tevil Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Hei. Sitter med planer om å skaffe meg et surroundanlegg for fremtiden. Hadde lyst på noe pent noe i utgangspunktet, men er jo selvsagt opptatt av kvalitet også. Det største problemet er digital-tv. Har lyst på digitale bildesignaler, og har bare 1 HDMI-kontakt på tven min. Så dermed trenger jeg jo 2-3 innganger på forsterkeren. En fra pcen, som er den som hovedsakelig spiller av filmene, og en fra dekoderen, og gjerne en til en fremtidig Playstation eller High Def-dvdspiller. Ryddig blir det jo også hvis alt som går inn i tven er en enkelt HDMI-kabel. Jeg er ikke så opptatt av lyd igrunn og trives godt i selskap med et billig-anlegg (3-4000 inkl dvd-spiller). Men skjønner at jeg må OPP i pris for å få digitale signaler. Planen er å kjøpe et rimelig lydsystem ala Argon 5.1 til 7998 eller Harman Kardon HKTS11 Eller andre gjerne billigere og minst like stilrene systemer. Tips til en surrondforsterker som kan dette? Helst så billig som mulig, så får jeg heller ta en runde med kona på design, som jeg antar koster noen lapper ekstra... T-Evil Endret 10. september 2007 av tevil Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Anbefaler DENNE til 7000,- Den har HDMI 2 inn/1 ut + MASSE utstyr. Hadde du hatt "litt" mere kroner er DENNE et kanonbra valg, og ikke minst lekker så det holder. Selv har jeg den nest største, så jeg kan bare anbefale deg disse med tyngde Lenke til kommentar
tevil Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Takk for svar. Tror kanskje det blir litt i dyreste laget. Fant to som har HDMI-innganger: Sony STR-DA1200ESS, ca 4000kr eller: HK HKTS11 + Harman Kardon avr 147, 5495kr på Harman-Neby Vil disse gjøre nytten? Fordelen med sistnevnte er jo at jeg har mulighet til å kjøpe de over disk hos Hi-Fi Centerkjeden. Har ikke sett AVr147 på nettsidene dems enda. Sikkert en nyere modell. Kanskje har dem litt slingringsmonn så det kommer ned på rundt 10.000kr. Magisk kone-grense det nemlig. T-Evil Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Joda, det fungerer det. Litt lite watt pr. kanal der på H.K etter MIN mening, men de er jo strømsterke de H.K-forsterkerne da. TIPS: Du kan jo ta en titt HER, og se om du liker noe der Har ikke sjekket om de forsterkerne der har HDMI, men finner du noe du liker kan jeg sjekke det for deg, hvis du ikke finner ut av det selv Endret 13. september 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
tevil Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Fant en en Yamaha RX-V661Yamaha til 5290kr der med god effekt og 2xHDMI og egentlig alt topp. Ser så at de har linket til en test i LydogBilde nr5-2007 med 5 receivere hvor den var spesielt anbefalt. I samme testen hadde de "lillebroren" til denne HK AVR245 som var iflg dem best på lyd, men den manglet HDMI. Den jeg linker til har HDMI-switching og yter 10w mer. 7x50w. Ellers var den svært lik AVR145 /AVR147. Og på tilbud til under 5000kr! Liker forresten utseende på HK-receiveren veldig godt, og MÅ ha et lite lydanlegg med små satelitter og en beskjedent stor subwoofer. Gulvstående høyttalere i treverk er utelukket inntil jeg blir skilt. Håper de har et lignende tilbud om en liten måned når jeg skal shoppe inn... Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Da ville jeg valgt Argon- settet, og en av de H.K-receiverne. Tror det skulle bli et bra oppsett for pengene dine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå