akaapekatten Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 hva slags dokumenter skal långiveren ha? Er det sånn at du må dokumenterer at du har fast jobb. Eller holder det med 3 siste mndlønnslippa? jeg tenkte å ta en liten ferie fra nå og helt til nyttår.Så jobber for fullt etter nyttår har lyst å dra på ferie i jul ca 1 mnds ferie.derfor vil jeg ikke starte ny jobb nå. Har penger nok til å klare meg til etter nyttår. Så tilbake til boliglånet tjente 280tusen i 2005 og 150k i 2006 100k bare i 2007. har 30tusen i lånekassegjeld. ingen betalingsanmerkninger eller flere lån- Så vis jeg begynner å jobbe i jan så kan jeg kjøpe bolig i mars? eller skal jeg begynne å jobbe nå? Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Normalt vil lånegiver ha selvangivelse, x (i mine tilfeller 2) siste lønnsslipper og en verdivurdering på bolig du skal kjøpe. Har du vesentlig egenkapital må ofte denne dokumenteres også dersom verdiene ikke kommer tydelig frem av selvangivelsen. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 I tillegg vil ikke lånegiver innvilge lån med mindre du faktisk er i jobb. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Arbeidskontrakt er godt nok. Du kan søke og ordne lån før du har begynt i ny jobb. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Arbeidskontrakt er godt nok. Du kan søke og ordne lån før du har begynt i ny jobb. Ja, men trådstarter vurdere å kanskje begynne å jobbe til nyttår. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Arbeidskontrakt er godt nok. Du kan søke og ordne lån før du har begynt i ny jobb. Ja, men trådstarter vurdere å kanskje begynne å jobbe til nyttår. 9488876[/snapback] Ja, og slipper å jobbe til mars for å få to lønnsslipper for å kunne ta opp lån, dersom han har en kontrakt ved nyttår. Ser ikke ut i fra innlegget at han har planer om å låne nå, uten arbeid. Bare spekulasjoner, naturligvis. Lenke til kommentar
akaapekatten Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 ok. trudde det var sånn at de krevde at du har jobbet så så lenge før man fikk lån. men vis det holder med en arbeidskontrakt så er det mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå