breisladd Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Er det noen som vet om et greit lydkort med optisk utgang? skal kople pcen min til anlegget, men pga begrensede tilkoplingsmuligheter så må jeg ha et kort med optisk utgang... Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Her finnes det sikkert mange som duger. Selv bruker jeg et eksternt USB-kort fra Terratec (Aureon), som kostet under kr 300,–. Fungerer upåklagelig. I samme slengen har du et lydkort som da kanskje bråker mindre enn de lydkortene som er innbygget i PC-en, der det er mange støykilder. Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Her finnes det sikkert mange som duger. Selv bruker jeg et eksternt USB-kort fra Terratec (Aureon), som kostet under kr 300,–. Fungerer upåklagelig. I samme slengen har du et lydkort som da kanskje bråker mindre enn de lydkortene som er innbygget i PC-en, der det er mange støykilder. 9466335[/snapback] Har du noen litt mer konkrete forslag, tenkte et internt kort, da jeg ikke liker dill og dall som henger og slenger på utsiden.. Pleier interne kort å bråke?? De trekker vel ikke så mye effekt at de trenger vifte-kjøling?? Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Var vel ikke akkurat det han tenkte på. Heller det at all elektronikken inne i en PC skaper "elektronisk støy" (som fører til dårligere lyd) Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Selvfølgelig.... hehe.. Fant dette kortet: https://prisguiden.no/product.php?productId=34924 Er dette brukbart? (Kjører lyd rett fra hovedkoret nå) Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Sjekket litt rundt dette kortet for en stund siden da jeg var på jakt etter noe lignende, og da var det snakk om at driverene ikke støttet 5.1 lyd via DirectSound (noe som feks. Windows Media Center trenger for å kjøre 5.1). Om dette stemmer eller ikke, aner jeg ikke. Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Endte opp med å bestille det fra pixmania. 150 spenn + frakt, er liksom ikke så nøye når det koster så lite. Tror heller ikke at det støtter 5.1 gjennom optisk, men det er liksom ikke så nøye når jeg kun skal høre på musikk uansett... Men var og på utkikk etter optisk kabel på 5m.. Billigste jeg fant i prisguiden til HW var 398,- + frakt, deretter gikk jeg inn på sida til chlasohlsson. Tilsvarende kabel koster 150 grunker i butikken... Løp og kjøp... Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 ...er liksom ikke så nøye når det koster så lite. Tror heller ikke at det støtter 5.1 gjennom optisk, men det er liksom ikke så nøye når jeg kun skal høre på musikk uansett... Takk! Endelig noen som har skjønt at «vanlig» musikk skal høres som 2 (el.2.1) kanals stereo!! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Du vet det finnes CDer med 5.1 lydspor Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Du vet det finnes CDer med 5.1 lydspor 9475709[/snapback] Det er sjelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå