kaken Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg vil fjerne sang stemmen i en sang jeg har. Jeg skal fremføre en sang snart og jeg må synge, og da vil jeg helst at han som synger i sangen blir "borte". Er det noen måte jeg kan gjøre det på? På forhånd: Takk Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Jo.... hvis du har et stereo-spor og inverterer signalene (samplene) på den ene siden, fjerner du lydmaterialet i midten... noe sang ofte er. Hvis det er brukt mye klang-effekt på vokalen, er det verre å fjerne vokalen helt. Hvis du laster ned f.eks Audacity (som er gratis) med alle plug-ins og greier som følger med, finnes det en del ferdige filtere der i tilfelle du ikke helt skjønte hva jeg mente over. Tror det er et filter som heter «karaoke» eller noe. Mange måter å gjøre dette på. Endret 10. september 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
kaken Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Jeg fant ikke "karaoke"-filteret, og finner ikke helt ut hvordan jeg skal gjøre det du sa. Er det ingen andre, enklere programmer? Eller en forklaring på hvor jeg finner karaoke-filteret. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Dette har blitt diskutert tidligere her. Du kan ikke fjerne vokalen fra ei låt. Men du kan bruke forskjellige filtrer og teknikker for å minimere vokalen, men disse vil også fjerne en god del av det instrumentale i låta man vil beholde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå