Gå til innhold

Støtter Canon EOS 350D 12GB Sandisk?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte et minnekort av typen Sandisk Extreme III 12GB for å bruke dette til digital fotografering. Da jeg satte kortet i kameraet (Canon EOS 350D) og formaterte dette fikk jeg bare 7,8GB. Da jeg sjekket minnekortet nærmere i datamaskinen så jeg at minnebrikken hadde blitt delt opp i to partisjoner - en på 7,8GB og en på 3,8GB. Jeg klarer ikke å få tilgang til å slette partisjonene for å lage en stor ny på 12GB. Det står at den minste partisjonen er "utildelt" mens den andre er "aktiv" og kan formateres. Jeg har ingen mulighet til å formatere eller slette minnebrikken så den blir en hel på 12GB.

Trodde dette var en defekt i minnebrikken så sendte den i retur og fikk en ny på 12GB. Jeg gjorde det samme og formaterte brikken i kameraet. Før formateringen så jeg at brikken var på 11,4GB i kameraet, men etter formateringen ble brikken delt i to igjen på 7,8GB og 3,8GB. Det virker som om det er kameraet som gjør dette. Er det noen som vet hva som skjer? Er det kameraet som ikke støtter 12GB?

Jeg får ikke noen fornuftig svar fra Canon Support angående dette og jeg finner heller ikke noen steder der det står om Canon EOS 350D har noen begrensninger i minnekapasitet. Er det noen som har vært borti det samme? Hva skal jeg gjøre for å få tilbake "hele" brikken?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm... var det nå ikke slik at noen filsystem (for eksempel normal FAT) hadde en begrensning på 8GB eller noe? Har du mulighet til å sette kameraet på et annet filsystem? (FAT32 eller NTFS?).

9475735[/snapback]

FAT32 takler ikke filer på over 4 GB, ellers skulle det ikke være noen begrensninger.

Lenke til kommentar
Fant en litt merkelig opplysning der om 1D mkIIn.

Det gjelder SD-kort, og bare det. Ang. CF støtter det minst 16GB, så vidt jeg vet (er i hvert fall brukere som har 12GB uten problem).

9479616[/snapback]

Kan ikke huske at det stod noe som helst om CF og D MkIIn, og det var vel det jeg reagerte på. D MkII (uten n) stod det derimot at kan bruke 8gb CF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...