarbeide med AP?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ser at Venstre tradisjonen tro ikke vil ha noe med FRP å gjøre. Dette kan jeg forstå, se på forskjellene i miljøpolitikk feks.

Det jeg har vanskeligere for å forstå er hvorfor Venstre absolutt ikke vil ha noe med AP å gjøre. Jeg ser jo at det er forskjeller her også men det virker på meg som om avstanden mellom AP og Venstre er adskillig mindre enn avstanden V->FRP.

Uten å gjøre dette til nok en "parti x vs parti y" tråd så lurte jeg på om noen kunne forklare meg sånn nogenlunde objektivt hvorfor Venstre virker så lite interessert i et samarbeid mot venstre?

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venstre er et sosialliberalt parti, med en tykk strek under liberalt. Det er et klart skille mellom en slik politikk og en sosialdemokratisk, selv om den reelle avstanden synes liten. Og man skal huske på at i flere av de sakene Venstre har felles med venstresiden (miljøspørsmål for eksempel) er Arbeiderpartiet for "konservative" å regne. Kraftsosialismen sitter hardt i Aps røtter.

Avstanden er kanskje ikke så stor som til FrP, men den er minst like fundamental, og det er opplagt ikke likegyldig for deres velgere hvor de snur kappen. Det var jeg da også nede og fortalte dem i klare ordelag på Torgalmenningen etter at gruppelederen her i Bergen sa at om Høyre velger FrP så kan Venstre godt velge AP.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...