Judgement Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg hater dem, jeg kan ikke beskrive mitt hat for de jævlene som bestemte at posten skulle ha monopol på pakkesendinger i norge. Jeg bestilte en pakke fra komplett, den var sendt fra sandefjord 05.09, jeg ringte akkurat posten, fikk beskjed at den kom ikke til narvik før tidligst 12. Så stikker jeg innom posten.no for å sjekke sendingstidene de oppgir der. Der står det at fra sandefjord til Narvik skal det ta MAKSIMALT 4 dager. 12-5=7-4=3 De presterer altså å bruke 75 jævla prosent lengre tid enn de lovte? Tar ikke jeg helt feil så har ikke de levert tjenesten de skulle levere og jeg kan kreve sendingsgebyret tilbakebetalt delvis/helt? Og en ting til: Jeg vedder ræva mi på at hadde ikke den norske stat vært en gjeng med pyser som ikke tør å gjøre noe som helst som vil utvikle dette landet (de foretrekker heller å ha pengene på bok, minner meg litt om onkel skrue) ... så ville posten vært gått konkurs for lenge siden. Det er INGEN bedrifter noen annen plass i verden som kan drive butikk slik som statlige bedrifter i norge. Leverer ikke bedrifter varene gang på gang, går de konkurs. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Min pakke ble videresendt fra Oslo den 4.9 og har ennå ikke kommet til Tromsø. Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Min pakke ble videresendt fra Oslo den 4.9 og har ennå ikke kommet til Tromsø. 9466610[/snapback] Er så sykt at dem kan drive butikk på den måten. Du skulle hatt pakken nå. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Minner meg om den ene nemi-stripa "trygghet levert av posten" " har dere mista pakka mi?" "Det kan du være trygg på!" Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Jeg hater dem, jeg kan ikke beskrive mitt hat for de jævlene som bestemte at posten skulle ha monopol på pakkesendinger i norge. Jeg bestilte en pakke fra komplett, den var sendt fra sandefjord 05.09, jeg ringte akkurat posten, fikk beskjed at den kom ikke til narvik før tidligst 12. Så stikker jeg innom posten.no for å sjekke sendingstidene de oppgir der. Der står det at fra sandefjord til Narvik skal det ta MAKSIMALT 4 dager. 12-5=7-4=3 De presterer altså å bruke 75 jævla prosent lengre tid enn de lovte? Tar ikke jeg helt feil så har ikke de levert tjenesten de skulle levere og jeg kan kreve sendingsgebyret tilbakebetalt delvis/helt? Og en ting til: Jeg vedder ræva mi på at hadde ikke den norske stat vært en gjeng med pyser som ikke tør å gjøre noe som helst som vil utvikle dette landet (de foretrekker heller å ha pengene på bok, minner meg litt om onkel skrue) ... så ville posten vært gått konkurs for lenge siden. Det er INGEN bedrifter noen annen plass i verden som kan drive butikk slik som statlige bedrifter i norge. Leverer ikke bedrifter varene gang på gang, går de konkurs. 9466549[/snapback] Hei, skjønner godt at du er pissed. Blir også det når pakker ikke kommer i tide.Men uansett. For det første. Posten har ikke monopol på pakkesendinger i Norge. Tollpost er også en transportør. UPS/DHL m.m. tar jo også pakker, og de får du fortere en svint Servicepakker (vanlig oppkrav o.l.) er lav prioritert i Posten. Det sier de selv. Hvis en trailer er full, blir servicepakker lagt tilside sånn at det blir plass til a-post og prioriterte pakker. Det finnes forøvrig 3 forskjellige prioriteringsnivå i Posten. 1, 2 og 3. I den rekkefølgen. 1. prioritet går skamfort, og pakken kan være hos deg dagen etter den ble sendt. 2. prioritet tar lengre tid, og samme med 3. Servicepakke er nummer 3. Er bare å sjekke på hentelappen din, der står det øverst på den. Men her kommer selve poenget mitt. Du bestilte pakken rett før helga, den dummeste tiden å bestille. Posten behandler ikke servicepakker i helgene, så der mistet du plutselig to dager. Da er vi nede i en dag for mye, noe jeg ser som litt mer akseptabelt. De tidene du finner på Postens sider er optimale tider, og de som er vanlige. Det skal ta 4 dager fra Sandefjord til Narvik, og da blir tidsregningen slik: Sandefjord-Oslo Sorteringsentral 1. dag Oslo Sorteringssentral - Tromsø 2.-3. dag Tromsø - Narvik 4. dag Narvik - Ditt postkontor 5. dag Sånn er min erfaring med Posten i allefall. Siden Narvik er en såpass stor by blir pakkene sikkert sortert der og før de blir sendt ut til de forskjellige postkontorene. Tips til deg og alle andre brukere her inne. Bestill pakkene i helga, på mandag eller på tirsdag. Da er du nesten 100% garantert å ha pakken før helga. Dette er selverfart og har ingenting med Posten sine opplysninger. Vi i Nord Norge er ekstra uheldige akkurat når det gjelder Posten. Alt av pakker/brev og hele greia skal først innom Oslo, og deretter skal det til Tromsø før det blir sendt videre til alle slags mindre sorteringssentraler Ble djævelsk langt det her men men ^^ Har forøvrig selv jobbet i Posten en periode, og er lei av å få kjeft fordi pakken aldri kommer. Det er ikke noe vi kan gjøre med. Endret 10. september 2007 av Zappza Lenke til kommentar
sixx Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 jobber i posten å blir irritert selv på hele opplegget. bestillte en pakke fra england....den lå steike meg i 4 dager i oslo og "godgjorde" seg... Deretter måtte jeg betale en feit toll på pakken(det jeg bestillte var tolfritt men de kallte det forenklet tollgebyr eller noe)... Så det tok godt over 1 uke å få pakken fra london til trondheim. Dette er ganske svakt med tanke på at selve flyturen tar bare litt over 1 time. Men i innlandet har jeg ikke hatt noen store problemer egentlig. Går som regel veldig fort å få pakkene. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Det er ikke noe rart at det er forsinkelser med posten til nord-norge. LKAB hadde en togavsporing onsdag i forrige uke. Det var den 5. sept. Dette gjorde at ARE-toget som går Oslo-Narvik med post og annet gods ikke kunne kjøre helt frem. Min arbeidsplass sende biler til gällivare for å hente containere til Tromsø. Hvordan posten har løst problemet vet jeg ikke, men antar at det er grunnen til forstyrrelsen som dere har opplevd. Edit: Fant artikkel til togavsporingen for de som er interessert. Malmtog sporet av Den svenske pressemeldingen: Urspårat godståg stoppar tågtrafiken mellan Kiruna och Riksgränsen Ut fra den neste pressemeldingen om saken ser det ut som banen var i drift den 7. Da burde vel egentlig driften vært på normalen allerede. Tågtrafiken mellan Kiruna och Narvik är igång Endret 11. september 2007 av valentino Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 De fleste bør være klar over at pakker som bestilles fra f.eks. Komplett.no mange ganger registreres med pakkesporingsnummer lenge før de har blitt innlevert hos Posten. Så det er svært ofte folk er irriterte på Posten når de egentlig burde være irriterte på Komplett.no. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Bare å glede seg til man kan sende fysiske ting via nettet . Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg har ikke like mye å klage på som andre her, men jeg begynner å bli irritert. Pakken min fra XD kom inn til omlastningsterminalen i Oslo i går, og der har den blitt liggende i hele dag. Jeg trenger laptopen i den pakken på skolen i morgen, og hadde egentlig håpet å få pakken i går. Men XD var dessverre litt trege til å få den i posten mandag, og nå ligger den tydeligvis og koser seg på omlastingsterminalen. Arghh.. Jeg begynner å bli frustrert. Sist jeg bestilte noe hadde jeg det dagen etter. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har mange dårlige erfaringer med Posten Norge AS desverre. Brev som blir borte er ikke uvanlig Senest her i vår så sendte jeg et brev fra skien til tønsberg som forsvant. Et brev fra Tønsberg brukte 14 dager på å nå langesund! Helt vanlig a-post. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har mange dårlige erfaringer med Posten Norge AS desverre. Brev som blir borte er ikke uvanlig Senest her i vår så sendte jeg et brev fra skien til tønsberg som forsvant. Et brev fra Tønsberg brukte 14 dager på å nå langesund! Helt vanlig a-post. 9479664[/snapback] Det er viktig at man skriver tydelig på konvolutten for å unngå forsinkelser, da adressen maskinleses. Men selv om det var så utydelig at det måtte tas manuelt, burde det ikke ta så lang tid! Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Vel, fått pakken nå, men en ting er sikkert, så snart det dukker opp en aktør som er stor nok til å konkurrere på pris osv har posten ett jævla stort problem. Selv om folk er vant til posten, tar det ikke mange årene før ting begynner å skje. Jeg for min del er for å legge posten ut på anbud så vi får en privat aktør som faktisk må prestere for å overleve. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Problemet er vl at det ikke lønner seg å drive med post i alle grisgrendte bortgjemte kroker av landet. Men her i Oslo burde de da f... meg greie det. Pakken min skulle kommet tirsdag, men ligger fortsatt på sorteringsterminalen et sted. Men hentelapp, ja det fikk jeg. Er det noe sted man kan klage på dem/kreve tilbake penger eller på annen måte få tatt hevn for udugeligheten deres? Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 smart post er bra.. en pakke som var sendt fra oslo iforrigårs kom til meg her i tr.heim igår.. har mye å si om du har 1 2 eller 3 prioritetspost.. og komplett.no har sikkert valgt sist nevnte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå