Gå til innhold

Ny mobil, bittelitt kresen

Datasmurf

Anbefalte innlegg

Hei! Siden min forrige mobil, 7610, ble kjøpt for 3 års tid siden, har jeg nå funnet ut at det er på tide med en ny, da denne får systemfeil, blåskjerm, og gudene vet "noen" ganger i uka.

Svært irriterende.

Den har også blitt svært oppskrapa og lettere herpa, deriblant det faktum at man nesten må voldta noen taster for å skrive, mens andre må man være veldig soft med, ellers ender man opp med et helt annet resultat.

Mobilen har vært en trofast følgesvenn i lang tid, og har vært innom verksted mer enn én gang, så jeg har etter hvert funnet ut at jeg burde nok pensjonere denne også.

Men mobilmarkedet er i stadig endring, og ikke aner jeg hva alle de nye fancy betegnelsene er, wi-fi til mobil var helt ukjent for meg inntil pappa plutselig satt og surfa på trådløst nett fra mobilen da vi var i USA i sommer.

Mange sære forkortelser og ingenting er som det var.

Det faktum at jeg ikke får kjøpt kabler, batterier eller ladere til mobilene mine, er vel også et tegn på at jeg bør kjøpe ny.

Så jeg har satt opp et lie skjema med ønsker og slikt, og håper at dere kan hjelpe meg :)

Merke:

Helst Nokia, da jeg har vendt meg til Nokia siden jeg har hatt det fra

3310 kom til nå. Jeg elsker Nokia og er så vandt til de at jeg ikke klarer

å bruke andre, hadde en SE (et eller annet, P800 elns) i en ukes tid, men

den var så jævlig å bruke at jeg helst lot mobilen være. Samme da jeg

prøvde en eller annen fancy Siemens og en fancy Samsung.

Det er Nokia som er greia, mer eller mindre.

Funksjoner:

3G er nice, EDGE er ikke et must, men kjekt å ha, kalender er definitivt

et must da jeg bruker mobilen til å lagre fødselsdager, avtaler og alt

slikt andre bruker fancy almanakker eller hodet til.

Form: Liker ikke slike små, tynne mobiler, ei heller gedigne mursteiner

eller bananer, var ganske fornøyd med 7610 og 3310, så kanskje noe a la

de. Vekta har ikke så mye å si, så lenge jeg merker at den er der og at

den ikke er tyngre enn pengeboka mi (som gjør at jeg mister buksa når jeg

går uten belte, "småpæng, sjø!").

Skjerm: Bør være omtrent like stor som på 7610, gjerne litt større, og flere farger enn 65k

Diverse: Vil ha kamera med god kvalitet (nå er jeg ikke helt sikker på hva som regnes som god kvalitet lenger siden jeg ikke har kjøpt mobil siden 7610 kom), siden jeg tar ganske mye bilder og ikke alltid har kameraet med meg, i motsetning til mobilen, så kan være greit å ha mobil med greit kamera for bilder og film.

IR er ikke nødvendig, mens Bluetooth er.

Vil gjerne ha en 6-7 mb innebygd minne og plass til å sette inn minnekort på en liten størrelse, så jeg har plass til en del bilder, filmer og musikk.

MP3 er et must, muligheten til å lytte på musikk fra mobilen har redda meg i mang en kjedelig stund, radio er derimot ikke så nødvendig.

Noe annet jeg gjør, er å skrive veldig mange meldinger, så trenger taster

som ikke er små eller sitter for tett sammen (som f.eks. N95), og aller aller helst bør mellomrom være på 0-tasten.

Så... Noen som kan hjelpe meg?

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg leser at er viktig for deg synes jeg du bør sjekke ut Nokia N73.. Eventuellt E65.. Denne har veldig mye av de samme fuksjonene pakket inn i et mer hendig design etter min mening, men denne har ikke like godt kamera..

Så kommer altså ann på hvor mye du vektlegger kameraet :)

Ta en tur i en butikk å kikk på de :)

Lenke til kommentar

Litt enig med E65, eneste jeg har å utsi på den er en smule teghet (ivertfall når jeg hadde den i Februar/Mars.) i forhold til nyere Series60 Telefoner. Tenker da sammenlignet med f.eks Nokia 5700, Nokia N95, Nokia 6120, Nokia 6110 etc.

Siden du liker å skrive meldinger og legger vekt på taster, så ville jeg faktisk tatt turen i nermeste butikk om du har muligheten å ta litt på ulike telefoner. Kan være lurt å stikke i en butikk som har ekte telefoner utstilt i steden for dummies siden knappene på dummiene kan missvise deg litt. Størrelsesfkatoren skal være lik på dummies vs ekte, men den faktiske knappekvaliteten er ofte langt fra lik.

Ta f.eks de modellene som jeg har listet over å sjekk ut enten på elkjøp, expert, telebutikken og telekioseken om du får tatt litt på den ekte varen :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har da vært innom noen butikker og sjekket ut E65, N73 og noen andre jeg ikke husker i farten. Var liksom helt greie telefoner, men ikke noe jeg falt pladask for.

Leter med andre ord fortsatt.

6290 har jeg ikke funnet i noen butikk, N95 har jeg prøvd og selv om jeg ønska meg den i ett år, ville jeg ikke ha den lenger etter å ha prøvd den. Den var litt for stor og ekkel og helt for jævlig å skrive meldinger på.

5700 virker bra musikkmessig, men hvordan den er ellers vet jeg ikke.

Får sjekke ut den også. Hvordan funker det der med å vri på den, og hvordan er tastene å skrive på?

Og hvordan er Nokia 6500 Slide?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...