toffaen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 bi-ampe fronthøyttalerne.. Hva betyr dette? "Hvis du foreløpig bare vil ha et 5.1-system, kan du utnytte de to forsterkerkanalene du får til overs til å bi-ampe fronthøyttalerne dine." Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det vil rett og slett si at du kobler ledningene fra både front- og bakhøyytalerutgangene på forsterkeren til fronthøyttalerne. Vet ikke helt om dette er like bra med alle forsterkere da. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Dette er ment for høyttalere med bi-amping-terminaler da. De leveres gjerne med metallbøyler o.l. som forbinder de to terminalsettene, men du kan ta de av og bruke forskjellig forsterker til diskant\mellomtone og til bass-delen. Dette kan gi bedre lyd, da diskant og mellomtone ikke blir påvirket av strømtrekket til basselementet\-ene. Cerwin Vega CLS-215 har slik tilkobling blant annet. Lenke til kommentar
toffaen Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 ok! takker for svaret Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Type forsterker/høyttalere? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det vil rett og slett si at du kobler ledningene fra både front- og bakhøyytalerutgangene på forsterkeren til fronthøyttalerne. Vet ikke helt om dette er like bra med alle forsterkere da. 9466753[/snapback] Dette er ikke riktig. For å bi-ampe trenger du to forsterkere, det ligger i navnet. Du bruker en forsterker til å drive bass og en til å drive mellomtone/diskant. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 "Hvis du foreløpig bare vil ha et 5.1-system, kan du utnytte de to forsterkerkanalene du får til overs til å bi-ampe fronthøyttalerne dine." 9466734[/snapback] Ikke i dette tilfellet nei. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Dette er ikke riktig. For å bi-ampe trenger du to forsterkere, det ligger i navnet. Du bruker en forsterker til å drive bass og en til å drive mellomtone/diskant. 9467702[/snapback] Joda, dette er helt korrekt hvis receiveren er konstruert for det. Slik som min Pioneer VSX-AX4ASi-S. På små forsterkere vil jeg nesten fraråde dette, pga små stømforsyninger, eller spesielle krav i forhold til impedans/størrelse på høyttalerne. Lenke til kommentar
toffaen Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 En kompis av meg som lurte på hva det betydde.. jeg vet ikke hvilken forsterker eller hvilke høyttalere han har.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå