Gå til innhold

Ulyd i WD 80GB

OgnOmm

Anbefalte innlegg

Har fått en merkelig ulyd i en western digital 80g jb.

Den gir fra seg en skarp ulyd, nesten som en vifte på altfor høyt turtall. Noen som vet hva dette er, er hd i ferd med si natta? Noen andre som har hatt liknende problemer med WD hd. De skal jo liksom være av høy kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt same problem med begge mine WD 80 disker. Den første sendte jeg inn til psdata og fikk ny. Den andre har jeg nettopp sendt inn til komplett og den er under behandling. Jeg kjørte testprogrammet til western på begge diskene. På den jeg endte inn til psdata fant den ingen feil, men det var jo noe feil.....! Disken som nå er inne hos komplett fikk jeg feil i westerns test program og med meldingen at disken innholder en eller flere feil som ikke kan rettes.

Mitt tips, last ned dlgdiag.exe fra www.wdc.com kjør dette programmet og se om du får opp noen feilmelding. Kanskje retter dlgdiag.exe feilen som evt er på disken din. Uansett, jeg hadde kontaktet din leverandør om du fortsatt har garanti og hør om du skal sende den inn. :D

Lenke til kommentar
mulig den blir kjørt for hardt? ... IBM er jo verdensmester i føkka disker. Men har ikke vært borti ødelagte WD av den typen før.

verdensmester? det er da ikke avhold noe vm i det da... :lol: så hvor i helvete har du det fra? kom ikke med den en gang til uten å begrunne det... som du sikker ser så har jeg en IBM og jeg er fornøyd med den!

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har, merk HAR hatt ulyder fra min 80GiB WD disk, men de gikk over igjen :) De kom plutselig en dag jeg slo på, men etter 4-5 nervøse rebooter forsvant det :) Det kan jo være slik med deg også? Kan sef. også være at disken holder på å ta kvelden, men bare for å kunne gi deg litt håp så har du jo min disk. Den klarte seg fint og lever nå i beste velgående, UTEN noen former for ulyder :)

Lykke til!

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Takk for svar...

Har 2 slike, som begge har vært på lan denne helga. Det merkelige er hd'en som det er lyd i nesten er tom, og så si ikke har blitt kjørt i det hele tatt. Den andre som er full, har blitt kjørt det nettverket holdt hele helga men ikke tatt noe skade av det (rart om det skulle skje da). Det jeg prøver å si er at det ikke er overbelastning som er årsak.

Begynnte da jeg startet maskinen hjemme etter lan.

Og så dere vet det, dette er en annen maskin, kjører den ikke med ulyd, venter litt for å se om den kommer seg, som deg Dings

Lenke til kommentar
mulig den blir kjørt for hardt? ... IBM er jo verdensmester i føkka disker. Men har ikke vært borti ødelagte WD av den typen før.

verdensmester? det er da ikke avhold noe vm i det da... :lol: så hvor i varmere strøk down under har du det fra? kom ikke med den en gang til uten å begrunne det... som du sikker ser så har jeg en IBM og jeg er fornøyd med den!

At IBM sine 75GXP og delvis 60GXP er søppel disker, er jo ikke akkurat noe nytt. Det vet de fleste nå. Og JA, det er gjort undersøkelser på dette. IBM fikk tilogmed en rettsak på nakken pga. 75GXP serien. Ang. 120GXP vet jeg ikke om de er bra el ikke. Gidder heller ikke finne det ut.

Gjør et søk og du vil finne. Ingen vits i å argumentere/krangle el si imot på denne :wink:

WD 800JB og brødrene har det også vært litt mye "gnål" over... har en selv i tillegg til at jeg har kjøpt slike til 3 kompiser. Ingen av disse har problemer.

Begynner en disk å bråke/lage mer lyd enn den gjorde før, så ville jeg tatt backup og sent den tilbake, selv om lyden forsvant etter et par restarter... ;)

Lenke til kommentar

Er vel noe med at platene inni blir skeive så lager den en rar lyd, ta for eksempel cd/dvdplater i raske spillere, har hørt at de har eksplodert hos noen og det skal være på grunn av at spilleren er for rask...

Er sikkert det samme med wd, men platene retter seg opp etter en stund eller noe? vet ikke helt det, men det kan være en grunn til at det gir seg

Tror etter å ha lest denne tråden at jeg tar ut hd og legger den i embalasjen jeg fikk den i når jeg skal flytte pcn

Lenke til kommentar

Ja da... hd lever i beste velgående igjen den. Ble redd der en stund, men etter et par dager kom den seg.

Startet opp med bråk som gradvis forsvant. Stemmer sikkert at platene ble "skrukkete" og rettet seg opp igjen. Heldigvis skjedde det ikke noe med innholdet heller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...