jonaseg Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hei! Maskinen skal hovedsaklig brukes til kontorarbeid, men også noe spilling, trenger heller ikke beste oppløsning på de nyeste spillene. Gjerne noe under 10k. Jeg vil gjerne ha Intel, men hvis dere mener at AMD er det jeg trenger, så gjerne det. Her er noe jeg har prøvd meg på Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Ser bra ut, men vis du skal bruke Vista så velg en annen DVD brenner, har samme brenneren og har store problemer med Vista, bluescreen i et kjør. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvorfor ikke gå for en intel quad prossesor - Q6600 Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Takker for svar, nå begynner det å se bra ut Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Noen som vet om den er kompatibel med Linux? Kommer skjermkortet(22cm) inn i kabinettet? Ellers er det vel bare spørsmål om alle delene er kompatible. Sitter på en laptop som ikke kan åpne alle delene i faner, så her må det forandring til Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Kan dere prøve å finne et hovedkort som passer til alle delene? Har alle delene plass på hovedkortet? Passer alt i kabinettet? Får CPU-kjøleren plass? Ellers er det vel opp/nedgraderinger som dere kan komme med forslag om. Lenke til kommentar
Mr_Motsatt Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hvis du skal ha linux på maskinen så burde du søke på hver enkelt del og finne ut om det er kompatibelt, eller finne veien på ett linux forum, spesiellt hvis du skal spille. Beklager men slik er verden. Jeg ville og tatt det i flere ganger i flere forum for Labtec sine 44kr tastatur høres ikke ut som om kvalitetens høyborg, spesiellt hvis det skal være en kortor pc og. Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Takk for svar, skal se om jeg finner andre tastatur jeg gjerne vil ha, men det hadde perfekt oppsett Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg tror skjermkortet skal fungere fint i Linux. Installerte akkurat Ubuntu Gutsy på en maskin med MSI Geforce 8500gt, og 3d-driverne der funka fint. Ellers: Hvis du bare skal holde på med enkelt kontorarbeid og spilling, og det er viktig at maskinen er stille, så burde du kanskje gått for en tokjerne i stedenfor en firekjerne? Mindre varme og støy. Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Kanskje ikke så dumt det nei. Er det mye ytelse tapt på å gå ned fra Q6600 til E6600(eller andre 2-kjerner)? Endret 13. september 2007 av Nosa Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Ser det bra ut nå? Eventuelle flaskehalser? Endret 14. september 2007 av Nosa Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Kanskje ikke så dumt det nei. Er det mye ytelse tapt på å gå ned fra Q6600 til E6600(eller andre 2-kjerner)? 9487195[/snapback] Nei, du vil faktiskt få bedre utelse på 2kjerner enn så lenge, men det er på vei til å forandre seg da Q6600 vil få brukt alle sine kjerner i kommende spill og programmer. Sånn som det er nå får altså ikke quadden brukt alle kjernene i ett program og da vil jo en prossesor med høyere frekvens yte litt mer. Skal du multi-taske så vil 4-kjerner være overlegen. Q6600 har blitt klokket til 3Ghz+ på luft avkjølte systemer(med viften som følger med) har jeg lest her på forumet og det er flere tråder her som omhandler valget mellom 2 kontra 4 kjerner, overklokking og hovedkort til Q6600. Etter hva jeg har lest meg til vil 4 kjerner være fremtiden. En 4 kjerner vil nok ha mer varmeutvikling en 2 kjerners, men anpasser du systemet ditt og kjøper vifter/kabinett som er stille/bra kjøling, tor jeg ikke du bør tenke på å velge en mindre prossesor av den grunnen. Jeg tror ikke du vil mereke forskjell på støy pga valget av Cpu uansett egentlig. Endret 14. september 2007 av Cri Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Takk, da tror jeg at jeg beholder Q6600'en, noen tips når det gjelder evt. annet hovedkort? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Takk, da tror jeg at jeg beholder Q6600'en, noen tips når det gjelder evt. annet hovedkort? 9494167[/snapback] Jeg har så å si bestemt meg for Asus P5K deluxe, både pga råd og fordi jeg ser mange har gått for den sammensettningen + at kortet har egen aktiv tråd her inne. Dessuten er Asus gode på hva de gjør Jeg har også litt små planer om å klokke opp Q6600 når og hvis jeg får behov for det. Hvis det er av interesse har jeg en handle liste, sammensatt etter mye lesing og beste evne HER Edit: Asus P5K kommer forresten i flere utgaver PS: jeg tror du budre ha litt mer minne på grafikk kortet ditt.. 640 f.eks Takk for titten på din handle liste det ga meg noen ideer, jeg ser allse specs på Geil kontra Crucial ram er så og si like foruten spenningen som skiller 0.1.. det kan vel ikke ha noe å si så jeg skifter nok til geil Endret 14. september 2007 av Cri Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Fint, noe stiv pris, men den skal ikke kjøpes før mai 08(konfirmasjon), så prisene kommer vel til å synke litt. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Mai -08? Jeg måtte returnere hovedkortet mitt så oppgraderingen kommer 1 uke for sent så jeg er nesten redd det er utdatert før jeg får det på plass. Med andre ord; det er mye som kommer til å skje før mai -08. Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Jo, men nå har jeg satt sammen en god nok PC for meg, så synker prisene, pluss at jeg sansynligvis bytter ut noen deler før jeg kjøper... Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 mhm... ta en titt på lanseringsguden på hw.no.... Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Takk for tipset, ikke dumt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå