-sprut- Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 noen som finner ut hvordan d går an å adde flere baner? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 noen som finner ut hvordan d går an å adde flere baner? 9488456[/snapback] Til dette spillet? Det går vel ikke.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 noen som finner ut hvordan d går an å adde flere baner? 9488456[/snapback] Skaff deg rFactor. Samme greiene så å si, og på nettet finner du hundrevis av biler og baner til det. Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Fordi om dette spillet og LFS, GTR 2 osv skal være realistiske, betyr det ikke at de er det. Greit nok at de er nokså realistiske, men det er en ting som ikke er realistisk i det hele tatt. Viss du kjører i mellom 60-100 km/t klarer du ganske mange svinger uten å bremse ned. Men i disse spilla, sklir du jo rett av banen i en enkel sving når du kjører i 60....Derfor liker jeg ikke disse spilla noe særlig... Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Fordi om dette spillet og LFS, GTR 2 osv skal være realistiske, betyr det ikke at de er det. Greit nok at de er nokså realistiske, men det er en ting som ikke er realistisk i det hele tatt. Viss du kjører i mellom 60-100 km/t klarer du ganske mange svinger uten å bremse ned. Men i disse spilla, sklir du jo rett av banen i en enkel sving når du kjører i 60....Derfor liker jeg ikke disse spilla noe særlig... 9493510[/snapback] Jeg føler at du ikke har testet spillene? Skulle gjerne likt å høre hvor det er slikt at man kan bare kjøre 60km/t i en sving, og høyere fart gjør at bilen sklir ut? Kan du filme/ta opp at dette skjer? For å bevise din teori. For den virker veldig tynn, ettersom det skjer rett og slett ikke. På banen trenger man kontroll over bilen, og det er sjeldent man sklir ut av banen hvis man kjører riktig. Endret 14. september 2007 av Scotty Lenke til kommentar
Debate Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 En ting som også er et ganske stort problem i slike bilspill. Du kjører i 100, men ser du framover virker det som det går i 10 km/t. Er greit nok at det blir et tunnelsyn i virkeligheten også. Men så stort er ikke det synet. Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det er jo greit nok at man trenger kontroll, ja. Men det for å si det på en annen måte, ta E-39 som et eksempel. Der er det 90 sone, det er mange svinger som er krappere en svinger som du på LFS, GTR osv kjører rett ut i, di klarer du uten problem i virkeligheten. Men spilla er for all del bra...spesielt med G25, jeg likte demoen av Race 07, der følte jeg at du ikke skle så fort ut i svingene... Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det er jo greit nok at man trenger kontroll, ja. Men det for å si det på en annen måte, ta E-39 som et eksempel. Der er det 90 sone, det er mange svinger som er krappere en svinger som du på LFS, GTR osv kjører rett ut i, di klarer du uten problem i virkeligheten. Det du gjør er sikkart at du begynner å bremse for sent slik at hjulene låser seg eller rett og slett ikke får nok grep fordi dekkene både må kjempe for å bremse ned bilen OG holde bilen på banen inn i svingen. Forøvrig så prøver jo spillene bare å etterligne virkeligheten, ingen av de er naturtro, det går desverre ikke an enda. Uansett, på en vei med 90 sone er det ikke en eneste sving som kan beskrives som "krapp". Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Aiaiai, dette så helrått ut . Er det mulig å få bilen til rFactor også? *laste ned nå* Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det er jo greit nok at man trenger kontroll, ja. Men det for å si det på en annen måte, ta E-39 som et eksempel. Der er det 90 sone, det er mange svinger som er krappere en svinger som du på LFS, GTR osv kjører rett ut i, di klarer du uten problem i virkeligheten. Det du gjør er sikkart at du begynner å bremse for sent slik at hjulene låser seg eller rett og slett ikke får nok grep fordi dekkene både må kjempe for å bremse ned bilen OG holde bilen på banen inn i svingen. Forøvrig så prøver jo spillene bare å etterligne virkeligheten, ingen av de er naturtro, det går desverre ikke an enda. Uansett, på en vei med 90 sone er det ikke en eneste sving som kan beskrives som "krapp". 9494085[/snapback] Ikkje akkurat...jeg holder 60 å prøver å svinge...men sklir rett ut. Men kan det være noe med instillingene å gjøre? Rotasjonsgrad på rattet osv... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 mortenandre: Spillet er relativt realistisk. Du har i hvert fall ikke for dårlig grep i spillet... Btw, jeg fant samme bil til rFactor nå, moro det også Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 mortenandre: Spillet er relativt realistisk. Du har i hvert fall ikke for dårlig grep i spillet... Btw, jeg fant samme bil til rFactor nå, moro det også 9494719[/snapback] Merker du også hvor utrolig likt dette spillet er rFactor? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det er veldig likt både rFactor og GTR2, men det er vel ikke så rart ettersom at simbin har vel lagd alle? Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Ikkje akkurat...jeg holder 60 å prøver å svinge...men sklir rett ut. Men kan det være noe med instillingene å gjøre? Rotasjonsgrad på rattet osv... 9494269[/snapback] Du holder vell 60 MPH kan jeg tenke meg.. hehe Da sklir man nok somregel ut av veien om svingen er mer enn 45-50 grader krapp Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Fordi om dette spillet og LFS, GTR 2 osv skal være realistiske, betyr det ikke at de er det. Greit nok at de er nokså realistiske, men det er en ting som ikke er realistisk i det hele tatt. Viss du kjører i mellom 60-100 km/t klarer du ganske mange svinger uten å bremse ned. Men i disse spilla, sklir du jo rett av banen i en enkel sving når du kjører i 60....Derfor liker jeg ikke disse spilla noe særlig... LFS er vel et av spillene som er nærmest å etterlikne ekte bilers oppførsel 100%, men det er fortsatt noen tilng som mangler før det å spille bilspill blir som å kjøre ordentlig bil: - Synsfeltet. Fartsfølelsen er lavere i et spill fordi du ikke får 180graders synsfelt som i virkeligheten. Å kjøre bil på en skjerm blir som å kjøre bil med dykkermaske, fartsfølelsen blir lavere fordi du ikke ser ting fyke forbi i øyekroken. -Mangelen på G-krefter. En ekte bil kjører man med hele kroppen, og bilen gir deg veldig mye informasjon gjennom setet. Du kjenner om du nærmer deg grensen i en sving fordi du blir presset sideveis i setet. G-kreftene utgjør jo også litt av fartsfølelsen Fordi disse tingene mangler, så kjører man helt annerledes i f.eks LFS enn man ville gjort i en ekte bil. Bremser mye senere og svinger mye bråere. Så om man kjører av banen på Blackwood litt for ofte så er det ikke sikkert at det er fordi spillet er urealistisk Endret 16. september 2007 av Pellick Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) LFS er vel et av spillene som er nærmest å etterlikne ekte bilers oppførsel 100%, men det er fortsatt noen tilng som mangler før det å spille bilspill blir som å kjøre ordentlig bil: - Synsfeltet. Fartsfølelsen er lavere i et spill fordi du ikke får 180graders synsfelt som i virkeligheten. Å kjøre bil på en skjerm blir som å kjøre bil med dykkermaske, fartsfølelsen blir lavere fordi du ikke ser ting fyke forbi i øyekroken. -Mangelen på G-krefter. En ekte bil kjører man med hele kroppen, og bilen gir deg veldig mye informasjon gjennom setet. Du kjenner om du nærmer deg grensen i en sving fordi du blir presset sideveis i setet. G-kreftene utgjør jo også litt av fartsfølelsen Fordi disse tingene mangler, så kjører man helt annerledes i f.eks LFS enn man ville gjort i en ekte bil. Bremser mye senere og svinger mye bråere. Så om man kjører av banen på Blackwood litt for ofte så er det ikke sikkert at det er spillet sin feil 9507874[/snapback] Hvorfor drar du inn LFS nå? Ingen motargumenterte noe med LFS nå.. LFS sin fartsfølelse og G krefter har ikke noe med BMW M3 challenge å gjøre. Endret 16. september 2007 av Scotty Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Hups, glemte visst å quote i farta! Noen her brukte LFS som eksempel på et bilspill med dårlig veigrep, og da måtte jeg ta affære Argumentene gjelder forsåvidt alle sim-bilspill, i tilfelle det ikke kom så godt fram i formuleringen. Endret 16. september 2007 av Pellick Lenke til kommentar
brucelee.will Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 hmm... nja litt gøy var det jo :!: men gikk fort lei av det Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Skulle ønske meg flere baner... Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Skulle ønske meg flere baner... 9552862[/snapback] Var jo gratis spill da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg