Torri Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Vet dette er litt iddiot spørsmål men er det noen som vet om det finnes et gratisprogram noe sted som man kan brukes til å lage avisforsider å sånt eller burde man bare bruke vanlige bildebehandlingsprg. som photoshop Hilsen Dum Fjortis Endret 10. september 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Jeg vet ikke om noe gratis alternativ, men et kjempesolid valg er In Design. Du kan naturligvis bruke Photoshop også. Fordelen med InDesign er derimot at den lager vector-grafikk (rett meg om jeg er feil), mens photoshop lager pixler. På grafikken i InDesign kan man derfor zoome, og forstørre uten at kvaliteten tapes. Derfor er den ideel til utskrift på store medier etterpå. Men har du høy nok oppløsning duger nok Photoshop også. Edit: Har forøvrig alltid brukt Photoshop selv, før jeg så mulighetene til InDesign. Vi har så smått om det på skolen for tiden. Fete greier Endret 10. september 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Torri Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Ok thx...nå er jeg ikke dum fjortis lenger Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det er bare du selv som sier du er dum. Det skal jo tross alt noe til å kunne alt det der, om man ikke har kjennskap eller jobber med det. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Eit gratis alternativ til InDesign og Quark er Scribus. Kor bra eller dårleg det er veit eg ikkje. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 http://www.adobe.com/products/pagemaker/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå