Myagos Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 FrP ble det hos meg også så jeg er fornøyd Til slutt vil jeg nevne at jeg er hoppende glad for at SV gikk kraftig ned, skremt over at kommunistene fikk en ordfører i Risør og litt ergelig for at FrP ikke fikk et enda høyere valgresultat. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Slik jeg ser det har SV fått sin velfortjente straff. De har brutt nær sagt hvert eneste av sine løfter siden siste stortingsvalg. Det triste er at det er SV,s tidligere velgere som får svi på sikt, disse som virkelig trengte ett løft, og da mener jeg ikke høytlønnede i skoleverket. Dette på bakgrunn av en partiorganisasjon som inngikk regjeringsalternativ i en bakruss grunnet siste stortingsflertall. Det verste er at de ikke har fanget opp den misnøye som fantes blant sine velgerne. Dette har ødelagt SV,s muligheter i lang tid fremover, jeg vil regne med tiår før de muligens igjen kan bli noe. Heller ikke RV har fanget opp den ville flukt fra denne partipolitiske Titanic. Jeg syns det er tull at ikke partier i posisjon kan levere hva de lover, og mener SV ville tjent ved å være i opposisjon til 2009 før de eventuelt inngikk ett samarbeid med AP. Dette kunne de da muligens ha gjort ennå mere styrket med en mulig svakere høyreside. Nå har de ikke bare ødelagt for seg selv rent partimessig, de har også skuffet sine tusener av tidligere velgere og sendt dem nær sagt ut i intet grunnet regjeringskåthet. Igjen sitter det tusenvis av sviktede velgere og vemmes over brutte løfter. Endret 11. september 2007 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Men alvorlig talt, et parti som SV som nærmest (i norsk målestand) er revolusjonerende, hvor mye tror man egentlig at de får gjennom mtå den lave oppslutningen de har? Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Det jeg finner interessant er at det ser ut som at mange av de som stemmer SV/AP har gått over til sentrumspartiene. Noen som kan gi et svar på hvorfor? 9469711[/snapback] Det er en interessant utvikling ja. Men det er i mange saker ikke all verdens sprang fra AP til sentrumspartiene. Heh, selv jeg som i det store og hele foretrekker Høyre kunne vurdert AP i en god del kjernesaker - hvis de droppet samarbeidet med SV. Med SV ombord derimot er det en uspiselig kombinasjon selv om AP de siste årene har gjort sitt beste for å overkjøre SV på mange punkter. Ellers er det mest gledelige i mine øyne hittil SV sin (velfortjente) tilbakegang. Bestandig moro å se noen som er til de grader store i kjeften i opposisjon (når de ikke har makt alikevel) få føle en smak av hvordan ting fungerer i den virkelige verden. Endret 11. september 2007 av TheCooler Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Stemte i går og det ble RV, eller Rødt om man vil. Ser også nå at de har gjort det flott her i Tromsø med 7.9 prosent. De får vell da tre mandater i kommunestyret tror jeg. Litt synd at bare nesten fikk den fjerde siden de nå ikke blir et såkaldt vippeparti, blir rent rød-grønt flertall nå. Men fint valg for Tromsø alikevell. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kanongodt valg for Venstre, noe som er helt supert! Som tidligere nevnt, synd at folk stemmer kun etter egen lommebok, atså FrP. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Du er altså kommunist på filosofisk plan, stemmer AP og vurderer å stemme Frp neste gang? Dette skjønte jeg ikke mye av. Tja de to partiene sammarbeider jo i div kommuner og høyre vurderer sammarbeid med SV om det kan gi dem makt. Så her er det mangt en ikke skjønner annet enn at makt brenner og bygger broer etter behag . 9469756[/snapback] Samarbeid mellom partier har lite med stemming å gjøre. 9469762[/snapback] Det er greit nok,men det viser at partiene ikke bryr seg om hva de selv sier i valgkampen, spes når fra går til ap og frir og høyre går til SV Jeg regner med at deres velgere har stemt på dem nettop for å bli kvitt dem ikke for at de skal fri til dem. Endret 11. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Apfikk ni ma ndat. Jaja, stort plaster på såret at SP gikk ifra 7, til 4 i hvert fall. Høyre fikk bare to, ett mer enn i fjor, i hvert fall Edit: Redigerte meg litt. Endret 11. september 2007 av J@cob Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Apfittene fikk ni mandat. Jaja, stort plaster på såret at SP gikk ifra 7, til 4 i hvert fall. Høyre fikk bare to, ett mer enn i fjor, i hvert fall 9470003[/snapback] Seriøse ytalelser du kommer med Hva er så kvinnene på Høyresiden?? Intetkjønn Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Seriøse ytalelser du kommer med Hva er så kvinnene på Høyresiden?? Intetkjønn 9470043[/snapback] Nja. Se på Erna. Spermhval, kansje? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Seriøse ytalelser du kommer med Hva er så kvinnene på Høyresiden?? Intetkjønn 9470043[/snapback] Nja. Se på Erna. Spermhval, kansje? 9470058[/snapback] Hun er vel et menneske akkurat som deg,selv om dama er rund er det ingen grunn til å sjikanere,mulig du bør ta en tur i speilet,men ikke sikkert du ser bjelken i ditt eget øye selv om du evner se splinten i andres Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Fortsatt blått i Sola kommune ja. Fint at stemmen min hjalp. Endret 11. september 2007 av Q-melk2 Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Morgen etter og veldig hyggelig lesing: 1. SV -6.2%, halvert (Yippeee!) 2. H: +1% 3. Ingen Gerhardsen i Oslo 4. Netto vandring mot borgerlig side (så vidt jeg kan se) Er det for mye å håpe på at vi kan bli kvitt Djupedal også? Vel vel.. man skal kanskje ikke bli for grådig... Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hun er vel et menneske akkurat som deg,selv om dama er rund er det ingen grunn til å sjikanere,mulig du bør ta en tur i speilet,men ikke sikkert du ser bjelken i ditt eget øye selv om du evner se splinten i andres 9470070[/snapback] Jeg har sett meg selv i speilet. Jeg er nok ikke mindre en henner, stemt på henne hadde jeg og. Utrolig hvor fristende det kan bli å harselere med folk når man skal drive med selvstudie Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Du er altså kommunist på filosofisk plan, stemmer AP og vurderer å stemme Frp neste gang? Dette skjønte jeg ikke mye av. Poenget mitt er at stortingsvalg og kommunevalg er to vidt forskjellige ting, noe de færreste ser ut til å forstå Det er mulig å ha mer enn èn tanke i hodet samtidig liksom :!: Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Morgenen etter her også, og jeg er veldig fornøyd. Det borgerlige flertallet fortsetter i Oslo! SV fikk grundig stryk og har mistet nøyaktig 10% av stemmene sine i Oslo, noe som gjør meg litt sånn varm innvendig. AP gjorde riktignok et godt valg, men det får bare være. Det som dog skremmer meg litt er signalene Lars Sponheim sendte i partilederdebatten i går, hvor han distanserte seg fra FrP såpass kraftig. Jeg tror man må begynne å se realiteten i øynene på borgerlig side: man er nødt til å ha med FrP, og sentrum i seg selv kommer aldri til å være en tungtveiende faktor som kan sikre rent flertall i en sentrum-høyre-regjering. Og når han samtidig sier at det er uaktuelt å gå inn i byråd i Oslo med FrP, lurer jeg litt på hva som egentlig kommer til å skje i byen min. Tiden vil vel vise... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Unskyld meg, men hva er det det borgelige byrådet har gjort i Oslo som er så innmari bra? Jeg kommer ikke på noe som helst egentlig... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Morgenen etter her også, og jeg er veldig fornøyd. Det borgerlige flertallet fortsetter i Oslo! SV fikk grundig stryk og har mistet nøyaktig 10% av stemmene sine i Oslo, noe som gjør meg litt sånn varm innvendig. AP gjorde riktignok et godt valg, men det får bare være. Det som dog skremmer meg litt er signalene Lars Sponheim sendte i partilederdebatten i går, hvor han distanserte seg fra FrP såpass kraftig. Jeg tror man må begynne å se realiteten i øynene på borgerlig side: man er nødt til å ha med FrP, og sentrum i seg selv kommer aldri til å være en tungtveiende faktor som kan sikre rent flertall i en sentrum-høyre-regjering. Og når han samtidig sier at det er uaktuelt å gå inn i byråd i Oslo med FrP, lurer jeg litt på hva som egentlig kommer til å skje i byen min. Tiden vil vel vise... 9470165[/snapback] Tja Høyre har jo i en årrekke distansert seg fra FRP,men ettersom maktkåtheten har økt har slike prinsipper lett falt bort, for hva betyr politikken? Ikke en dritt bare en får makt All respekt for V i denne saken,da de er det eneste borgerlige parti som enda holder på noen av sine prinsipper foran makt Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ser lovende ut dette må jeg si, ble blått i begge kommunene hvor det er viktig for meg. Og stor nedgang for SV For håpe folk holder på disse tankene fram til Stortingsvalget også! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Vil tro FRP's velgere kommer til å oppleve den samme skuffelsen den gangen de evt. noensinne skulle komme i regjeringsposisjon, lovnadene sitter vel minst like løst der i gården i forhold til planleggingen av en realistisk gjennomføring. 9469736[/snapback] Det er en vesentlig forskjell. SV i regjering er liten. Det er AP som styrer og SV må, grunnet sin størrelse, svelge kameler. Om FRP skulle komme i regjering vil det kreve et FRP på godt over 20%, muligens over 30%. Grunnet sin størrelse behøver ikke FRP svelge like mange kameler som et lite SV har måtte gjøre så til de grader når de har forhandlet med AP og SP. Men noe kamelspising blir det nok garantert, uansett. Men SV sitt største problem er at de er så mye mindre enn AP og det er grunnen til at de taper på å sitte i regjering. Ellers er det positivt å se at RV så vidt går frem på tross av SV sin enorme tilbakegang. Så det er få velgere for RV å hente selv der, så de forblir forhåpentligvis minimalistiske og kun fungerer til å fjerne slagkraft fra venstresiden ved Stortingsvalget (mange stemmer som går ut i intet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå