Gå til innhold

Solnedgang og Løvetann

ze5400

Anbefalte innlegg

Har nå hatt EOS 350D i en uke, og hadde vært gøy å få noe tilbakemelding.

Det er klart, det er langt i fra bra, da jeg har 0 erfaring med det, men poster ett par bilder likevel :)

Objektivet er standardobjektivet (18-55mm) da jeg ikke har råd til å kjøpe noe annet :ermm:

post-61812-1189510551_thumb.jpg

Dette er da årets siste løvetann. Fikk litt av en overaskelse da jeg gikk hjem fra skolen i går, og så den ^^

Exposure Time: 1/200 sec

ISO Speed Rating: 400

Focal Length: 55.00 mm

Shooting Mode: Full Auto (Jaja, diss ivei :p)

post-61812-1189510536_thumb.jpg

Solnedgang

Exposure Time: 1/15 sec (Har verken triPod eller iPod, så det bildet er litt uklart :p)

ISO Speed Rating: 100

Focal Length: 27.00 mm

Shooting Mode: Manual

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildene er litt for store til at jeg orker laste dem ned. Det tar for lang tid med min nettlinje. Men utfra det jeg ser i thumbene så syns jeg det solnedgangsbildet virker pent.

Ett tips er å forminske bildene. Ser du har Canon. Da kan du forminske både i pixler og kvalitet (str.) så det blir mer forumvennlig vha programmet Digital Photo Professional som fulgte med kameraet. (Da markerer du bildet og velger "convert and save" (Ctrl+D) under "file"-menyen)

---

Men husk på å endre filnavnet før du lagrer så ikke orginalen din blir borte.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Takk for kritikk folkens, har nå hatt bildene en tur innom GIMP og nedskalert til 800x533px.

@regga, hvordan skulle jeg fått løvetannen bedre i fokus? Satte kameraet i AF, og jeg kan garantere at AF er bedre til å stille fokus enn øyet mitt. Forresten, fokuspunktet er rett på det gule på løvetannen. Setter pris på om du kan si hvordan, så jeg kan gjøre det rett neste gang :)

@pybalto. Rezisa det nå. Kvaliteten liker jeg imidlertid ikke å endre på.

@PMnormal, du har nok rett idet. Faktisk tok jeg det bildet en 5-6 ganger, med forsjellige instillinger. Men likevel var det det som ble best :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...