haarod Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Noen som har noen forslag til bøker som er ganske dype og som faktisk kan endre en som person? Bøker som har gått sterkt innpå deg? Bøker som handler om meningen med livet, mellom linjene? Bøker som filosoferer over de store spørsmålene? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Alkymisten? http://www.tanum.no/vtx.aspx?n=|156||97882...CFSXjEAodh1Kc0A God's Debris? (gratis e-bok) http://fringe.davesource.com/Fringe/Entert...Gods_Debris.pdf Endret 10. september 2007 av tsg1zzn Lenke til kommentar
haarod Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Kan nevne noen bøker jeg har funnet som jeg ikke har lest, men som jeg kommer til å lese, som kanskje passer inn her: Alkymisten (som du nevner) Veronica Decides to Die Fight Club The Old Man and the Sea For Whom the Bell Tolls Naiv. Super "L" Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Er en skam at en ikke har lest Fight Club. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Er bare 17 år så har ikke rukket å lese så mange bøker ennå, men den boka skal leses. Det er sikkert! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Kan nevne noen bøker jeg har funnet som jeg ikke har lest, men som jeg kommer til å lese, som kanskje passer inn her:... Naiv. Super ... 9466471[/snapback] Erlend Loe Flere: The Curious Incident of the Dog in the Night-time (Mark Haddon) Dogs don't tell jokes (Louis Sachar) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har en uforklarlig forkjærlighet for Dag Solstad, så jeg anbefaler "Professor Andersens Natt", kanskje Solstads letteste bok. En rystende roman om professor Andersen som på julekvelden ser et mord bli begått i leiligheten og iløpet av natten funderer over om han skal ringe til politiet eller ikke. Du kan også se litt på hans siste, "Armand V. Fotnoter til en uutgravd roman", en klassisk Solstad-roman om en ung intellektuell manns vei til den han blir. Denne gangen noe nærmere maktens korridorer enn tidligere. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Mye gode forslag her. Kommer til å ha bøker for flere år fremover nå Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Tegneserieromanen Maus av Art Spiegelman er flott. The Lives of Animals av J. M. Coetzee likeså. Einstein's Dreams av Alan Lightman. De store romanene til Dostojevskij. Franz Kafkas korttekster. Uroens bok av Fernando Pessoa. Dokumenter vedrørende spilleren Rubashov av Carl-Johan Vallgren. Frys, redigert av Roy Andersson m.fl. Opprør – Religionskritikk i norsk lyrikk, redigert av Ronnie Johanson. Ymse greske tragedier. Tegneseriene til Jason. På gjengrodde stier av Knut Hamsun. Herzog on Herzog av Werner Herzog. Har en del ikke-skjønnlitterære tips til, men det var kanskje ikke det du var ut etter. Og nå har jeg babla mye lenger enn planlagt uansett. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Tja, hva med Infinite Jest av David Foster Wallace? Underworld, Mao II og White Noise av Don DeLillo? Gravity's Rainbow og Mason & Dixon av Thomas Pynchon? Pale Fire og Lolita av Nabokov? Ulysses av James Joyce? Kafkas tre romaner? Thomas Manns Der Zauberberg (The Magic Mountain)? Notes from Underground av Dostoevsky? Faulkners Absalom, Absalom? Hemingways For Whom the Bell Tolls? House of Leaves og Only Revolutions av Mark Z. Danielewski? Don Quixote? Prousts Remembrance of Things Past/In Search of Lost Time? McCarthys Blood Meridian? Fitzgeralds The Great Gatsby? Alan Moores Watchmen, V for Vendetta, From Hell? Oppramsing på villspor? Endret 10. september 2007 av Tchernobog Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Frustrerende. Ingen som nevner Murakami! Anbefaler; Kafka ved stranden. Ellers kan du lese; "The Road", av Cormac McCarthy. Endret 11. september 2007 av J@cob Lenke til kommentar
Holliday Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Begynte å lese litt av den God's Debris, som tsg1zzn anbefalte. Den virker utrolig bra. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...=2785589&rom=MP Virker som en god bok, men den skildrer vel en manns liv og følelser, har man fantasi, tror jeg denne kan bli en fulltreffer, delvis derfor jeg skal gå til innkjøp. Endret 11. september 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
A-dog Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hkon: Vel du kan begynne med å legge fra deg drittserie som The OC Ellers vil jeg andbefale Kurt fra Erlend Loe. Strålende bok, garanterer at verden ekke helt den samme etterpå. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Brødrene Karamasov er boken du er ute etter. Litt tung i starten, men kommer du deg gjennom de første hundre sidene kan du nyte det aller ypperste av verdenslitteraturen. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Skal passe på 3 gutter som har et par syndromer hver i helgen, altså, 2-3 dager i strekk. Det er ikke TV, og været er storm. Hva slags bok skal jeg kjøpe ? Jeg har igjen 100-150 sider av Veronica vil dø, og trenger SÅRT en bok til. Noen veldige gode anbefalinger ? Alkymisten = NEI. Roman helst, men kan ta takke til Krim også : Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Prøv Philip K. Dick "Do Androids Dream of Electric Sheep", boka som la grunnlaget for Blade Runner, men den er langt fra hjernedød sci-fi. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Edit: Gløym det.. Endret 21. september 2007 av aspic Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Bibelen passer vel perfekt til den beskrivelsen ^^ Lenke til kommentar
sirhenning Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Friedrich Nietzsches "Slik talte Zarathustra" pløyer dyp grunn og vil la deg gruble hvis det er ønskelig. Ellers anbefales "Maldorors sanger" av Comte de Lautrémont og "Tractatus Philosophicus" av Ludwig Wittgenstein. Jeg ville klart droppet både Erlend Loe, Paulo Coelho o.l, og i stedet begitt meg ut på reise med Philip K.Dick, Petter Wessel Zapffe, Stanislaw Lem, Michel Houellebecq, William S. Burroughs, Shahab al-Din Suhrawardi og Gert Nygårdshaug for å nevne noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå