Gå til innhold

Ta et steg for F@H her på forumet!

Har du lyst til at dette bildet skal leges til?  

39 stemmer

1. 1. Har du lyst til at dette bildet skal leges til?

• Ja!
      28
    • Nei
      9
    • Usikker
      2

Anbefalte innlegg

Folk er late og glemsk og dette lider F@H (Folding@Home) her på diskusjon.no av noe som vises ganske godt på medlemstallene og bidragene.

Kort innføring: -Hva er Folding?

Folding@home lar deg bidra til medisinsk grunn-forskning innen flere viktige områder, og alt man trenger er en PC (eller flere).

Stanford University, et av USAs mest anerkjente universiteter, driver prosjektet med støtte fra Intel, Google, Dell, Apple, National Science Foundation og National Institute of Health, med flere.(Funding and Support)

Prosjektet er ikke bare ett "fint prosjekt på papiret" arbeid, Stanfords gruppe som jobber med Folding har gjort en mengde presentasjoner og publisert flere publikasjoner til "peer-review".

Resultatet av all informasjon som doneres av oss brukere, benyttes av både doktorander og professorer og muliggjør en dypere forståelse for, og direkte søkende etter -nøkkel funksjoner og hemmeligheter hos de forskjellige sykdommene/defektene slik at man i neste steg kan utvikle effektive behandlingsmetoder.

For de som ønsker å vite enda mer, så finnes populær-vitenskapelige artikler bl.a. her (diseases), her (scientific background) og her (results).

For de som ønsker å lese de publiserte vitenskaplige rapportene, finnes de her.

Det har blitt skrevet noen artikkler om F@H på hw.no for å minne på oss late folk (JA DET GJELDER DEG!) som ikke husker på å installere å sette opp F@H når en formaterer eller gjør andre konfigurasjoner som gjør at en ikke bidrar lengre til prosjektet, noe som er en skam for vi sitter på så UTROLIG mye dataustyr og at vi ikke birdrar til dette prosjektet.

Så forslaget er som følger:

Ta for eksempel som dette forumet her:

http://www.gtfrc.com/forums/showthread.php...threadid=209895

Hvis dere ser under navnet på første posten (meg) så står det en liten folding-logo og "folding" under som tydelig viser at du er medlem av noe slikt og støtter forskninga med å bidra til akkurat dette.

user posted image"Folding" <- Det er hva jeg ønsker skal ligge under eller over avataren, iallefall der et sted.

Folk leser ikke signaturer så ofte som en burde og folk endrer signaturer mye oftere en før.

Edit: Fikset bilde...:p

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk er late og glemsk og dette lider F@H (Folding@Home) her på diskusjon.no av noe som vises ganske godt på medlemstallene og bidragene.

9465231[/snapback]

Folding@Home er eit bra tiltak som eg absolutt støttar, men slike påstandar som dette her meiner eg vert einsidige og lite eigna til å motivere fleire til å verte med på å bidra. Det finst trass alt andre grunnar til ikkje å vere med enn latskap og teflonhjerne...

Eg var sjølv lenge aktiv på F@H, men gav opp etter kvart. Kvifor? Jau, av di eg ikkje fekk F@H-klienten til å fungere skikkeleg på PCen min. Viss eg ikkje gav han eit manuelt spark bak cirka ei gong per dag så låste han seg og gjorde ikkje nokon verdens ting fornuftig. I tillegg, sjølv om klienten var sett til å gje slepp på prosessorkrafta når andre program hadde behov for denne, så virka dette dårleg og fekk PCen min til å gå som sirup og/eller krasje rett som det var. Ergo la eg prosjektet på hylla. Eg har ingenting imot å bruke datakrafta mi til noko fornuftig og samfunnsnyttig, men med så mykje styr så orka eg rett og slett ikkje.

Uansett, promoter gjerne F@H, men mitt råd er å bruke ein litt annan innfallsvinkel enn å anklage dei som ikkje brukar programmet for både det eine og det andre av dårlege personlege eigenskapar... :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

b-real har et viktig poeng. Det at folk er late er kanskje ikke det viktigste poenget, men at de er glemske ser man på FaH aktiviteten vår. Jeg har personlig erfaring med dette. Første gang jeg ble med på dette la jeg det inn på et par PCer og glemte det helt (fordeler og ulemper med å kjøre det som service). etter ca 1 år kom keg på at jeg faktisk ikke hadde kjørt det halvparten av den tida. Det kom etter en påmindelse via en av diskusjonstrådene her. Nå har jeg vært aktiv igjenn lenge, men flere av maskinene jeg bruker har vær inaktive i perioder da jeg har helt glemt å legge det inn etter rekonfigurasjon.

Folk må minnes på dette for å holdes aktive og det er ikke alle som er aktive i FaH-trådene her. Forumet er nå blitt så stort at det er ikke lenger lett å sluble over en tråd man ikke er aktiv i. Jo flere måter vi har å minne folk på dette jo større sannsynlighet for å holde aktiviteten oppe.

BTW; ny all time rekort i dag! Hadde ikke det vært kult med en liten notis blandt nyhetene på forsiden?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...