Gå til innhold

Spill/kontor/stille-PC for under 10k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha linux på maskinen så burde du søke på hver enkelt del og finne ut om det er kompatibelt, eller finne veien på ett linux forum, spesiellt hvis du skal spille. Beklager men slik er verden. Jeg ville og tatt det i flere ganger i flere forum for Labtec sine 44kr tastatur høres ikke ut som om kvalitetens høyborg, spesiellt hvis det skal være en kortor pc og.

Lenke til kommentar

Jeg tror skjermkortet skal fungere fint i Linux. Installerte akkurat Ubuntu Gutsy på en maskin med MSI Geforce 8500gt, og 3d-driverne der funka fint.

Ellers: Hvis du bare skal holde på med enkelt kontorarbeid og spilling, og det er viktig at maskinen er stille, så burde du kanskje gått for en tokjerne i stedenfor en firekjerne? Mindre varme og støy.

Lenke til kommentar
Kanskje ikke så dumt det nei. Er det mye ytelse tapt på å gå ned fra Q6600 til E6600(eller andre 2-kjerner)?

9487195[/snapback]

Nei, du vil faktiskt få bedre utelse på 2kjerner enn så lenge, men det er på vei til å forandre seg da Q6600 vil få brukt alle sine kjerner i kommende spill og programmer. Sånn som det er nå får altså ikke quadden brukt alle kjernene i ett program og da vil jo en prossesor med høyere frekvens yte litt mer. Skal du multi-taske så vil 4-kjerner være overlegen. Q6600 har blitt klokket til 3Ghz+ på luft avkjølte systemer(med viften som følger med) har jeg lest her på forumet og det er flere tråder her som omhandler valget mellom 2 kontra 4 kjerner, overklokking og hovedkort til Q6600. Etter hva jeg har lest meg til vil 4 kjerner være fremtiden. En 4 kjerner vil nok ha mer varmeutvikling en 2 kjerners, men anpasser du systemet ditt og kjøper vifter/kabinett som er stille/bra kjøling, tor jeg ikke du bør tenke på å velge en mindre prossesor av den grunnen. Jeg tror ikke du vil mereke forskjell på støy pga valget av Cpu uansett egentlig.

Endret av Cri
Lenke til kommentar
Takk, da tror jeg at jeg beholder Q6600'en, noen tips når det gjelder evt. annet hovedkort?

9494167[/snapback]

Jeg har så å si bestemt meg for Asus P5K deluxe, både pga råd og fordi jeg ser mange har gått for den sammensettningen + at kortet har egen aktiv tråd her inne. Dessuten er Asus gode på hva de gjør :) Jeg har også litt små planer om å klokke opp Q6600 når og hvis jeg får behov for det. Hvis det er av interesse har jeg en handle liste, sammensatt etter mye lesing og beste evne ;)HER :)

Edit: Asus P5K kommer forresten i flere utgaver

PS: jeg tror du budre ha litt mer minne på grafikk kortet ditt.. 640 f.eks

Takk for titten på din handle liste det ga meg noen ideer, jeg ser allse specs på Geil kontra Crucial ram er så og si like foruten spenningen som skiller 0.1.. det kan vel ikke ha noe å si så jeg skifter nok til geil :)

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...