Kagee Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Finnes det noen software / driver som gjør det mulig å lage en "fake" diskettstasjon? Jeg lager nå og da bootdisker med Symantec Ghost, og wizard'en klarer bare å lage disketter - men jeg flytter senere filene over på en minnepinne, så jeg trenger egentlig ikke diskettstasjonen. Hvis jeg kan "fake" en diskettstasjon på f.eks en laptop ville jeg bli en glad mann Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 vet ikke om daemontools kan fake floppy på samme måte som DVD enhet.... Men grunnen til at du trenger floppy er pga at du skal boote fra den, så minne pinne eller floppy er ett must, og velge i BIOS "Boot from USB device" som primary boot. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Nei - du misforstår - jeg skal boote fra minnepinne - noe som fungerer helt fint. Men for å få laget filene som skal på bootdisken, må jeg lage bootDISKETTER med Ghost Boot Wizard - og den kan bare lage bootbare DISKETTER. Jeg skal boote fra usbpinne, men trenger en diskettstasjon for få filene jeg trenger. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det er ihvertfall mulig i Vmware, så skulle tro det funka i windows også Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Går ikke dette med "subst"-kommando ? Har brukt før, ikke i vista. Eksempel: subst a: c:\fakedrive Da legger den det som egentlig skal i a: i c:\fakedrive Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Blir bare gjenkjent som lokaldisk med den kommandoen så tviler på at det går.. Ihvertfall så lenge det er NTFS istedenfor FAT btw.. for å fjerne den bruk "subst /d a:" Endret 11. september 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 er det ikke bare å bruke daemon tools eller lignende? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Subst gav meg A:, men ghostprogrammet skal formatere, skrive boot record m.m - derfor er det vanskelig å bruke subst. Deamon Tools kan vel bare simulere CD-romstasjoner? Jeg kan prøve begge metodene, men er fortsatt på jakt etter en software-diskettstasjon. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det er mulig virtual floppy drive gjør nøyaktig det du er ute etter. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå