Gå til innhold

problem med plextor 48/24/48, haster

Ernie

Anbefalte innlegg

har en kamerat med en plextor, og hver eneste gang han skal brenne noe så ender det med ca 150 nesten buffer under runs. det skjer samme hva jeg og han gjør... noen ideer om hvorfor? er nesten 100% sikker på at dma er aktivert...

trenger svar litt fort for jeg skal bort til han om ca 3 timer

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk at DMA er enabled, IKKE PIO!

Jeg er nesten garantert at det er som er problemet.

Hvis ikke kan han prøve å oppdatere Firmwaren på brenneren via www.plextor.be

Ps bruk nero brenneprogram

Lykke til! :)

han bruker nero, men vi kan prøve med plexi tools neste gang...

Lenke til kommentar
Dette har vært oppe før. Tror vi fant ut at den beste løsningen var og formatere og legge inn windows på nytt

om ikke det kommer til å hjelpe på brenneren så vil det nok hjelpe på resten av systemet... han har plent nektet å formatere siden han fikk maskinen og det er vel rundt 3 år siden... :roll:

Lenke til kommentar
Hm..

Brenner står som master?  

Jeg ville satt Harddisk som master på IDE1.

Og brenner som master på IDE2, og eventuelt cd-rom/dvd som slave på IDE2..

var med å sette den opp og brenner er satt som slave på IDE2, hd er på master IDE1, cd-rom er satt på master IDE2

[edit]

utrykker meg dårlig idag... retter det litt opp nå... :p

[/edit]

Lenke til kommentar
1 time og 10min igjen... for prøve å bytte om på master og slave da... noen andre ting som kan lage 150 nesten buffer under runs? kan for mange fragmenter på disken lage det?

En defrag kan selvfølgelig hjelpe ja. Men skulle ikke tro det ville ha så mye å si..

Men uansett, defrag bør gjøres jevnlig (les: en gang i måneden)

Lenke til kommentar
1 time og 10min igjen... for prøve å bytte om på master og slave da... noen andre ting som kan lage 150 nesten buffer under runs? kan for mange fragmenter på disken lage det?

En defrag kan selvfølgelig hjelpe ja. Men skulle ikke tro det ville ha så mye å si..

defrag bør kjøres jevlnlig (les: en gang i uken minst... det skjer mye på en hd i løpet av noen dager...) husker ikke hvor jeg leste det, men det var et sted i alle fall...

Lenke til kommentar

jeg bare MÅ nevne at jeg sjekket antall fragmenter når jeg var der borte nå og det var en del... rundt 1000 stykk på en 15gigg... i alle fall så kjørte jeg en runde defragmenterer (ikke den som var installert med os'et). før og etter jeg gjorde det så målte jeg lese hastigheten på disken, forskjellen var på 4mb! så jeg har funnet ut at det hjelper...

Lenke til kommentar

han har plent nektet å formatere siden han fikk maskinen og det er vel rundt 3 år siden... :roll:

På tre år, men da er det jammen på tide han gjør det nå.

vel, nå skal han oppgradere litt (cpu, hk, ram, hd, skjermkort) så da blir det nok ENDELIG formatering....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...