Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina restarter seg hele tiden!?

Anbefalte innlegg

Hei.

Maskina mi restarter seg hele tiden, Har spurt mange ganger på forumet her men aldri fått noe skikkelig svar. Sitter nå på live cd fra ubuntu. Og har ikke restarta seg enda.

Før idag så restartet den seg bare noen ganger, alt fra 3-5 ganger per dag, oftest rett etter jeg skrur på datan. Desto lengre den står på desto mindre restarter den seg.

Men idag bestemte jeg meg for å skru ned hele datan og gjøre reint og se at alt er som det skal. Fjerna støv og la til la inn ny pasta på cpu. Og alt som det skulle være, nårr jeg skrudde den på starta den normalt, og jeg hadde mye lavere temperaturer.

Men så begynte den å restarte seg igjenn å igjenn. nå så får jeg såvidt start windows, hvis jeg skrur av strømforsyninga og skrur den på igjen litt etterpå så kommer jeg lengre.

Men ga opp til slutt og skulle prøve Ubuntu Live cd, og alt ser ut til å fungere vel her.

Specs:

Asus P5W Dh Deluxe (Med nyeste bios)

Intel Core2Duo E6600 Kjører default

OCZ Value 5400 Dual Channel DDR2

3 Stk Hdd:

Men windowsen ligger på en Western Digital 200GB som ble kjøpt sommeren 2005.

De 2 andre er 1stk Maxtor 300GB IDE og en WD 320GB S-ata.

Håper noen kan hjelpe meg,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Restarter den uten videre ?

Får du noen feilmeldinger ?

Lenge siden du la inn Windows ?

Hvordan oppfører den seg om du starter i sikkermodus ?

At Windows ligger på en 2 år gammel disk har ingen betydning så lenge disken er ok...

Edit: Skriveleif

Endret av persistent
Lenke til kommentar

Helt uten videre, Randomly, får ingen feil melding i det hele tatt. Windows ble lagt inn i vår. Mars-April. Har hatt ingen problem,virus eller noe.

Har ikke testa å starta i sikkerhets modus enda.

Skal prøve.

EDIT:

Sitter nå i Windows sikkerhetsmodus med nettverk. Startet fint og har ingen problemer fåreløbi.

Endret av Nessi
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å kjøre sikkermodus og sjekke hvor lenge det fungerer i forhold til vanlig oppstart. Kan jo være noe driverrelatert, og sikkermodus laster mye mindre enn ordinær oppstart.

Ellers , har du sjekket fysiske tilkoblinger - altså at alle ledninger sitter godt, spesielt vifteledninger. At prosessorvifta går som den skal osv.

Ellers noen tips:Min Datamaskin, Egenskaper, Avansert, Innstillinger - ta bort krysset ved automatisk restart i tilfelle systemfeil. Det kan føre til at du får en feilmelding isteden for en restart, noe som kan gi et hint.

Ellers BIOS, sjekk innstillinger for temperaturvarsler, slå av maskina, sjekk vifteinnstillinger osv.

Prøv å teste med bare en og en minnebrikke (kan være en brikke med feil)

Kan også være en dårlig IDE-kabel - prøv å skifte om du har en annen.

Dersom det er Windows-relatert kan du sjekke det ved å starte maskina, gå inn i BIOS og bli der. La den stå over lengre tid og se om den restarter. Om du har sjekket alt ovenfor, lar den stå i BIOS og den ikke restarter er sjansen stor for at feilen er Windows-relatert. Formater og reinnstaller. :thumbup:

Endret av persistent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...