Gå til innhold

Forslag til bra rimelig lydkort med optisk utgang?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her finnes det sikkert mange som duger.

Selv bruker jeg et eksternt USB-kort fra Terratec (Aureon), som kostet under kr 300,–.

Fungerer upåklagelig.

I samme slengen har du et lydkort som da kanskje bråker mindre enn de lydkortene som er innbygget i PC-en, der det er mange støykilder.

9466335[/snapback]

Har du noen litt mer konkrete forslag, tenkte et internt kort, da jeg ikke liker dill og dall som henger og slenger på utsiden..

Pleier interne kort å bråke?? De trekker vel ikke så mye effekt at de trenger vifte-kjøling??

Lenke til kommentar

Sjekket litt rundt dette kortet for en stund siden da jeg var på jakt etter noe lignende, og da var det snakk om at driverene ikke støttet 5.1 lyd via DirectSound (noe som feks. Windows Media Center trenger for å kjøre 5.1).

Om dette stemmer eller ikke, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Endte opp med å bestille det fra pixmania. 150 spenn + frakt, er liksom ikke så nøye når det koster så lite. Tror heller ikke at det støtter 5.1 gjennom optisk, men det er liksom ikke så nøye når jeg kun skal høre på musikk uansett...

Men var og på utkikk etter optisk kabel på 5m..

Billigste jeg fant i prisguiden til HW var 398,- + frakt, deretter gikk jeg inn på sida til chlasohlsson. Tilsvarende kabel koster 150 grunker i butikken...

Løp og kjøp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...