Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt skjermkort.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Iperik at det kortet kan være en god løsning. Det er bare drittkjipt å kjøpe nytt kort nå som ikke har støtte for dX10 /DX 10.1 samtidig som det ikke finnes noen særlige alternativer i det markedsegmentet som du søker med støtte for de siste DirectX. Slik jeg ser det er tipset til Mystikal1 - det beste hvis du skal kjøpe nå - ellers blir det å legge seg på et 8600 med dårligere ytelse

Lenke til kommentar
Hvorfor er det dritkjipt å ikke ha DX 10 støtte??

Vista kommer aldri til å bli noe spill- OS i det hele tatt.

Vanskelig å få ting inn i huet disse dager.

9470988[/snapback]

Skal notere meg innlegget ditt, og legge det opp igjen på forumet om et års tid :D

Lenke til kommentar

Skull gjerne anbefalt Ati 1950-serien som var nemt tidlegare men uten dx10 er det eit dårleg valg. Ville venta med og kjøpt skjermkort nett no, alle korta i prisklassen du nemte er forsovidt "gamle", på vei ut eller for dyre. Må forresten ikkje la deg skremme til og kjøpe eit sinnsjukt kort spela du nemte greier seg fint med eit 1500-1700kroners kort.

Vill og nemne at dersom du ikkje har tenkt og bruke Vista er dx10 meiningslaust ettersom det ikkje kjem til og bli støtta i xp. Ville då gått for eit sånt, dette kortet gjer mykje ytelse for pengane samt stillegåande kjøling uten nokon nemneverdig prisauke :-)

NB: og seie at Vista ikkje egnar seg for spel vill vere det samme som og seie at bilar er ubrukelege so lenge vi har hestar. Support på XP vill forsvinn og uten dx10 vill vista fort gå forbi xp grafikkmessigt og derav ytelsesmessigt i spel.

Endret av entername
Lenke til kommentar

Først av alt så vil jeg vite hva du legger i "spill-OS". Personlig har jeg merket markant lite ytelsesforskjell mellom Vista og XP i spill. Vista er fortsatt et forholdsvis nytt OS, så å si at det aldri blir et "spill-OS" blir svært feil ettersom det kommer til å gå kjappere og kjappere og ingen, verken du, kan forutse framtiden.

On topic: Om du virkelig er så sikker på det du mener, så ville jeg gått for et Radeon x1950PRO. Hvis du føler at du blir å trenge dx10, så gå for et 8800 GTS :)

Lenke til kommentar

Kan ikkje hogse og ha brukt ordet spel-os, påenget mitt er at med tida vill vista gå forbi xp uansett. Er jo samme med alle nye os folk klager altiv over kor likt det er 1-2 år seinare er alt gløymt og ingen kan lenger forklare kvifor vi brukte det gamle os-et etter det nye kom. Mange som brukte 2000 då xp blei lansert vill nokk kjenne seg igjen her :-)

Lenke til kommentar

8800gts 320mb.. Er dobbelt så bra som 8600gts, og koster bare 500kr forkjell fra topp modellen til 8600gts... 8600gts er akkurat like bra som 7800gt, bare med dårligere minnebåndbredde..

Hvis du ikke har nok penger til 8800gts 320mb, da venter du heller til du har fått nok penger ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...