Gå til innhold

Civ IV+utvidelses pakkene, anbefales?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja spillet er jævlig avhenighets skapende, henger meg på det Wildbill sier over her :p

Lurer på en ting, satt å spilte her idag, og plutselig så begynte en av de andre fraksjonene rundt meg og dytte tilbake grensene mine sånn at de tok over farmene, mines osv... uten noe form for slåssing, de greide også å ta over en av byene mine, hvordan er dette mulig? trodde den eneste måten å ta over en by på var å ta den med makt?

Lenke til kommentar

Det er pga kulturen din er for svak. Ved å bygge Theatre, Library, University, Temples, Monestarys osv så utvider du kulturen din. Ved siden av hver ting du bygger er det symboler for hvor mye happyness, gold, espionage (kun i beyond the sword) og kultur det skaper. Hvis naboene dine har mere kultur så sprer de landegrensene inn i ditt land. Mye og sterk kultur er viktig!

Lenke til kommentar
Det er pga kulturen din er for svak. Ved å bygge Theatre, Library, University, Temples, Monestarys osv så utvider du kulturen din. Ved siden av hver ting du bygger er det symboler for hvor mye happyness, gold, espionage (kun i beyond the sword) og kultur det skaper. Hvis naboene dine har mere kultur så sprer de landegrensene inn i ditt land. Mye og sterk kultur er viktig!

9524911[/snapback]

Så det er mulig å få så mye kultur at du begynner å ta land også evt. ta over byer til andre folk bare ved å ha mye kultur?

Lenke til kommentar

9524911[/snapback]

Så det er mulig å få så mye kultur at du begynner å ta land også evt. ta over byer til andre folk bare ved å ha mye kultur?

9525047[/snapback]

Jepp, det skjer, sjansen er jo størst om du har en stor og sterk by (som produserer masse kultur) og ligger naboens lille by ligger nært grensa.

Husker ikke helt nøyaktig meldinga som kommer opp (er mere krigertypen) men du får opp en boks som spør om du vil innlemme den byen i ditt store rike..

Lenke til kommentar

Civ IV anbefales på det sterkeste. Har sikkert spilt over 100 timer. Synes den er minst like bra som III, som jeg har spilt i hundrevis av timer.

Hvis noen andres byer går over til deg pga kultur, får du beskjed om at det har vært et opprør (revolt) i byen. Du kan da velge om du vil overta byen eller ikke. Er ikke helt sikker her, men hvis du overtar byen blir den som mistet den ganske sur og du kan risikere krig. Men jeg pleier alltid å overta byen uansett. :D

Lenke til kommentar

Enig med Wartom. Liker å bygge og bedrive diplomati. Dessuten så må du jo ha så jævli mange krigs-units selv bare for en liten erobring. Ihvertfall når du går opp i vanskelighetsgradene. Synes ikke at beyond the sword-pakka fikset helt på dette.

Men tillegspakka er absolutt verdt pengene. :thumbup:

edit: typo

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...