MercedesMotor Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Enig med 'Flexo' kjøp deg en Carina, pen bil. kjørt mye, men pen utvendig: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7abc3UGK0568875 og denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7abc3UGK0568875 De blir ganske kule hvis du små styler dem, har selv tenkt til å kjøpe Carina E. smakebit: http://www.bilgalleri.net/uploads/5186.jpg http://www.jpautotuning.fi/kuvat/toyota/carinae_1997/1.jpg EDIT: Endret noe Endret 14. september 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Hvordan vet du at en bil er strøken ved å se på en annosen? Hvis du ser på bildene og syntes bilen ser strøken ut så har du virkelig mye å lære...... Tror du denne er strøken feks? Endret 15. september 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Selv en gammel carina taxi ser strøken ut etter en runde med boning. Tror heller du skal kikke på det mekaniske i denne prisklassen, enn å prøve å finne en bil med et strøkent ytre. En bil som har gått 400.000 kan godt gå noen hundre tusen til, men jeg ville aldri kjøpt en bil med så høy km stand uten å kjenne hele historikken. Jeg tror heller du skal lete blant biler som er billige i utgansgpunktet om du vil finne en kjørbar bil til 28.000. Her har du bil fra forhandler med garanti til 24.000. Skal du ha sprek og tøff bil kan du kjøpe hva som helst som ser tøfft ut og sette av like mye penger til reperasjoner. Strøken bil i god teknisk stand, uten rust, som i tilleg er sprek og tøff tror jeg ikke du finner til 28.000 dessverre... Endret 14. september 2007 av Dipstick Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Nå tenkte jeg på utsende da, vet at det er vanskelig å få strøken mekanisk for den prisen, trodde dere forsto det, srry. Jeg er jo ikke helt mongo barn heller da, kan såpass altså. 'Strøken Utvendig' (lakk, ikkeno rust...osv) EDIT: Jada-Jada, ro ned....skal du kanskje drepe meg for en liten skrivefeil? EDIT: Faren min har selv eid en Carina E 92 modell, han var ganske fornøyd med den. Carinaen hadde ikke mye feil og den var kjørt ganske mye. Nå er den solgt til en som jobber sammen med faren min og han har den enda og er storfornøyd med bilen, han bodde under oss og flytta for noen uker tilbake. Sikkert noe rundt 300.000 km nå. Toyota er slitesterk bil. Den har faktisk bra motor. Det er ikke noe jeg sier, det er noe jeg har hørt og vet. Småfeil er normalt. Endret 14. september 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Du har hørt om historien der tegnet komma fikk en mann henrettet feilaktig ved en skrivefeil? Poenget er at ordet "strøken" bør sjelden brukes før bilen er sett grundig over med egne øyne. Det er få strøkne biler i dag og bilen over her som jeg hintet til er full av småriper og div parkeringsbulker men på bildet så ser den veeeeldig pen ut Legg også merke til at mørke biler som er full av riper gjerne blir tatt bilde rett etter de er spylt ned med vann "et gammelt triks" for å få bilen til å se meget pen ut. Endret 15. september 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Du har hørt om historien der tegnet komma fikk en mann henrettet feilaktig ved en skrivefeil? Poenget er at ordet "strøken" bør sjelden brukes før bilen er sett grundig over med egne øyne. Det er få strøkne biler i dag og bilen over her som jeg hintet til er full av småriper og div parkeringsbulker men på bildet så ser den veeeeldig pen ut Legg også merke til at mørke biler som er full av riper gjerne blir tatt bilde rett etter de er spylt ned med vann "et gammelt triks" for å få bilen til å se meget pen ut. 9498340[/snapback] Jeg skrev litt fort, sorry for det, men det jeg mente var at den så strøken ut utvendig. "Heng han ikke vent til jeg kommer" <-- den historien du tenker på? har hørt den ihvertfall. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hvis du ikke har planer om å ha med noen venner og vil heller ha en funskjonell bil får du jo Renault Kangoo til litt over 20.000. å anbefale en slik bil skulle vært straffbart.. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hvis du ikke har planer om å ha med noen venner og vil heller ha en funskjonell bil får du jo Renault Kangoo til litt over 20.000. å anbefale en slik bil skulle vært straffbart.. 9498980[/snapback] hehe :!: Lær av SimKin Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Hvis du ikke har planer om å ha med noen venner og vil heller ha en funskjonell bil får du jo Renault Kangoo til litt over 20.000. å anbefale en slik bil skulle vært straffbart.. 9498980[/snapback] hehe :!: Lær av SimKin 9501196[/snapback] Ja det er mange her inne som trenger å lære før man utaler seg og Nei den var ikke ment spesielt på deg. Endret 15. september 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hvis du ikke har planer om å ha med noen venner og vil heller ha en funskjonell bil får du jo Renault Kangoo til litt over 20.000. å anbefale en slik bil skulle vært straffbart.. 9498980[/snapback] hehe :!: Lær av SimKin 9501196[/snapback] En pizzabil er da ingen dum ide. De er billige grunet lavere avgifter og du har god plass og ok dersom du ikke trenger mer enn to seter og ikke bryr deg så mye om litt støy. Jeg kjørte selv en slik type bil i en periode rett etter at jeg fikk lappen. Fin og praktisk bil! En annen fordel var at jeg alltid slapp å være "desginated driver" siden bilen min bare hadde to seter. Anbefaler deg å også kikke litt på denne typen biler dersom det er et transportmiddel og ikke et rånemiddel du er ute etter. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Kan få en grei Toyota Celica 85-89 modell for den prisen. hadde selv en slik jeg betalte 15k for, fikk da el.sete,el vinduer, cruise control, AC, el.speil,el takluke osv. dette var en 86 modell. får den med 1.6l på 124hk og en 2.0 på 156, dem går ganske likt, da 1.6 veier en god del mindre. 2.0 bruker vell 2 tienedeler mindre på 0-100. Er noe annet en gammel volvo som ser ut som en neddriti dass og har like mye ekstra utstyr som en bil fra 1930 klarer sikkert prute denne ned til 28 000kr http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1593750 Endret 15. september 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Er noe annet en gammel volvo som ser ut som en neddriti dass og har like mye ekstra utstyr som en bil fra 1930 harhar.gif jeg hadde en volvo 760 fra 1984, den hadde: skinninteriør, AC, eletriske vinduer foran og bak, eletriske speil og elektrisk soltak. veldig god å kjøre, og helt konge å slenge med på vinteren! å dem tåler skikkelig med juling, gode og bra bremser er på dem også. men min var veldig rustete, synd ellers hadde jeg hatt den enda hvor har du fra att volvo har lite utstyr? jeg er bilmekaniker, og vi har en god del bruktbiler, både japser og tyske biler, og du verden å kjedelig mange av japsene er, GØRR kjedelige, knirkete plastikk interiør og harde seter uten noe sidestøtte, de er driftsikre, men som regel drit kjedelige biler. men ja såklart, det finnes unntak så kom ikke her Endret 15. september 2007 av Simkin Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) kanskje han bare hater volvo SimKin? Jeg liker ikke volvo liksom. Tyske biler, de er deilige å kjøre. Har kjørt under 2 minutter med en 2006 modell Corolla i Utlandet, men fortsatt A4 98 modell (L' bilen min) er 10 ganger så mer behaglig å kjøre enn corolla 06 modell. Så det SimKin sier har et poeng der (igjen) Endret 15. september 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 jeg er bilmekaniker, og vi har en god del bruktbiler, både japser og tyske biler, og du verden å kjedelig mange av japsene er, GØRR kjedelige, knirkete plastikk interiør og harde seter uten noe sidestøtte, de er driftsikre, men som regel drit kjedelige biler. men ja såklart, det finnes unntak så kom ikke her 9502532[/snapback] Viktig å sammenligne på pris klart en bil til 250000 har billigere intriør enn en til 600000.. bmw, audi og mercedes er konkurentene til blant annet infinity og lexus samt enkelte store modeller. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) jeg er bilmekaniker, og vi har en god del bruktbiler, både japser og tyske biler, og du verden å kjedelig mange av japsene er, GØRR kjedelige, knirkete plastikk interiør og harde seter uten noe sidestøtte, de er driftsikre, men som regel drit kjedelige biler. men ja såklart, det finnes unntak så kom ikke her 9502532[/snapback] Viktig å sammenligne på pris klart en bil til 250000 har billigere intriør enn en til 600000.. bmw, audi og mercedes er konkurentene til blant annet infinity og lexus samt enkelte store modeller. 9502642[/snapback] Du har et poeng der også... Føler meg litt dum akkurat nå EDIT: A4 98 modell koster jo nesten like mye som en 2006 corolla da Endret 15. september 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 vi har biler i alle prisklasser, både billige og dyre, japser, svensker og tyske biler, og uansett prisklasse så må jeg si tyske/svenske biler er utrolig mye bedre å kjøre. det er noe med japse interiøret som jeg ikke liker, det virker billig, det er kjedelig og de er ikke noe voldsomt behagelige, får en skikkelig plastikk følelse av å sitte inni de. CR-V, Civic, Corolla, Carina osv. å slik som det støyer i de. vi forhandler Honda, så jeg har prøvd nyere CR-V'er, Civic, Jazz, Accord og de støyer som et uvær. men nyeste CR-V og nyeste generasjon Accord har forbedret seg mye, så de er på rett vei Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 vi har biler i alle prisklasser, både billige og dyre, japser, svensker og tyske biler, og uansett prisklasse så må jeg si tyske/svenske biler er utrolig mye bedre å kjøre. det er noe med japse interiøret som jeg ikke liker, det virker billig, det er kjedelig og de er ikke noe voldsomt behagelige, får en skikkelig plastikk følelse av å sitte inni de. CR-V, Civic, Corolla, Carina osv. å slik som det støyer i de. vi forhandler Honda, så jeg har prøvd nyere CR-V'er, Civic, Jazz, Accord og de støyer som et uvær. men nyeste CR-V og nyeste generasjon Accord har forbedret seg mye, så de er på rett vei 9502710[/snapback] Hah! Jeg har aldri kjørt noe mer "plastikk" enn volkswagen jetta, og en av de mer behagelige bilene med flott interiør jeg har kjørt er Mitsubishi Diamante, så disse generaliseringene om japanske biler må du lengre ut på landet med. Det handler nok mer om hvilken prisklasse og utstyrsnivå bilene har, enn produksjonsland! Men er ikke dette en liten avsporing i forhold til 20.000 kroners biler? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) har ikke engang hørt om Mitsubishi Diamante, ikke før nå, morro du måtte trekke frem en slik bil. kan du si det samme om en 1997 Honda Civic, eller Corolla? eller for den del CR-V fra samme årstall. har du kjørt noen av disse bilene? jeg prater om biler litt oppå nitti tallet, ikke golf 2 ,jetta osv. Endret 15. september 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 har ikke engang hørt om Mitsubishi Diamante, ikke før nå, morro du måtte trekke frem en slik bil. kan du si det samme om en 1997 Honda Civic, eller Corolla? eller for den del CR-V fra samme årstall. har du kjørt noen av disse bilene? jeg prater om biler litt oppå nitti tallet, ikke golf 2 ,jetta osv. 9502787[/snapback] Poenget mitt var at nettopp det at man ikke kan plukke ut et par biler og på bakgrunn av det trekke en konklusjon om at alle japanske biler er billige og kjedelige. Men jeg tror ikke en 1997 Honda Civic er noe kjipere enn en 1997 VW Jetta. Dette blir en epler og bananer diskusjon. Skal vi sammenligne må vi sammenligne samme årsmodell og klasse. Men det er jo ikke det tråden handler om, så hvis du vil fortsette kan vi gjerne gjøre det i en annen tråd Poenget med å trekke frem en Mitsubishi diamante er jo nettopp det at japanske biler generelt har vært å få i de billigere modellene her i Norge. Vi har jo ikke hatt noen av de japanske luksusmerkene inntill nylig. Dette gjør nok at tyske biler har et bedre rykte her til lands siden luksusmodellene blant disse merkene har vært vanligere enn blant de japanske. Men jeg foreslåt at vi ikke stjeler mer av denne tråden til denne diskusjonen Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Ja enkelte modeller har mye ikke polstrert plastikk og mye hjul støy men dette gjelder ikke alle modellene. Av japser har jeg bare erfaring med carina e, carisma og galant g6 og g7 og av tyskere har jeg(familien) eid ny a4(04) og ny a6(02) samt gammel audi 100(93).. Og de gamle galantene er de helt klart mest støyisolerte av disse og det er fakta har ikke målt med db måler da, men oppleves bedre ang hjulstøy, noe spes a6 var masse kniriking i intriør og hjulstøy på dårlig vei, men igjen a4 var bedre enn a6 faktisk. samt en del vindsus ifra høyre front vindus karm Carinane har en del plastikk men til gjengeld virker bedre skrudd men temmelig my hjulstøy det skal jeg være enig i ,, og galanten alt av intriør mykt å klemme på ingen hard plastikk på overflaten Har også kjørt en del a3(gammel type) a3(ny type) og a2 bensin.. Skal innrømme vi har dårlig veier her jeg bor men alle disse hadde plagsomme knirkelyder.. den gammle a3 var skolekjørt da. Er ikke selve støyen som er plagsomt på de audiene det er knirkelydene. Før vi kjøpte a6 hadde vi en ny Carisma denne var plaget av hjulstøy slik at det var litt slitsomt på motorvei men igjen galanten er bedre enn a4 og a6 syntes jeg. Og for all del ikke sammenlign kinesiske og japser det er rake motsetningen. Jeg kjenner en som importerer biler ifra Tysklan som levebrød og til og med han innrømmer at kvaliteten på mange tyskere kan man stille spørsmålstegn ved. Klart for fjortisser er sikkert det røde lyset i Audien nok til å bli kåt av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå