Nitrius Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Har aldri spilt et Civ spill før, tror jeg testa en demo eller noe av Civ 4 for en god stund tilbake det er alt. Steam har Civ4 og to utvidelses pakker for 59$, noe jeg regner med at spillene er verdt? Burde jeg gi Civ4 en sjanse? Endret 10. september 2007 av Nitrius Lenke til kommentar
knutby Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 JA. Men skipp warlords. Lenke til kommentar
huf Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Mi meining: Gi rakkern i 4'ern og kjør på med Civ 3. Får den sikkert svinbillig på nett. Om du blir hekta og dernest lei av det, kan du gi nr. 4 ein sjanse. Lenke til kommentar
Janster Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Nah Civ 4 er bedre.. Jeg tror du får techtreet til Warlords med den siste ekspansjonspakka...men du får ikke scenarioene. Janster Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Gi civ en mulighet dersom du har tid til å finne ut at klokken er 5 om natten, og du skal på jobb et par timer senere. Er så avhengighetsdannede at det nesten burde være forbudt. 350 kr er nesten for billig for et så flott spill. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Da var spillet kjøpt via Steam, gleder meg, sitti å spilt Total War de siste dagene og jeg bare digger turn based gamet der, så jeg regner med at jeg vil digge Civ sitt også. Endret 14. september 2007 av Nitrius Lenke til kommentar
Uncas Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 ta en tur innom civfanatics hvis du trenger no tips Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Sjekk også ut Firaxis Games for den siste patchen. Lenke til kommentar
stmonsen Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 civ4 med beyond the sword-tilleggspakka anbefales. stort spill. Lenke til kommentar
edds Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Civ4 er dritkult. Har spilt det i flere titalls timer. (dog ikke like mye som 3'ern og 2'ern) Har ikke spilt tilleggspakkene, men originalspillet anbefales varmt. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Just.. one... more... turn.... Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Ja spillet er jævlig avhenighets skapende, henger meg på det Wildbill sier over her Lurer på en ting, satt å spilte her idag, og plutselig så begynte en av de andre fraksjonene rundt meg og dytte tilbake grensene mine sånn at de tok over farmene, mines osv... uten noe form for slåssing, de greide også å ta over en av byene mine, hvordan er dette mulig? trodde den eneste måten å ta over en by på var å ta den med makt? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det er pga kulturen din er for svak. Ved å bygge Theatre, Library, University, Temples, Monestarys osv så utvider du kulturen din. Ved siden av hver ting du bygger er det symboler for hvor mye happyness, gold, espionage (kun i beyond the sword) og kultur det skaper. Hvis naboene dine har mere kultur så sprer de landegrensene inn i ditt land. Mye og sterk kultur er viktig! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Det er pga kulturen din er for svak. Ved å bygge Theatre, Library, University, Temples, Monestarys osv så utvider du kulturen din. Ved siden av hver ting du bygger er det symboler for hvor mye happyness, gold, espionage (kun i beyond the sword) og kultur det skaper. Hvis naboene dine har mere kultur så sprer de landegrensene inn i ditt land. Mye og sterk kultur er viktig! 9524911[/snapback] Så det er mulig å få så mye kultur at du begynner å ta land også evt. ta over byer til andre folk bare ved å ha mye kultur? Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Denne posten fikk meg til å installere Civ4. Har ikke spillt Civ noe særlig, selv om jeg kjøpte både Civ3 og Civ4. Får håpe det går bedre nå. Lenke til kommentar
kensund Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Det er pga kulturen din er for svak. Ved å bygge Theatre, Library, University, Temples, Monestarys osv så utvider du kulturen din. Ved siden av hver ting du bygger er det symboler for hvor mye happyness, gold, espionage (kun i beyond the sword) og kultur det skaper. Hvis naboene dine har mere kultur så sprer de landegrensene inn i ditt land. Mye og sterk kultur er viktig! 9524911[/snapback] Så det er mulig å få så mye kultur at du begynner å ta land også evt. ta over byer til andre folk bare ved å ha mye kultur? 9525047[/snapback] Jepp, det skjer, sjansen er jo størst om du har en stor og sterk by (som produserer masse kultur) og ligger naboens lille by ligger nært grensa. Husker ikke helt nøyaktig meldinga som kommer opp (er mere krigertypen) men du får opp en boks som spør om du vil innlemme den byen i ditt store rike.. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Civ IV anbefales på det sterkeste. Har sikkert spilt over 100 timer. Synes den er minst like bra som III, som jeg har spilt i hundrevis av timer. Hvis noen andres byer går over til deg pga kultur, får du beskjed om at det har vært et opprør (revolt) i byen. Du kan da velge om du vil overta byen eller ikke. Er ikke helt sikker her, men hvis du overtar byen blir den som mistet den ganske sur og du kan risikere krig. Men jeg pleier alltid å overta byen uansett. Lenke til kommentar
supox Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 uten å ha spilt oppdateringene.. JAAAAA! Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Å vinne ett Civ4 scenario uten å angripe en eneste fiende er KLASSISK. Å vinne ved hjelp av diplomati er noe av det morsomste mener jeg. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Enig med Wartom. Liker å bygge og bedrive diplomati. Dessuten så må du jo ha så jævli mange krigs-units selv bare for en liten erobring. Ihvertfall når du går opp i vanskelighetsgradene. Synes ikke at beyond the sword-pakka fikset helt på dette. Men tillegspakka er absolutt verdt pengene. edit: typo Endret 19. september 2007 av Monkeyboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå