Galskap Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hei! Fant en fin Golf 2 GTi på nettet som jeg tenkte å bruke som prosjektbil. Kjørte avgårde i går ettermiddag for å se på den. I annonsen stod det at bilen var en '86 GTi 16v, men det kom frem etterhvert at det var en ombygd 8v. Alt annet enn motor var orginalt så da ble jeg skeptisk. Så spørsmålet; Siden motoren ikke var godkjent i bilen, hva må til for å få gjort dette? Regner med at det ikke er bare å sette i en større motor og får det godkjent? Vil tro at bremser og slikt ikke står i stil til effekten her? Er det noen her som kan redegjøre for hva som egentlig må gjøres for å få godkjent en GTi 8v med 16v motor? Mvh Glenn Lenke til kommentar
tZar Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvis man tenker på bremser så er det viktigste du skal se på er vekten på 8v kontra en 16v og ev. for hvor mye vekt bremsene på 8v er godkjent for. Man bremser ikke med klampen i bånn for å si det sånn ... Det samme gjelder for forstilling med tanke på dempere, fjærer osv. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Komplett motor med nødvendig elektronikk og girkasse med drivaksler Bremseskiver foran 239x20 mm Ø med tilhørende bremsesadler Bremseskiver bak 226x10 mm Ø med tilhørende bremsesadler Bremsekraftforsterker 9" Bremsekraftregulator for bakre bremsekretser Stabilisator både foran og bak HR dekk på minimum 5 1/2J x 13" felger Plastikkskjermkanter på alle skjermene Spoiler med kjøleluftåpninger til skivebremsene foran, eller For støtfanger av årsmodell '90-91 luftføringer til skivebremsene foran Endret 10. september 2007 av Hullsag Lenke til kommentar
tZar Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det var vel det meste av forskjeller, alt her trengs vel ikke for å få bil godkjent av BT Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 dette er direkte sitat fra ombyggingspapirene til møller. de samme papirene som bt har å forholde seg til Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Komplett motor med nødvendig elektronikk og girkasse med drivakslerBremseskiver foran 239x20 mm Ø med tilhørende bremsesadler Bremseskiver bak 226x10 mm Ø med tilhørende bremsesadler Bremsekraftforsterker 9" Bremsekraftregulator for bakre bremsekretser Stabilisator både foran og bak HR dekk på minimum 5 1/2J x 13" felger Plastikkskjermkanter på alle skjermene Spoiler med kjøleluftåpninger til skivebremsene foran, eller For støtfanger av årsmodell '90-91 luftføringer til skivebremsene foran 9467035[/snapback] Så her har jeg endel å sette fingrene i om jeg kjøper den altså? Mener å ha lest den listen der på et annet forum, men gjelder ikke dette ombygging fra 1.6 eller 1.8 til 16v? Er det virkelig så stor forskjell på en 8v og en 16v? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det enkleste for deg er å ta en telefon til BT, og høre hva de har å si, ta gjerne en telefon til din lokale VW-forhandler også. Kan personlig ikke skjønne den listen over, men hvis det er det Møller har sagt, så stemmer det nok. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 dette er det som skal være på en gti 16v. kan jo være noe av dette allerede er på din. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Her står det du trenger å vite for å bygge om til 16v: http://www.bilforumet.no/golf-ii/134329-de...-les-dette.html Lenke til kommentar
tZar Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Dette var slik jeg kan se det ikke for ombygging av Gti 8v til Gti 16v, men generellt for Golf II til Gti 16v. Slik jeg forstod det av trådstarter skulle hadde han en 8v som var bygget om til 16v, i så fall holder det å vite forskjellene mellom 8v og 16v, det trenger ikke nødvendigivs å være hele den listen. Edit golf 2, ikke 3 Endret 11. september 2007 av tZar Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Dette var slik jeg kan se det ikke for ombygging av Gti 8v til Gti 16v, men generellt for Golf II til Gti 16v.Slik jeg forstod det av trådstarter skulle hadde han en 8v som var bygget om til 16v, i så fall holder det å vite forskjellene mellom 8v og 16v, det trenger ikke nødvendigivs å være hele den listen. Edit golf 2, ikke 3 9470123[/snapback] Riktig Hadde håpet at det ikke var så mye å gjøre for jeg har veldig lyst på den bilen. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hva koster forsikring av bilen? Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Hva koster forsikring av bilen? 9473585[/snapback] Slik den står nå er den forsikret som en GTi 8v. Selger påstod han betalte 4-5 lapper i året. Men det vil jo komme an på hvilket selskap man bruker og hvilken bonus man har opparbeidet seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå