Gå til innhold

Kjøre Radeon 7500 u/vifte?

sdhild99

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har et ATI Radeon 7500 kort. Viften på kortet bråker noe helt vilt og er ødelagt. Lageret har nok skåret seg. Det er jo ikke lett å få tak i nye slike vifter så vidt jeg vet. Det er jo et gammelt kort.

Jeg vet at det er mulig å få tak i passiv kjøling, men det er jo noe svære greier.

Hva tror folket om å kjøre kortet uten viften? Kortet virker ikke særlig varmt. Jeg skal IKKE spille. Maskinen brukes som server og jeg kobler kun til via RDP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vennligst se vedlagte bilde. Hvis du fjerner viften står du igjen med en form for kjøleribbe. Denne ribben har imidlertid et hulrom, nemlig der den meget lille viften befant seg. Under denne kjøleribben ligger GPU (antar jeg). Kjøleribben er limt fast til GPU, og denne er sikkert ikke lett å fjerne. Det er kanskje mulig på et eller annet vis å feste en større vifte på toppen av denne kjøleribben.

Maskinen har nå kjørt i 3 timer uten denne viften, og kortet virker ikke særlig varmt i det hele tatt, hverken oppi kjøleribben eller på undersiden av kortet

post-6038-1189539338_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Men hva mener du med at kortet ikke virker særlig varmt? Dette må du jo skjekke med et lr annet prog da..?

EDIT: Og ser jo hva du mener med vifta nå, men jeg vet jo ikke om du kan ta den av uten å skade GPU.. Regner jo absolutt med det. Hadde vært veldig rart hvis GPU'en ble ødelagt f.eks. pga et vifte-bytte..?

Endret av Gordon_Freeman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...