Gå til innhold

Utleie av båtplass - pris?

Anbefalte innlegg

Lurer på hva man bør ta for leie av båtplass. Dette gjelder i Arendal, ca 6 km utenfor sentrum men likevel veldig gunstig da man bare "slipper" litt båt-tid ut fjorden til øyene. Min mor tar 2500 kr i leie fra en fyr i ÅRET! Jeg synes det høres spenngalt ut. Er klar over at man kanskje ikke får mer i grisgrendte strøk, men i bynære områder der det er mye press på sånt må man kunne få mye mer vel? Kommunale plasser står at det er fylt opp ca 99.9% og man må ikke regne med å få noe der. Det er mest gunstig plass for småbåter, men ikke umulig med større båter der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, her på møre, (averøy) så vet jeg om flere som leier ut til 1500 pr år.

Personlig synes det treng ikke være mere leiepris nei.

Nå vet jeg ikke hva de betaler i Kristiansund, men skal sende svigers en sms å høre hva de betaler.

Ps, du hadde ikke trengt å laget ny tråd i båt kategorien.

Du kunne trykka på "rapporter" knappen og bedd moderator flyttet den ;)

Lenke til kommentar

Ja, på et sted i gokk hvor det ikke er noe press på båtplasser kan jeg skjønne at man ikke betaler mer for et sted å feste tauet bare... Men i bynære områder med begrensede/ingen muligheter for båtplass...DET er noe annet.

Har forsøkt mye for å finne ut av en fornuftig pris på dette. Men det er helt håpløst!! Ingen svar. Virkelig ingen som vet??

Lenke til kommentar

Og jeg sjekka nå med Arendal Havn:

For 2007 koster det kr 1100 pr breddemeter på plassen + eventuelle tilleggstjeneseter som strøm, vann og renovasjon. Prisen for 2008 er ikke klar før regnskapet for 2007 er ferdig.

Mao. blir man ikke rik av å eie en diger flytebrygge!! Kan dette virkelig stemme?? Disse prisene er rett nok per sesong, men hørtes veldig billig ut! En annen sak er at dette er rimelige kommunale plasser som ikke er å oppdrive. Vet ikke om det er nok til at privatmarkedet kan presse opp prisene?

Lenke til kommentar
Og jeg sjekka nå med Arendal Havn:

For 2007 koster det kr 1100 pr breddemeter på plassen + eventuelle tilleggstjeneseter som strøm, vann og renovasjon. Prisen for 2008 er ikke klar før regnskapet for 2007 er ferdig.

Mao. blir man ikke rik av å eie en diger flytebrygge!! Kan dette virkelig stemme?? Disse prisene er rett nok per sesong, men hørtes veldig billig ut! En annen sak er at dette er rimelige kommunale plasser som ikke er å oppdrive. Vet ikke om det er nok til at privatmarkedet kan presse opp prisene?

9485419[/snapback]

Hvorfor skulle noen tjene seg rike på å ha en brygge? Hadde det blitt så dyrt hadde velk ikke folk giddet å leie båtplass...

Selv betaler jeg 2 500 for plass til en 24fots båt kristiansand. Privat brygge, ligger rett ved marina og nokså nær sentrum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...