enden Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg trenger å utvide stallen med en "konebil" til meg selv. Vi har fra før en Nissan X-Trail, så familiebilen er i boks. Jeg kommer til å pendle 6 mil hver vei, og kjører en del i jobben. Det meste foregår på motorvei fartsgrense 80 til 100, så en god bil i fart og lave driftsutgifter er viktige krav. Jeg ser hovedsaklig etter diesel, men dersom argumentene er gode kan jeg gå for bensin også. Jeg er avhengig av litt plass i bilen, og hensynet til komfort på motorvei utelukker også de minste bilene. Siden den skal brukes aktivt i Oslo-trafikken er ikke de daffeste bilene av stor interresse, men jeg trenger ikke noe råjern. Jeg er litt kresen/snobbete, så jeg vil ikke ha for gammel bil uten at jeg har lyst til å sette noen konkret aldersramme. Jeg har primært sett etter biler i Golf+ klassen, men er litt fristet til å kjøre sedan også hvis den ser pen ut. Drømmen er kanskje en Volvo sedan, men det blir fort for dyrt. I det siste har jeg kikket litt på en ny Skoda Fabia 1,9 sport. Det er litt utenfor prisklassen, men kult med ny bil også. Jeg er helt åpen for alle mulige løsninger, så ingen krav er endelig fastsatt. Det eneste må være at jeg ikke vil ha en Golf! Hva foreslår dere som kan litt mer enn meg at jeg skal se på? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Tja, her er noen forslag: Alfa Romeo 147 jtd Ford Focus Ghia tdci Honda Accord BMW 318d Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 1, 2, 3. Tre diesel-Volvoer til rett over 200.000. 1, 2, 3. Tre diesel-Saaber til rett under 200.000. Lenke til kommentar
stormx Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Jeg kjøpte en Audi A2 i sommer og er veldig fornøyd med den Den er forsåvidt ikke så stor som en golf+ men den har svært godt med plass til bena bak og er mye større enn den ser ut til. Mektig imponert! I tillegg er den utrolig billig i drift med sine 0,4 ltr/mil på blandet kjøring (jeg bruker 0,55 ca i virkeligheten, men tenker heller aldri på å bruke lite diesel..). Den er også kjapp og aksellererer veldig godt. Har en 1,4 tdi på 75 hk, og i tillegg høres den ut som en liten boxer motor! For ikke å snakke om at bilen er laget i aluminium og veier 990 kg. Ruste gjør den jo heller ikke! Du får dem fra 100.000 kr og oppover, men jeg ville nok lagt et par kroner i en 2003 modell eller nyere.. Det er et firma i Krisitansand som importerer blant annet A2 med svært god kvalitet fra tyskland som du finner her. De frakter også bilen til deg i hele Norge.. Tenkte bare jeg skulle slenge ut forslaget - lykke til med jakten Her er en test for ordens skyld Endret 10. september 2007 av stormx Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kjøpte selv en Kia Rio 2006 til madammen i fjor. En flott bil, blant de største i sin klasse. Diesleversjonen på 110HK går som et olja lyn, grunnet tidspress endte jeg selv opp med å velge bensin (113 HK). Bilen har ødelagt fordommene mine mot KIA i hvert fall Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Noen tester: For en punch Anbefales Mye bil for pengene Glimrende diesel. Best i småbilklassen (Det er bedre plass i denne enn Golf o.l.) Denne bilen fungerer helt flott selv til en familie på fire. Den er billig i drift, har guffe i panseret, veldig god plass for en småbil og er ikke like dyr som Golf, Audi o.l. Bilen vil man vel måtte ut med rundt 200k for, muligens litt billigere om man finner den brukt. Prøvde også en Ford Fusion og Golf når vi kjøpte bil, men de tapte ganske klart i forhold til denne. Spørsmålet er om du blir fornøyd med plassen i førersetet eller ikke. Lenke til kommentar
arw*1 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 En Yaris diesel med 90 HK burde holde i massevis. Blir den for liten kan du jo heller gå for en Auris. http://www.kbbiler.dk/ Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 yaris er for kjip! kjøp en a2 du... ekslusiv og ryddig nok bil. god plass, lavt støynivå, osv... mulig årsavgift på 1200 kroner fra året av også... (500kr i danmark) gratis parkering i sverige.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 1, 2, 3.Tre diesel-Volvoer til rett over 200.000. 1, 2, 3. Tre diesel-Saaber til rett under 200.000. 9469337[/snapback] Ouch, pinlig å ikke sjekke autodb før man konkluderer med at det ikke finnes Volvoer til min pris Jeg kjøpte en Audi A2 i sommer og er veldig fornøyd med den Den er forsåvidt ikke så stor som en golf+ men den har svært godt med plass til bena bak og er mye større enn den ser ut til. Mektig imponert! [...] 9469374[/snapback] Den er mindre enn Golf og da strengt tatt litt liten for meg. Dessuten kan man vel ikke legge skjul på at bilkjøp i stor grad er påvirket av følelser, og jeg syens A2-en er stygg som juling Men takk for tipset - hadde ikke tenkt på den. Kjøpte selv en Kia Rio 2006 til madammen i fjor. En flott bil, blant de største i sin klasse. Diesleversjonen på 110HK går som et olja lyn, grunnet tidspress endte jeg selv opp med å velge bensin (113 HK). Bilen har ødelagt fordommene mine mot KIA i hvert fall[...] 9471300[/snapback] Jeg har faktisk lurt litt på om jeg skulle se på Kia. Prisen er jo pen på de fleste bilene, og kvaliteten skal visst være Hyundai. Rio ser litt liten ut - hvordan er den i forhold til Fabia/Golf? En Yaris diesel med 90 HK burde holde i massevis. Blir den for liten kan du jo heller gå for en Auris. http://www.kbbiler.dk/ 9471307[/snapback] Yaris er ikke aktuelt en gang. Maken til trang boks! Auris har jeg ikke tenkt på, så den skal jeg titte litt mer på Ellers driver jeg fortsatt og leker med tanken på ny eller demokjørt Fabia, men er usikker siden jeg ikke har sittet i den og kjent størrelsen på kroppen. Bare fortsett å komme emd forslag Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Hvis du først skal kjøpe kia, kjøp en ceed, da kommer hvertfall fordommene mot kia til å bli knust. Da får du 5 års garanti, 7 på motor\drivverk og itilleg fikk den 5stjerner i euro ncap. Eneste ulempen er at du neppe får en for 200.000, må nok legge til minst 20-30k. Plassen er omtrent som golf. Diesel utgaven bruker 0,46 på mila. Hvis du skal ha gjerrigknark så kan du jo prøve polo bluemotion, 0,38liter på mila i snitt. Endret 13. september 2007 av trra Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Vi kjører rundt på en Ceed nå (vi bytter den ene baklykten på vår Rio). Den har langt bedre plass. Det er en dieselutgave og den har mer guffe enn vår Rio 113HK (bensin). Den er ikke like visuelt stilig som en color utgave av Rio og støyen var høyrere enn en dieselutgave av Rio. Men det skal godt gjøres å få bedre plass, den er stor for sin klasse. Når det kommer til Rio vs. Golf så er det litt avhengig av hvilken golftype du tenker på. Rio er størst i småbilsklassen og vi bruker den faktisk som familiebil (har jo to unger). Men Ceed vil jeg anslå har 30% større bagasjerom og en bedre plass i fremsetet. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg hadde nok ikke nølt med å velge cee'd i valget mellom den og Golf, men plasserer Auris høyest av de tre. Har ikkje kjørt cee'd, kun de Golf og Auris, men jeg har sittet i en, og kvalitetsfølelsen sto ikke tilbake for verken Auris eller Golf. Jeg ble veldig imponert. 7 års garanti på drivverket sier jo også sitt, da. Ville nesten vurdert å gå litt opp i pris bare for det. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Jeg er egentlig ikke ute etter en småbil. Derfor er jeg skeptisk til bl.a. Rio og Auris. Polo er selvsagt utelukket når jeg ser etter Golf + Ceed kan jeg kikke på. Dotten: det er kjipt å hoppe fra SUV til Rio som familiebil Nå skal den selvsagt ikke brukes som familiebil #1, men du skjønner sikkert utgangspunktet mitt Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 du burde kanskje vurdere en BMW 1 serie jeg prøvekjørte en 116i og den var kvikk, behagelig og morsom å kjøre Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det som virkelig merkes, om man skal se negativt på det, med Cee'd er at den dieselutgaven vi nå låner (2006) har for høyt støynivå. Det er en markant forskjell på den og Rio der. Men den er jo overlegen når det kommer til plass. Hadde faktisk planer om å kjøpe SUV når vi først kjøpte bil, men tøflene er ikke lett å ta av når madammen forelsker seg i en bil (hun ville i utgangspunktet ha en Golf, men endret synspunkt). Men det spørs jo om man får en Ceed til under 200k. Men det er fint lite annet enn støy å utsette på bilen. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Vet du ville ha en så ny bil som mulig, men siden du ikke hadde en absolutt grense på alder: Hva med en 2001 Mazda MX5? Kan vel kanskje være en artig bil siden du allerede har en SUV fra før? Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Vet du ville ha en så ny bil som mulig, men siden du ikke hadde en absolutt grense på alder: Hva med en 2001 Mazda MX5? Kan vel kanskje være en artig bil siden du allerede har en SUV fra før? 9490578[/snapback] Genialt. Det er sånne tips som er morsomme å få. 2001 med bare 75000 Km bak seg er mulig å gjennomføre det Akkurat denne tror jeg er litt upraktisk med tanke på plass da. Skal helst kunne ha med meg kone og barn av og til Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Man får kjøpt verktøy og bildeler på biltema også.. men de er fortsatt fra biltema........... jeg er sikker på at noe mangler på dette koreanske greiene... være seg gode seter, opplevd kvalitet, støyisolering eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå