FnoFFen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kan noen anbefale en rask kortleser. Jeg tenker å bruke CF Sandisk Extreme III (eller IV?) og vil gjerne ha en kortleser som kan utnytte hastigheten. Har en billig kortleser i dag kjøpt på Clas Olson som bruker 3,5 min på 0,5 Gbyte – det blir ca. 2,5 MB/sek. Lesehastigheten på Extreme III er jo oppgitt til 20 MB/sek og hele 40 MB/sek på Extreme IV. Poenget er å finne en kortleser som kan utnytte disse hastighetene. Vil jeg i praksis oppnå slike hastigheter? Avhenger det også litt av PC’en? Tenker i utgangspunktet leser via USB, men lurer på om det finnes lesere som bruker Fire Wire – den er jo raskere. Mange spørsmål her. Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Sandisk Extreme, finnes både for Firewire og USB (ser at hastigheten for Firewire er oppgitt til 40MB/s, mens for USB er oppgitt til 20MB/s ). Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kanskje litt OT. Men om man har firewireport på lydkortet (Audigy2). Kan den porten brukes til en sånn kortleser? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kanskje litt OT. Men om man har firewireport på lydkortet (Audigy2). Kan den porten brukes til en sånn kortleser? Skal ikke være noe i veien for det, nei... Så vidt jeg har skjønt er den porten en helt ordinær FW-port... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det spørs jo om han mener at lydkortet har en firewireport i tillegg til usb, og ikke maskinen. Da er han jo like langt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kanskje litt OT. Men om man har firewireport på lydkortet (Audigy2). Kan den porten brukes til en sånn kortleser?Så lenge firewireinngangen på lydkortet er koblet til en firewiretilkobling på hovedkortet, så fungerer den som en helt normal firewirekontakt. Jeg har brukt en firewireinngang på frontpanelet til mitt Audigy2 til både ekstern harddisk og videokamera. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Joda, maskinen hadde også opprinnelig ett eget firewirekort som jeg tok bort fordi jeg syns det ble så tett inntil vifta på skjermkortet, så hovedkortet har nok den tilkoblingen. Lenke til kommentar
FnoFFen Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Sandisk Extreme, finnes både for Firewire og USB (ser at hastigheten for Firewire er oppgitt til 40MB/s, mens for USB er oppgitt til 20MB/s ). 9470644[/snapback] Heter kortleseren rett og slett Sandisk Extreme? Hvor får man kjøpt denne? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Heter kortleseren rett og slett Sandisk Extreme? Hvor får man kjøpt denne? Mange fotobutikker har den i hvert fall... Ligger i produktguiden også. Endret 12. september 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå