Bettibell Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvor gjør man det? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Haha, funka tipset mitt? Videofilen og undertekstfilen må ha nøyaktig samme navn før endelsen, og ligge i samme mappe. Da kan du velge subtitles i vlc. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Haha, funka tipset mitt? Videofilen og undertekstfilen må ha nøyaktig samme navn før endelsen, og ligge i samme mappe. Da kan du velge subtitles i vlc. 9467784[/snapback] Det gjør de. Hvor i VLC menyen gjør jeg det? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) http://www.videolan.org/doc/play-howto/en/ch03.html Litt under halvveis.. Endret 10. september 2007 av Atald Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Dei treng ikkje ha same namn. File --> Open, då kan du spesifisere både undertekstfil og videofil. Har dei derimot same namn og ligg i same mappe, vert underteksten truleg lasta automatisk. Då er det berre å høgreklikke i videoen og sjå under Subtitles/Undertekster. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Greit, de trenger ikke å ha samme navn, men det gjør det hele mye enklere. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) http://www.videolan.org/doc/play-howto/en/ch03.html Litt under halvveis.. 9467820[/snapback] Hvilket fil format skal sub. være i? edit: la til bilde av video menyen, står ikke noe subtitles der. untitled.bmp Endret 10. september 2007 av Ranxeroz Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Har leitet i alle vlc menyene men finner ikke noe subtitles greier:S Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det skal no vere der, om det er undertekstfiler. Prøv å bruk File --> Open i staden. Du må hake av for Use subtitles file, eller kva som står, og spesifisere kva fil det er. P.S. Bruk gjerne PNG i staden for BMP til skjermskot, det er betre. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Det skal no vere der, om det er undertekstfiler. Prøv å bruk File --> Open i staden. Du må hake av for Use subtitles file, eller kva som står, og spesifisere kva fil det er. P.S. Bruk gjerne PNG i staden for BMP til skjermskot, det er betre. 9468150[/snapback] Det funka Endret 11. september 2007 av Ranxeroz Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det enkleste er å bruke "drag and drop" metoden. Du rett og slett bare drar subtitle filen rett inn i VLC vinduet etter at filmen er startet. Funker også selv om filen er pakket in i ZIP/RAR eller lignende, så slipper du å måtte pakke ut subtitle filene før du bruker dem. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Det enkleste er å bruke "drag and drop" metoden. Du rett og slett bare drar subtitle filen rett inn i VLC vinduet etter at filmen er startet. Funker også selv om filen er pakket in i ZIP/RAR eller lignende, så slipper du å måtte pakke ut subtitle filene før du bruker dem. 9477133[/snapback] Men hos meg så lukker vlc filmen da og spiller bare sub. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har aldri hendt med meg og jeg har brukt mange forskjellige formater. Hvilket format er det du prøver å spille av og hvilket format er subfilen i? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hvor laster du ned filmene og undertekstene fra? Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Hvor laster du ned filmene og undertekstene fra? 9481214[/snapback] Undertekster ifra undertekster.se, og filmene er ikke lov å si hvor fra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 OK, kan anbefale Divxnorway(.com) til undertekst Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 OK, kan anbefale Divxnorway(.com) til undertekst 9482043[/snapback] Syns ikke at tjenesten dems dekker mine behov, har såpass ukjente og nye filmer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hva med opensubtitles(.org)? Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Hva med opensubtitles(.org)? 9482220[/snapback] Skal prøve dem på den neste filmen jeg trenger tekster til. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Jeg bruker altid google til å finne unertekster så slipper jeg å gå gjennom de forskjellige sidene manuelt. Den finner som regel det jeg vil ha på første eller andre resultat. Bare husk å skrive subtitle i søket. Som regel finner den tekster fra opensubtitles.org og subtitles.divx.net så det er de to jeg bruker mest. Finnes det noen metode for å "justere" tekstene i forhold til filmen? For noen ganger kommer tekstene for sent eller for tidlig i forhold til resten av filmen. Endret 14. september 2007 av sn3ipen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå