ilpostino Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 hvis en skriver noe på engelsk og bruker stavekontrollen i Word 2003 - hvor mye er egentlig den til å stole på? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Om den er like god som den norske: Du skriver bedre om den er avslått. Det eneste den fanger opp, er enkle leifer, men den fanger jo også opp ord som er skrevet riktig. Mulig den engelske er bedre. Gramatikkdelen på engelsk kan kanskje være til noe hjelp for å få et bedre språk, den er i hvert fall merkbart bedre enn den norske. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 jeg holder på med nytt design på hjemmesiden min og har i den anledning brukt Clue på enkelte ord jeg er usikker på.... men hvis Word er bob-bob så skipper jeg å dobbelsjekke med den egentlig. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Word sin norske stavekontroll etter Office 2000 er helt kurant og absolutt til å stole. Word 2000 var ikke bra. Det er ingen grunn til ikke å bruke Word til å dobbeltsjekke. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Nåja. Jeg måtte skru av (den norske) stavekontrollen i Office XP, siden den flere ganger "rettet" ord som i utgangspunktet var riktig skrevet. Den engelske har jeg ikke så mye erfaring med, men vil tro den er en del bedre, pga. mindre problematikk med sammensatte ord osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå