iNeo Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hei. Jeg har ett (stort) problem med pcen min. Når jeg har gått forbi bootloaderen til Fedora (linux(GRUB)) og velger Windows XP, kommer jeg til "Start Windows på vanlig måte, start windows med siste instillinger som virker" etc. menyen. Når jeg velger f.eks. "Start maskinen med sist konfigurasjon som virket" restarter den seg, dette skjer uansett hva jeg velger fra den menyen. Dvs. at jeg ikke kommer meg inn i Windows, bare Linux. Når jeg kjører Linux, så får jeg tilgang (ntfs-3g) ntfs harddiskene mine (som Windows er lagt inn på), så det er ikke noe feil med harddiskene håper jeg. Huff så knotete jeg beskrev dette problemet. Når jeg starter pcen, trykker på power-knappen, velger Windows XP fra bootloader menyen, kommer til velg om jeg vil starte windows i vanlig modus/ sist konfigurasjon som virket, restarter den seg. Slik går det i det uendelige. Takker for alle hjelpsomme svar. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kan du gi oss informasjon om din hardware først? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Kan du gi oss informasjon om din hardware først? 9471397[/snapback] Det meste står vell i profilen min, bare si hva som mangler så skal jeg finne det ut for dere. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 har du fått blåskjerm? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 har du fått blåskjerm? 9473657[/snapback] Nei, aldri. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 kan du velge å disable noe når den har starta på nytt og du får den menyen som viser om du vill starte i sikkermodus og sånt? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Jeg deaktiverte automatisk omstart ved systemfeil, men ingen ting skjedde. Akkurat slik som det var før. Restart og atter restart. Lurer på hva det kan være, kan hovedkoretet ha noe med saken og gjøre? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 du har ikke noen mulighet for å få filmet hva som skjer? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 (endret) du har ikke noen mulighet for å få filmet hva som skjer? 9476114[/snapback] Har desverre ikke det. Men kan prøve via mobil kamera. Edit; Klokka er så mye nå at jeg orker ikke å installere allslags software for å få overført filmen fra tlf, for så å konvertere den fra 3gp, for mye stress og absolutt ikke verdt det. Endret 11. september 2007 av Tt.mrX Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Har du prøvd sikkerhetsmodus? Resatt cmos i bios? Prøvd uten tastatur? Uten eventuelt lydkort? Kobla fra alle eksterne dupeditter samt skriver? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Bumper denne. Har ikke fått til PC-en min, er det noen andre som har hatt samme problem/ lignende? Endret 16. september 2007 av Tt.mrX Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Har du prøvd Sunni sitt forslag? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Har du prøvd Sunni sitt forslag? 9510822[/snapback] Prøvd alt. Men endte slik at jeg installerte XP på nytt igjen. Da funket det. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Alt fungerer helt fint nå. NB; jeg formaterte ikke, bare installerte windows over den gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå