Bozzeye Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Eg kan lite om oppløysning, men ein ting veit eg; eg hadde større oppløysning når eg bruker Window. I Linux no har eg på 1024x768, men sidan eg er vane med høgare, vil eg prøve å få det til. På System > Instillinger > Skjermoppløsning er 1024x768 den høgaste, korleis kan eg få høgare? Går det an? Lenke til kommentar
Instict Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Om du bruker ubuntu. Reparere Intel grafikkort som viser feil oppløsing $ wget http://mirrors.dk.telia.net/ubuntu/pool/universe/9/915resolution/915resolution_0.5.2-4ubuntu1_i386.deb -P /tmp/ dpkg -i /tmp/915resolution_0.5.2-4ubuntu1_i386.deb Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Eller bare "aptitude install 915resolution" Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Du må nesten skrive hvilket skjermkort og hvilken distro du har Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Bruker Ubuntu (viss det er forskjellige versjonar elns så har eg ikkje peiling på hvilken) og skjermkortet er eit Nivida GeForce 6800 X-Treme. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Du må legge inn nvidia-driverne, hvis du ikke har gjort det allerede. Det kan du såvidt jeg vet gjøre i "legg til/fjern programvare", ved hjelp av "håndtering av ufrie drivere" eller noe i den dur. Når det er gjort bør det funke, sannsynligvis via Innstillinger som du allerede har prøvd, eller vha. nvidias utility-program (legger seg i System-menyen tror jeg, når driverne er installert) Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hei Sviker. Gi et pip om du ikke får det til. Jeg har nemmelig selv et 6800 GT skjermkort og hadde samme feil som deg med ubuntu at jeg ikke fikk høyere oppløsning enn 1024x768. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Er bare å gjøre som det er sagt over, system -> admin -> restricted drivers, da legger ubuntu inn nvidiadrivere og en kan nå få all snacks kjørende. For å fikse oppløsning syns jeg det beste er å sette opp hele xserver på nytt med: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg og still inn det som passer din pc. Da får du valgt de forskjellige oppløsninger du vil ha med. Så er det bare å restarte X med [ctrl + alt + backspace] og du er online. Neste du da bør(kan) gjøre er å legge inn compiz-fusion med hjelp av https://help.ubuntu.com/community/Composite...er/CompizFusion Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Du må legge inn nvidia-driverne, hvis du ikke har gjort det allerede. Det kan du såvidt jeg vet gjøre i "legg til/fjern programvare", ved hjelp av "håndtering av ufrie drivere" eller noe i den dur. Når det er gjort bør det funke, sannsynligvis via Innstillinger som du allerede har prøvd, eller vha. nvidias utility-program (legger seg i System-menyen tror jeg, når driverne er installert) 9475289[/snapback] Eg trykte meg innpå "Håndtering av ufrie drivere" og trykte bruk på Nvidia, men då kom det opp ei feilmelding: E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. E: _cache->open() failed, please report. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg får det ikke til! Lar lagt inn nvidia driverne som ubuntu fant fram når jeg autoriserte dem. Kan noen hjelpe meg? Har aldri brukt linux før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå