Andreas-J Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Hei! Hvordan er MB 190E som førstegangsbil? Hva skal man passe ekstra godt på med disse bilene? Rust vet jeg om selv, så det trenger ikke nevnes. Har også hørt at 5'trinns manuell kasse er sårbar på de bilene. Så man skal høre etter ulyder osv under giring. Endret 10. september 2007 av Andreas-J Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 egentlig er 190 er veldig grei bil, og dte merkelige er at de ikke er så rust utsatt heller, men prøv å få en bil som ikke har gått altfor langt alt blir slitent uannsett hva det heter. ellers må du se opp for vanlige slitasje deler, har ikke hørt om noen type feil på denne bilen. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Sitter og ser på en nå som har gått 283.000 Vet at det ikke er langt for en MB å være hvis de er tatt god vare på med service osv. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Sitter og ser på en nå som har gått 283.000 Vet at det ikke er langt for en MB å være hvis de er tatt god vare på med service osv. 9468511[/snapback] Alså den 2.0E motoren er god for det dobble så er alt annet i orden så bør du ikke bekymre deg for motoren. Endret 11. september 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Nei, er det jeg har hørt også. Så det er jo bra. Noen kjente "barndomsfeil" med bilen? Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Nei, er det jeg har hørt også. Så det er jo bra. Noen kjente "barndomsfeil" med bilen? 9475937[/snapback] Det er som kjent registerkjede og ikke reg.reim på Mercedes, og det som var en ganske stor barnesykdom at registerkjedet strakk seg og måtte skiftes evt. at det endte med motorras, men dette skjedde kun på de motorene som var utstyrt med ENKELT kjede. Mercedes kom vel i 89 med dobbelt kjede, det kan også ha vært foretatt noen ombygginger på tidligere modeller, men det er vanskelig å se. Det skal være mulig å se/kjenne om det er enkelt eller dobbelt kjede ved å kikke inn oljepåfyllingslokket (kikk mot støtfanger foran, du må også ha lommelykt). Når det gjelder girkassen så har ikke det vært spesielt store problemer med denne, men det som ofte (om det er noe feil med girkasse/clutch) blir slitt er slavesylinder til clutchen, og denne er forsåvidt en ganske kurrant affære å skifte. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Snakket med en som driver MB verksted i Trondheim, og han sa det. Men det er godt mulig han tar feil for alt jeg vet Den jeg ser litt på er en 90'modell 2,0 SportLine m/ manuell Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Tror dette er en grei bil, det er klart litt slitasje på for/bakstilling må du regne med, men ingenting som ikke kan repareres. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Ja, den bilen fikk jeg virkelig trua på. Ringte han som skal selge den nå, og han jobbet i en MB butikk, så bilen har blitt vedlikeholdt godt gjennom tidene. Den var nesten ikke røykt i eller noe sånt Den var en sesong gamle piggfrie vinterdekk, og to nye sommerdekk (de andre burde byttes til neste år). Det var to rustflekker. Men var vist ikke noe problem å få fjernet disse selv. Og så var det "den vanlige" slitasjen på førersetet. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 26. september 2007 av Andreas-J Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Vel all rust er et problem men sjekk den skikkelig og bruk god tid på å lete etter rust for det er som regel mer en mindre. Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 De ruster rundt jekkfestene (de runde hullene (som ofte har gummiplugger) på siden av kanalene), i hjulbuer og i nedkant på dører. Ellers så sliter de vel litt på foringer og slikt i bakstillingen. Tror en 190 er et godt valg som førstebil. Lykke til. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Jepp. Hvis det blir så jeg skal se på den, så skal jeg nok få prøvekjørt den, så stoppe en plass hvor jeg kan gå over bilen for å sjekke diverse ting (tips?). Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jepp. Hvis det blir så jeg skal se på den, så skal jeg nok få prøvekjørt den, så stoppe en plass hvor jeg kan gå over bilen for å sjekke diverse ting (tips?). 9588910[/snapback] For ente gang Naf test.. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Joda, det er jo en mulighet. Men hvis man ikke skal ta Naf-test, hva burde man gå over å sjekke? Edit: http://www.amotor.no/artikkel/18736 Er dette en god mal? Endret 27. september 2007 av Andreas-J Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Joda, det er jo en mulighet. Men hvis man ikke skal ta Naf-test, hva burde man gå over å sjekke? Edit: http://www.amotor.no/artikkel/18736 Er dette en god mal? 9589298[/snapback] Virker ikke dum den men jeg ville hatt kyndige folk til å se på en slik bil for det kan fort være rust for 30,000,- som du ikke ser samt slitedeler hvor slitt er de? må ting byttes om tre mnd eller tre år? slike ting kan ikke du vurdere så sant du ikke har veldig god peiling på bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå