Gjest Gjest_Ole Martin_* Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg vet at dette kanskje høres tåpelig ut, men jeg lurer på hva jeg skal si til en jente. Går i 10. klasse, og for et par uker siden begyne jeg å få masse meldinger fra henne. Hun går i samme klasse som meg. Vi har kun sett hverandre i 10.de klasse, og jeg hadde nesten aldri prata med hu. Jeg skjønte etterhvert at hun var forelsket i meg (hun sa det), men jeg var ikke i henne. Hun spurte om jeg kunne komme hjem til henne, noe jeg svarte ja til. Der gikk vi rundt i omerådet hun bodde i. Jeg kjedet meg (og en gang jespet jeg høyt også, håper hun tok hintet, men jeg tviler). Hva skal jeg si uten å såre henne? Hun tror kanskje at vi er sammen nå, siden jeg ble med henne hjem. Men jeg vil ikke bli sammen med noen enda, og særlig ikke når det er hun som bestemmer det meste. Jeg er litt sjenert, så jeg bidrar lite i samtalene, og jeg var (desverre) lett å overtale til å bli med henne hjem. Liker ikke når jentene bestemmer over meg. Hva skal jeg gjøre uten å såre henne? Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Du må vel nesten bare fortelle det som det er. Er ikke så veldig mye annet å gjøre med det. Du kan såre henne meg hvis du venter med å si det. Bruk det som en "unnskyldning". Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hun tror kanskje at vi er sammen nå, siden jeg ble med henne hjem. 9467816[/snapback] Uhm.. Du sa 10de klasse, sant? det er da ingen på over 12 år som tror man er kjærester bare man har vært på besøk hos hverandre? Enten har man snakket om det og blitt enig om at man er det, eller man har rotet((for ordens skyld:)kysset og slikt) over en periode, og har en gjensidig forståelse om at det er "oss to". Slik var det nå hvertfall i min tid, man har ærlig talt ikke kjæreste uten å vite det.. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hva er det med menn på dette forumet? Si det bare til henne da vel! Hva sårer henne verst: At du sier det rett ut, eller at hun finner det ut på andre måter? Jeeks... Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Spørsmålet du bør stille deg selv er hvorvidt du kunne tenke deg å bli forelsket i henne. Noen ganger oppstår forelskelse "ved første blikk", andre ganger oppdager man at man blir forelsket etter å ha kjent noen en stund. Hvis du ikke er forelsket i henne nå, men ser for deg at du kan bli det en gang synes jeg rett og slett du skal si det til henne. Si at du er litt usikker på hva du føler, men kunne tenke deg å bli litt bedre kjent med henne. Gjør noe sammen: Gå på kino, spill bowling, dra på fisketur, få med dere noen venner og bak boller, snik dere inn på et utested, gå på epleslang. Whatever. Dere blir neppe kjent ved å sitte og se på hverandre. Men ikke gjør det for å være snill, det er ikke snilt hverken mot henne eller deg selv. Hvis dett er en ingen-sjans-i-havet-greie bør du rett og slett si akkurat det til henne. Noe ala "Jeg synes du er en flott jente, men jeg er nødt til å være ærlig med deg: Jeg er ikke forelsket i deg, og du er nok ikke typen jeg kommer til å bli forelsket i heller. Det ville være å lure meg selv og ikke minst deg hvis jeg later som noe annet, og det respekterer jeg deg altfor høyt til å gjøre." Ikke fall for fristelsen til å sende henne en SMS eller noe, si det til henne ansikt til ansikt. Gi henne en bekreftelse på at du synes hun er helt OK, men vær samtidig 100% tydelig på at dere ikke har noe på gang. Jenter har ofte en tilbøyelighet til å tolke ting, sørg for at du gjør ditt for å ikke gi henne falske forhåpninger. Ved å gjøre dette på en rett frem og tydelig måte kan du oppnå to viktige ting: 1) Du kan gi henne en bekreftelse på at hun er attraktiv, om enn ikke for deg. Husk at det antagelig er en ganske svær greie for henne å si til deg at hun er forelsket i deg, og hvis du bare avviser kaldt henne eller ignorerer henne er det ikke noe rart hvis hun kvier seg for å ta initiativ neste gang hun blir forelsket i en gutt. 2) Samtidig gir du deg selv erfaring i å kommunisere skikkelig med jenter. Den dagen det er *du* som skal prøve å si til en jente at du er på knærne etter henne kommer du neppe til å angre på at du har vært på dypt vann før. Å snakke om personlige ting er noe en aldri "lærer", men det blir lettere å ta mot til seg når en vet at man har gjort det før. Dessuten: Det hender fra tid til annen at folk leker med andres følelser. Jeg har ikke noen grunn til å tro at hun prøver å lure deg, men jeg har sett jentejenger dra lignende ondskapsfulle stunts mot sjenerte gutter før. Hvis dette faktisk er en jente som skal drite deg ut overfor vennindene sine og du svarer henne tydelig men respekt og bekreftelse er det plutselig hun som sitter igjen som den store dusten. Igjen: jeg har ingen grunn til å tro at det er sånn ting henger sammen, antagelig er hun bare en alminnelig forelsket 15 åring. Lykke til, uansett! Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Ole Martin_* Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Takk for mange fine svar! Vi har gjort det klart at vi bare skal være venner. Tråden kan stenges. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg vet at dette kanskje høres tåpelig ut, men jeg lurer på hva jeg skal si til en jente. Går i 10. klasse, og for et par uker siden begyne jeg å få masse meldinger fra henne. Hun går i samme klasse som meg. Vi har kun sett hverandre i 10.de klasse, og jeg hadde nesten aldri prata med hu. Jeg skjønte etterhvert at hun var forelsket i meg (hun sa det), men jeg var ikke i henne. Hun spurte om jeg kunne komme hjem til henne, noe jeg svarte ja til. Der gikk vi rundt i omerådet hun bodde i. Jeg kjedet meg (og en gang jespet jeg høyt også, håper hun tok hintet, men jeg tviler). Hva skal jeg si uten å såre henne? Hun tror kanskje at vi er sammen nå, siden jeg ble med henne hjem. Men jeg vil ikke bli sammen med noen enda, og særlig ikke når det er hun som bestemmer det meste. Jeg er litt sjenert, så jeg bidrar lite i samtalene, og jeg var (desverre) lett å overtale til å bli med henne hjem. Liker ikke når jentene bestemmer over meg. Hva skal jeg gjøre uten å såre henne? 9467816[/snapback] Trenger du og si noe da? Bare la hu holde på helt til hu skjønner at hun ikke får napp, eller prøv og snakk litt med henne og se hvordan det går.. Du kan jo bli rimelig keen eller hva? Vær en gentleman ovenfor følelsene hennes, hun kan jo bli knust.. Eller fryktelig sint hvis du er inbilsk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå