dezen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hei. Jeg er småkeen på å lage en AMV (Anime Music Video), og til dette hadde jeg da tenkt å bruke Video Vegas 7.0. Problemet er at alle anime filene mine er i AVI format, og kan ikke spilles av i Video Vegas 7.0. Isåfall vil bare lyd filen komme, og ikke selve video filen. Disse filene funker i Windows Movie Maker, men blir for tungvint å lagre klipp for klipp der, for så å legge dem over i Vegas. Noen som vet hva som gjør at disse AVI filene fungerer i Video Vegas? Codec man må installere eller? MVH Dezen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Du må mest sannsynleg berre installere ein codec ja. Du kan t.d. prøve å installere ffdshow. Lenke til kommentar
dezen Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Har allerede den codecen, i tillegg til divx og xvid. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Om det er ffdshow som dekoder videoen (noko du kan finne ut med GSpot: Opne videoen her, og klikk på 1, heilt nederst, rett under MS A/V), kan det vere at det er satt til å ikkje verte brukt i Vegas. I so fall kan du endre det i innstillingane til ffdshow: I ffdshow-mappa på startmenyen vil du finne Video decoder configuration. Opne denne, og gå til Direct show control i lista på venstre sida. Her vil du finne ein boks der det står «use ffdshow only in» (sjå biletet). Fjern haka frå den boksen, og sjå om det fungerer. Skal ikkje garantere noko. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har installert K-Lite Mega Codec Pack, da går som regel det meste i Vegas. Og sånn til info: Det heter Vegas Video... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Og sånn til info: Det heter Vegas Video...Nei, det heiter ikkje Vegas Video. Ikkje sidan versjon 3, då det framleis var Sonic Foundry som laga det. Sidan versjon 4 har det berre heitt Vegas, eventuelt Vegas + DVD for pakka som inkluderer DVD Architect. Den siste versjonen, nummer 8, heiter Vegas Pro 8. Lenke til kommentar
dezen Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Om det er ffdshow som dekoder videoen (noko du kan finne ut med GSpot: Opne videoen her, og klikk på 1, heilt nederst, rett under MS A/V), kan det vere at det er satt til å ikkje verte brukt i Vegas. I so fall kan du endre det i innstillingane til ffdshow: I ffdshow-mappa på startmenyen vil du finne Video decoder configuration. Opne denne, og gå til Direct show control i lista på venstre sida. Her vil du finne ein boks der det står «use ffdshow only in» (sjå biletet). Fjern haka frå den boksen, og sjå om det fungerer. Skal ikkje garantere noko. 9468337[/snapback] Divx decoder står øverst, så kommer ffdshow, men ffdshow åpner seg alltid når jeg ser på disse filmene. EDIT - Divx decoder film, ffdshow lyd. Noe jeg kan gjøre her som fikser saken? Endret 10. september 2007 av dezen Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Og sånn til info: Det heter Vegas Video...Nei, det heiter ikkje Vegas Video. Ikkje sidan versjon 3, då det framleis var Sonic Foundry som laga det. Sidan versjon 4 har det berre heitt Vegas, eventuelt Vegas + DVD for pakka som inkluderer DVD Architect. Den siste versjonen, nummer 8, heiter Vegas Pro 8. 9469342[/snapback] Hehe, du har selvfølgelig rett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå