formatted Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Morn folkens Jeg har et litt underlig problem. Jeg har en Win2003 server, som kjører Apache/php5/mysql. Systemet funker bra. Jeg skal ha et helt enkelt script som kopierer en fil fra c:\blah1\ til et filshare \\maskin2\blah1\. Jeg har prøvd følgende: passthru("copy c:\blah1\fil \\maskin2\blah1\"); passthru("xcopy c:\blah1\fil \\maskin2\blah1\"); Har prøvd exec/system istedet for passthru også. Har også prøvd å mappe opp filsharet til en lokal drive (X:), dette funker heller ikke noe særlig bedre. Har tilogmed lagd et vbs script, som skal kopiere fila over. Funker når jeg kjører fila, men ikke via phpscriptet. Har også lagd en batfil, som gjør samme kommandoen. Funker heller ikke Hva i all verden gjør jeg galt? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Tror ikke du kan kopiere til en annen server uten å bruke ftp.. kopiere fra, ja.. men ikke til.. Lenke til kommentar
formatted Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Ahaa. Det forklarer vel en del. Vet du tilfeldigvis en grei måte å scripte en kopiering med ftp? Kan vel da også bruke scp? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 <?php echo copy("c:\blah1\fil","\maskin2\blah1\fil"); ?> Lenke til kommentar
formatted Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 (endret) echo copy så ikke ut til å hjelpe ;\ Warning: copy(\\server02\add\add.txt) [function.copy]: failed to open stream: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\add2.php on line 8 Endret 11. september 2007 av formatted Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Du må huske på at hvis det mellomrom i filbanen eller filnavnet så må hele banen stå i " så prøv med passthru('copy "c:\blah1\fil" "\\maskin2\blah1"'); passthru('xcopy "c:\blah1\fil" "\\maskin2\blah1"'); evt exec() eller system() i stedet for passthru. Du kan også prøve å bruke en .bat fil passthru('kopier.bat "c:\blah1\fil" "\\maskin2\blah1"'); i .bat fila så gjør du slik @echo off xcopy %1 %2 Lenke til kommentar
formatted Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Det måtte et ftpscript for å få det til å funke. Til gjengjeld, så funker systemet perfekt nå Takk for all hjelp folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå