Fulgu Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Har kjøpt meg PC i deler og skal sette den sammen first thing in the morning. Så lurer jeg på, bruker dere disse arbåndene? Jeg fikk ett med, men er usikker på bruken. Alle delene er her og i antistatiske poser, og kabinettet klart. Skal jeg feste krokodilleklypa i kabinettet? Er det da sikkert at jeg ikke har ladninger i meg fra subbing på tepper og slikt, og det er fritt frem å tafse på alle komponentene? eller? Hvordan er deres fremgangsmåte? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Har du fått med deg antistatisk amlenke, er det ingen hensikt å ikke bruke dem. Nyere komponenter har en viss beskyttelse mot statisk elektisitet, det er som med gammle monitorer hvor man nesten var nødt til å bruke skjermbeskytter for å ikke brenne skyggebilde i monitoren. Nå er skjermbeskytterene omtrent bare til for pynt. Men som sagt, har du så bruker du Antistatisk armlenke. Her er min fremgangsmåte. #1 Finn en god arbeissplass hvor det ikke er tepper (Eks. spisebordet på kjøkkenet) #2 Organiser delene, slik at de er lett tilgjengelig. #3 Åpne kabinettet og ta av sidedøren/dekselet til kabinettet #4 Ta på antistatisk armlenken og fest den til sidedøren/dekselet til kabinettet #5 Monter PSU og legg eventuelt kabler over på siden av kabinettet #6 Monter distansestykkene til HK #7 Monter CPU, Kjøler og Ram til hovedkortet #8 Monter Harddisk og optiske drev til kabinettet #9 Skru fast HK til kabinettet #10 Monter PCI og PCIe kort #11 Koble til strømkabler #12 Bruk strips e.l for å rydde vekk ubrukte kabler og for å få litt orden på kabelrot #13 Monter sidedekselet #14 Koble til utstyr som mus, tastatur, skriver.. #15 Start opp PC og installer Windows EDIT: Har byttet ideen om å montere en CPU i stedet for PSU til hovedkortet. - Ikke alltid like greit når man skriver innlegg sent, sent på natten. Endret 11. september 2007 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Ikke dumt, antar #7 refererer til CPU ja? Du sier jeg skal feste klemma til sidedøren til kabinettet, hva hjeper det om den bare ligger på siden av meg og alt jeg skrur inn festes i selve kabinettet? Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 den skal, såvidt jeg vet, være festet i ramma\kabinettet som du fester delene i... Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ikke dumt, antar #7 refererer til CPU ja? Du sier jeg skal feste klemma til sidedøren til kabinettet, hva hjeper det om den bare ligger på siden av meg og alt jeg skrur inn festes i selve kabinettet? 9470311[/snapback] Ja, han mener vel "CPU" i #7 istedet for PSU. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Klemma skal festes, så lenge du ikke har noe lett tilgjenglig jordet sted, til kabinettet. Det er det tryggeste. Men hvis du f.eks. har en radiator i nærheten av der du jobber vil det være lurt å koble den til der...hvis den er jorda da. Poenget er at en statiske elektrisiteten du har klart å lade opp, skal ha en enkel utvei, har den ikke kan det den fyke igjennom ram brikken din eller no... Privat har jeg aldri brukt lenke, aldri hatt noen problemer. På jobb må jeg nesten det, da jeg jobber med 500k+ servere Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Ikke dumt å bruke det nei Kan godt skje at en komponent kan få seg en trøkk ved statisk elektrisitet, det er ikke sikkert at det skjer noe feil med en gang men det kan oppstå senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå