oyvindha Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hei Jeg har kjøpt meg Ipod 30 ,5-genrasjon. Ipod’en er ofte koblet til pc og diverse ekstra utstyr. Men det viser seg at hver gang den er tilkoblet noe ekstrautstyr eller pcen så lader den. Med erfaring med andre elektriske artikler så korter ”små lading” ned Levetiden på batteriet. Er det noen som har erfaring med at dette kan gjelde Ipod’ens batteri også eller tåler den ”små lading”? Mvh Øyvind Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hei Jeg har kjøpt meg Ipod 30 ,5-genrasjon. Ipod’en er ofte koblet til pc og diverse ekstra utstyr. Men det viser seg at hver gang den er tilkoblet noe ekstrautstyr eller pcen så lader den. Med erfaring med andre elektriske artikler så korter ”små lading” ned Levetiden på batteriet. Er det noen som har erfaring med at dette kan gjelde Ipod’ens batteri også eller tåler den ”små lading”? Mvh Øyvind 9470626[/snapback] Li-ion-batterier tar ikke skade av klattlading. Tvert imot så er dette bedre, siden det passer best med bruksmønsteret til de fleste. Hvis man går inn for å tømme batteriet mellom hver lading, så koster det deg èn ladesyklus hver gang. Det er dårlig forretning hvis du ikke bruker spilleren hele tiden. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Så vidt jeg har forstått, er det ikke ladesyklusene som er viktigst, men at klattlading er bra fordi det gjør at batteriet ikke blir helt utladet, noe man aldri skal gjøre med litium-ion-batterier. For øvrig er det visstnok ikke bra å la den stå i laderen hele tiden, men dette gjelder primært ting som drar strøm samtidig som de lader (f.eks. en bærbar PC), da laderen vil lade batteriet fullt, og klattlade mer når batteriet går til 98%, og dermed kjøre batteriet unødvendig. Ta derfor ut batteriet om du kan. (Ikke at det spiller noen rolle med dette innlegget, i bunn og grunn er det bare å klattlade som du vil som er tingen.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå