Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MB 190E som førstegangsbil


Andreas-J

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvordan er MB 190E som førstegangsbil? Hva skal man passe ekstra godt på med disse bilene?

 

Rust vet jeg om selv, så det trenger ikke nevnes.

 

Har også hørt at 5'trinns manuell kasse er sårbar på de bilene. Så man skal høre etter ulyder osv under giring.

Endret av Andreas-J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter og ser på en nå som har gått 283.000

Vet at det ikke er langt for en MB å være hvis de er tatt god vare på med service osv.

9468511[/snapback]

 

Alså den 2.0E motoren er god for det dobble så er alt annet i orden så bør du ikke bekymre deg for motoren.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Nei, er det jeg har hørt også. Så det er jo bra.

 

Noen kjente "barndomsfeil" med bilen?

9475937[/snapback]

 

 

Det er som kjent registerkjede og ikke reg.reim på Mercedes, og det som var en ganske stor barnesykdom at registerkjedet strakk seg og måtte skiftes evt. at det endte med motorras, men dette skjedde kun på de motorene som var utstyrt med ENKELT kjede.

 

Mercedes kom vel i 89 med dobbelt kjede, det kan også ha vært foretatt noen ombygginger på tidligere modeller, men det er vanskelig å se.

 

Det skal være mulig å se/kjenne om det er enkelt eller dobbelt kjede ved å kikke inn oljepåfyllingslokket (kikk mot støtfanger foran, du må også ha lommelykt).

 

Når det gjelder girkassen så har ikke det vært spesielt store problemer med denne, men det som ofte (om det er noe feil med girkasse/clutch) blir slitt er slavesylinder til clutchen, og denne er forsåvidt en ganske kurrant affære å skifte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, den bilen fikk jeg virkelig trua på. Ringte han som skal selge den nå, og han jobbet i en MB butikk, så bilen har blitt vedlikeholdt godt gjennom tidene. Den var nesten ikke røykt i eller noe sånt :)

 

Den var en sesong gamle piggfrie vinterdekk, og to nye sommerdekk (de andre burde byttes til neste år).

 

Det var to rustflekker. Men var vist ikke noe problem å få fjernet disse selv.

 

Og så var det "den vanlige" slitasjen på førersetet.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1618699-bilde1-bilde008.jpg

1618699-bilde2-bilde009.jpg

1618699-bilde3-bilde010.jpg

1618699-bilde4-bilde013.jpg

1618699-bilde6-bilde015.jpg

1618699-bilde5-bilde014.jpg

Endret av Andreas-J
Lenke til kommentar
Joda, det er jo en mulighet.

 

Men hvis man ikke skal ta Naf-test, hva burde man gå over å sjekke?

 

Edit:

 

http://www.amotor.no/artikkel/18736

 

Er dette en god mal?

9589298[/snapback]

 

Virker ikke dum den men jeg ville hatt kyndige folk til å se på en slik bil for det kan fort være rust for 30,000,- som du ikke ser samt slitedeler hvor slitt er de? må ting byttes om tre mnd eller tre år? slike ting kan ikke du vurdere så sant du ikke har veldig god peiling på bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...