Martin-sama Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Hei! Imorgen skal jeg ha et lite debattinnlegg om venstre sin skolepolitikk. Har lett litt rundt omkring på hjemmesiden deres, men det var dårlige greier. Kort oppsumért er dette det har fått med meg: -Imot heldagsskole -Øke det fagligkunskapsnivået i timene framfor å forlenge skoledagen -Øke respekt for lærere og bedre arbeidsro -Bedre etter- og videreutdanning av lærere (hva menes med det?) -Bedre det spesialpedagogiske tilbudet Har jeg fått med meg det viktigste? Politikk kan jeg svært lite om, så kan trenge litt hjelp.. Endret 10. september 2007 av Martin-sama Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 De er for å konkurranseutsette skolen (som med helsetjenester etc.) ved å ta i bruk private aktører, for å få opp kvaliteten i skolen. Private og kommunale skoler skal være likestilte ifht. pengestøtte. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Ok! Takk for info! Har tenkt litt over stoffet jeg har samlet og tror jeg skal greie å få et ok innlegg! Noen som vet hva venstre mener om KRL, eller nynorsk? Endret 10. september 2007 av Martin-sama Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Husker jeg rett, er Venstre for nynorsk (eller for dagens ordning, i det minste ikke direkte mot), og vil ha bort KRL-faget til fordel for et felles livssyns-, etikk- og verdifag (LEV), da KRL-faget slik det er i dag strider mot menneskerettigheter. (Ikke vær alt for sikker i din sak, politikk er ikke min sterke side.) Endret 10. september 2007 av Dradd Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Du kan høyest sannsynlig mer enn meg, så jeg tar med det du sa. Takk for svarene deres, burde gå ganske så greit imorgen nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå