timmi_d Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Vi bor i 2.etg av et hus og deler internett med de nede. De har routeren og modemet. Tråløst nettverk funkerer ikke pga dårlig signal, men det er montert et "koblingpunkt"(stikkontakt for tp kabler) i vår leilighet. Her går det bare inn en kabel og om vi monterer routeren inn her så kan bare en av oss være på nett. Hvordan skal vi få nett alle 3? Uten at vi må dra kabler fra de nede. Lurte bare på om det finnes en enkel løsning på problemet. Mvh timmi_d Endret 10. september 2007 av timmi_d Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvis du har en router oppe så kobler du nettverket nedenfra i WAN (internet) porten. Logg deg så inn på routeren og sett den opp til å motta ipadresse automatisk. Verre skal det ikke være bare for å komme på nett. Lenke til kommentar
timmi_d Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Hvis du har en router oppe så kobler du nettverket nedenfra i WAN (internet) porten.Logg deg så inn på routeren og sett den opp til å motta ipadresse automatisk. Verre skal det ikke være bare for å komme på nett. 9469627[/snapback] Da kommer bare en av oss på nett samtidig. Men nå skal de sies at jeg ikke er helt sikker på hvordan de har kobla det nede. Har ikke vært nede og sett, men skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal kunne fordele internetten gjennom denne "stikkontakten". Jeg kan jo ikke koble en tp kabel fra stikkontakten til WAN på routeren vår. Det funker i allefall ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå