mushi Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 På torsdag henter jeg valpen min. Jeg har en kompis som kjører taxi og han kommer innom 2-3 ganger i uka. Han liker ikke hunder spesiellt og har det med å kødde med dyra mine når han er innom. Han dunker på fiskene til de neste hopper ut av akvariet og alle kattene går seg en stor runde rundt han fordi han alltid plukker dem opp og småerter/mober dem. Jeg har sagt ifra om dette mange ganger, men han bare ler av meg. Jeg vil ikke at han skal kødde og styre med valpen før den har blitt litt større og har prøvd å snakke med han om det. Det nytter ikke. Nå virker det som om han skal komme innom samme kvelden jeg kommer hjem med valpen. Han var akkurat med og hilste på knøttevalpen til lillesøs og den plukka han rett opp og holdt mot taket så den ble dritredd. Hva skal jeg si/gjøre for at han skal la valpen min få litt fred? Eller er det bare jeg som overdriver? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 vill ikke si du overdriver , vill si du har god grunn til og være sint . han bør absolutt skjerpe seg . har du prøvd og være sint ? , ofte det hjelper Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 For å si det slik. Hadde det vært mine dyr hadde jeg gjort hva som helst for å beskytte dem mot fienden. Og da mener jeg hva som helst. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvis det er som du sier, så overdriver du aldeles ikke. Før han ser valpen, så ta en hvit løgn og bare si at valpen fortsatt er noe usikker, så den må ikke stresses med eller noe sånt. Det som fungerer best er vel bare å si hardt ifra. En han en god kamerat, så vil han høre på deg og respektere hunden din. Hvis ikke, så hadde jeg bare blitt sur og sagt rett ut hva jeg syntes om den oppførselen med dyrene. Respekterer han ikke det, så send han ut. Var kanskje litt hard nå, men liker ikke folk som plager dyr og ikke vil høre på når de blir fortalt at de gjør det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Var kanskje litt hard nå 9468888[/snapback] Nei, det var du aldeles ikke. Når man først sier i fra kan man like så godt gjøre det skikkelig. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hva hadde det med at han kjorte taxi a gjore? Hvis du sa mye som rorer valpen min, tar jeg med en slegge bort til taxien din Ville sagt at jeg var opptatt, evnt fa hundevakt og gatt bortom han istedet for at han skal komme til deg. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Takk for gode råd. Jeg må nok ta en prat til med han når jeg får valpen, kanskje han skjønner det da. Det med at jeg sa at han kjørte taxi har med å gjøre at han kommer innom til alle døgnets tider og aldri ringer først. Jeg vil ikke dra dit han bor for å besøke han pga. bosituasjonen hans. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hadde dette vært min "kompis" hadde han ikke sluppet inn på tomta en gang. Hadde mest sansynlig kutta ut hele "kompisen" om han ikke hadde lært å oppføre seg. Dyra kan ta skade Psykisk av slik behandling, også fysisk om det går riktig galt. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 På torsdag henter jeg valpen min. Jeg har en kompis som kjører taxi og han kommer innom 2-3 ganger i uka. Han liker ikke hunder spesiellt og har det med å kødde med dyra mine når han er innom. Han dunker på fiskene til de neste hopper ut av akvariet og alle kattene går seg en stor runde rundt han fordi han alltid plukker dem opp og småerter/mober dem. Jeg har sagt ifra om dette mange ganger, men han bare ler av meg. Jeg vil ikke at han skal kødde og styre med valpen før den har blitt litt større og har prøvd å snakke med han om det. Det nytter ikke. Nå virker det som om han skal komme innom samme kvelden jeg kommer hjem med valpen. Han var akkurat med og hilste på knøttevalpen til lillesøs og den plukka han rett opp og holdt mot taket så den ble dritredd. Hva skal jeg si/gjøre for at han skal la valpen min få litt fred? Eller er det bare jeg som overdriver? 9468136[/snapback] Hadde noen oppført seg slik mot mine dyr så hadde de faen meg fått drikke kaffen ute i regnet. Lenke til kommentar
wwwerner Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Dersom han plager valpen mye, kan dette gi valpen problemer ettersom den vokser opp. Si at han kan slutte å plage dyrene dine, eller komme seg vekk! Jeg hadde ikke godtatt slik med mine dyr! Endret 13. september 2007 av wwwerner Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) siden du tydeligvis har snakket med han om dette før og han ikke endrer adferd virker det på meg som han ikke respekterer deg elle rhører på det du sier. Endret 13. september 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hadde nektet noen som oppførte seg slik hjemme hos meg å komme inn. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg er en liten hissigpropp, og sier fra med en gang på en slik måte at folk ikke våger seg å prøve seg på noe kødd med bikkja mi! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hvis denne "kompisen" ikke respekterer meningene dine er han ingen god kompis. Hvis du er redd for at denne "kompisen" din skal påføre valpen din psykiske varige skader ville jeg nok kuttet ham ut. Men det er jo veldig lett for meg å si som ikke kjenner typen. Kan være vanskelig nok å kvitte seg med venner. Men du må rett og slett ta et valg, og det har du på mange måter allerede gjort. Hvis valpen er viktigst for deg, noe den da bør være, bør du kvitte deg med denne "kompisen" din. Hvis kompisen din er viktigere burde du kanskje ikke skaffet deg valpen? Uansett. Når du har kjøpt/mottatt et dyr har du påtatt deg et enormt ansvar. Spesielt valper er følsomme dyr som trenger mye omsorg, kjærlighet og pleie. En skummel mann med onde hensikter er ikke bra for en valp med andre ord. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 si at det ikke passer, ikke slipp han inn. Hvis du er redd for at han kan skremme/påføre valpen din psykiske varige skader. Valpen skal ha det rolig rundt seg når de er så små. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hvis ikke alternativene over nytter, så ville jeg rett og slett ha satt bort valpen i et annet rom slik at han ikke fikk tilgang til den. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 ikke drep meg hvis jeg tar feil, men skal egentlig små valper ikke stenges inne i egene rom? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 ikke drep meg hvis jeg tar feil, men skal egentlig små valper ikke stenges inne i egene rom? 9508077[/snapback] Så lenge de er i bur (som denne hunden er vant med), så ser jeg ikke problemet med det. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Han har vært her et par ganger nå og det virker som om det går bra. De to første gangene var valpen i bur og sov, og etter 10 minutter med diskusjon fikk jeg han til å skjønne at en valp ikke skal vekkes. Andre gangen bare overså han den. Håper han fortsetter sånn ^^ Tusen takk for alle råd, det har hjulpet meg med å få mot til meg og snakke med han til han skjønner det. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Bra det gikk bra da. En ekte venn må tåle å høre sannheten sår det er så alvorlig som dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå